اخبار داغ

وزیر صمت:

ارتباط دلار با کالای داخلی را قطع می‌کنیم/ الگوی جدید مدیریت بازار اجرا می شود

ارتباط دلار با کالای داخلی را قطع می‌کنیم/ الگوی جدید مدیریت بازار اجرا می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ارتباط دلار با کالای داخلی را قطع می‌کنیم، گفت: ساز و کارهای جدیدی به عنوان الگوی مدیریت بازار طراحی کردیم و از تصمیمات روزمره، مقطعی و موردی به حالت سیستمی می‌رسیم که این الگو تا آخر امسال اکثر محصولات را در بر خواهد گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، سید رضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و معاونان وزارت صمت، با بیان این مطلب افزود: ساختار بازار از عوامل مرتبط با بروز و تشدید تورم است، برنامه‌ای برای مدیریت بازار داریم که اثرات تورمی مرتبط با ساختار بازار را کاهش خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
تعریف ۱۵۰ پروژه با ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه برای هدایت نقدینگی مردمی
, تعریف ۱۵۰ پروژه با ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه برای هدایت نقدینگی مردمی,
 
,
وی با بیان اینکه بانک‌ها با اضافه برداشت و تسهیلات به رشد نقدینگی دامن می‌زنند، گفت: ما می‌توانیم نقدینگی مازاد و سرگردان را جمع کنیم که در این راستا ۱۵۰ پروژه با ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه تعریف کرده‌ایم تا با هدایت نقدینگی به کاهش تورم کمک کنیم.
,
 
,
ارتباط دلار با کالای داخلی را قطع می‌کنیم
, ارتباط دلار با کالای داخلی را قطع می‌کنیم,
 
,
فاطمی امین همچنین در خصوص بازار ارز و تأثیر قیمت‌های خارجی بر کالاهای داخل، تصریح کرد: باید تلاش کنیم ارتباط دلار با قیمتهای بازارهای داخلی را قطع ‌کنیم و با عوارض پلکانی این ارتباط را اصلاح کنیم و اجازه ندهیم رانت‌های ارزی به داخل منتقل شود. روی صادرات تمرکز جدی داریم و می‌خواهیم در شش ماهه دوم سال حدود ۵ میلیارد دلار بیش از مدت مشابه سال قبل صادرات انجام شود.
,
 
,
اجرای طرح صندوق‌های ارزی در دستور کار است
, اجرای طرح صندوق‌های ارزی در دستور کار است,
 
,
وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح صندوق‌های ارزی جزو پروژه‌های آینده ما خواهد بود، بیان کرد: مردم دلارهای خود را در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری خواهند کرد و ما نیز این منابع را در توسعه تجارت خارجی کشورمان مصرف می‌کنیم.
,
 
,
الگوی جدید مدیریت بازار اجرا می شود
, الگوی جدید مدیریت بازار اجرا می شود,
 
,
فاطمی امین همچنین در خصوص اصلاح ساختار تنظیم بازار، گفت: روش‌های قبلی از قبیل بازرسی و نظارت تاثیرهای مقطعی دارند، ما می‌خواهیم همزمان با این روال و تفویض اختیار تنظیم بازار محصولات کشاورزی دامی و باغی به جهاد کشاورزی، اصلاح ساختارهای جدی در حوزه مدیریت بازار را دنبال کنیم و الگوی جدید مدیریت بازار را اجرا کنیم.
,
 
,
وی این مدیریت را در دو حوزه کالاهای پایه و مصرفی دانست و افزود: ساز و کارهای جدیدی طراحی کردیم و از تصمیمات روزمره، مقطعی و موردی به حالت سیستمی می‌رسیم و این الگو تا آخر امسال اکثر محصولات را در بر خواهد گرفت.
,
 
,
وزیر صمت در خصوص تنظیم بازار بخش خدمات نیز اضافه کرد: حوزه خدمات، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و همواره ۵۰ درصد تورم در این حوزه اتفاق می‌افتد؛ برای تنظیم بازار خدمات نیز برنامه‌ای یکساله داریم که تا شهریور ماه سال آینده نهایی و اجرا خواهد شد.
,
 
,
احداث ۱۱هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی تولید برق
, احداث ۱۱هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی تولید برق,
 
,
فاطمی امین در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد برق کشور در بخش صمت مصرف می‌شود، تصریح کرد: برق در واقع بخش بالادستی فولاد و پتروشیمی است، در راستای افزایش و مدیریت تولید برق تعامل خوبی با ستاد اقتصادی دولت و وزارتخانه‌های نفت و نیرو داریم و احداث ۱۱ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی برای تولید برق را در توافق با وزارت نیرو شروع کرده‌ایم.
,
 
,
وی در خصوص تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نیز اظهار کرد: تامین مالی زنجیره های تولیدی را تا دو ماه آینده عملیاتی خواهیم کرد.
,
 
,
فاطمی امین در خصوص بورس و راهکارهای موفقیت در بورس کالا گفت: واحده های بورسی را باید به صورت صحیح در بورس کالا قرار دهیم و امکان اجرای قاعده های بورسی را داشته باشیم تا قاعده‌ها یکپارچه شود و زیرساخت لازم برای اجرای قواعد نیز فراهم آید.
,
 
,
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: در الگوی جدید مدیریت بازار ۲۵ قاعده وجود دارد که از زیرساخت‌های بورس کالا استفاده می‌کنند.
,
 
,
گفتنی است در این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان مهمترین نقطه نظرات خود در خصوص ارائه ساز و کارهای جدید تنظیم بازار وزارت صمت پرداختند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه