اخبار داغ

شهر ۵۰ هزار نفری که در حداقل های امکانات بهداشتی لنگ می زند/ طومار مردم و پیگیری مسئولان؛ از خطبه های نماز جمعه تا مجلس شورای اسلامی

شهر ۵۰ هزار نفری که در حداقل های امکانات بهداشتی لنگ می زند/ طومار مردم و پیگیری مسئولان؛ از خطبه های نماز جمعه تا مجلس شورای اسلامی
مردم شهر درچه در موضوع بهداشت و درمان مورد بی مهری و بی توجهی مسئولان قرار گرفته و حق این مردم ادا نشده است؛ مسئله بهداشت و درمان یکی از موضوعات مهم و تاثیر گذار در هر شهر است که بایستی به صورت ویژه به آن پرداخته شود تا از آسیب ها و تبعات نبود آن جلوگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ شهر درچه در حومه غربی اصفهان قرار گرفته و با وسعت حدود 42 کیلومتر مربع جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر دارد، این شهر افتخار داشتن عالمان بزرگی همچون آیت االله سیدمحمدباقر درچه ای، پروفسور بزرگی همچون دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی و افراد شاخص و بنام دیگرو شهدای زیادی را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

شهر درچه یکی از شهرهای مذهبی و انقلابی کشور است و از همان ابتدای انقلاب تاکنون خدمات زیادی ارائه کرده  و همیشه پای کار انقلاب و نظام ایستاده است. شاهد و گواه این موضوع نیز لقب شهر شاهد نمونه کشور است که به دلیل تقدیم شهدای زیادی که این شهر در زمان دفاع مقدس داشته، توسط به این شهر داده شده است.

,

اکنون نیز مردم این شهر در تمامی زمینه ها حامی و پشتیبان انقلاب بوده و همواره در سختی ها، مشکلات و حوادث ناگوار به کمک کشور و سایر مردم آمده و چه از نظر مالی، امکانات و نیروی انسانی تا آن جا که توان داشته، در کمک به حل بحران ها و مشکلات تلاش کرده اند، مردم این شهر در زمان حال نیز در دفاع از اسلام، سنگ تمام گذاشته و گواه آن تقدیم چهار شهید مدافع حرم و چندین شهید مدافع وطن است؛ همچنین مردم این شهر در موضوعات خدمت رسانی نیز پیش قدم بوده و هرکجای کشور مشکلی پیش آمده با حضور قدرتمند گروه های جهادی و کمک مردم و خیرین، سعی در برطرف نمودن آن را داشته اند.

,

اما متاسفانه مردم شهر درچه در بسیاری از موضوعات از جمله بهداشت و درمان مورد بی مهری و بی توجهی مسئولان قرار گرفته و حق این مردم ادا نشده است؛ مسئله بهداشت و درمان یکی از موضوعات مهم و تاثیر گذار در هر شهر است که بایستی به صورت ویژه به آن پرداخته شود تا از آسیب ها و تبعات اجتماعی، سیاسی و حتی امنیتی آن جلوگیری شود.

,

*مشکلات بهداشتی شهر درچه از زبان یک شهروند

, *مشکلات بهداشتی شهر درچه از زبان یک شهروند, *مشکلات بهداشتی شهر درچه از زبان یک شهروند,

حسن حسینی یکی از شهروندان درچه در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز با بیان اینکه مردم شهر درچه در زمینه بهداشت و درمان دارای مشکلات فراوانی هستند، اظهار کرد: حتی  مردم این شهر داشتن یک کلینیک تخصصی ، مرکز درمانی مجهز ، مرکز دیالیز، مرکز رادیولوژی، سیتی اسکن و سونوگرافی دولتی و حتی یک بیمارستان مجهز، محروم هستند.

,

این شهروند با بیان اینکه اگر مشکلی برای فردی در این شهر پیش بیاید باید زمان زیادی را برای رسیدن به یکی از شهرهای همجوار  از دست داد، ادامه داد: هرگاه برای یکی از مردم حادثه ای رخ دهد برای مداوا و پیگیری مراحل درمان باید به یکی از شهرهای همجوار(خمینی شهر، فلاورجان، اصفهان و نجف آباد) مراجعه کنند که این موضوع نارضایتی زیادی را در پی داشته و علاوه بر مشکل مسافت و تاخیر در درمان بیماران، با توجه به وضعیت مالی اکثر مردم شهر درچه هزینه های زیادی بر مردم تحمیل شده است.

,

او اضافه می کند: با توجه به شلوغ بودن مراکز بهداشتی خمینی شهر  جمعیت این شهر که  بیش از 50 هزار نفر است برای رفع نیازهای درمانی و بهداشتی باید به این شهر مراجعه کنند که بر این شلوغی اضافه کرده و گرفتن خدمات را سخت می کند.

,

جالب اینجاست که برای این جمعیت زیاد فقط دو دستگاه آمبولانس وجود دارد که یکی از این آمبولانس ها به تازگی به درچه اختصاص داده شده ولی به دلیل عدم وجود مرکز اورژانس دوم در سطح شهر، این آمبولانس در مکان آتش نشانی مستقر است؛ مشکل بهداشت و درمان و نبود حداقل امکانات درمانی در سطح شهر درچه، مطالبه و درخواست همیشگی این مردم نجیب و زحمتکش بوده که متاسفانه در این سال ها توجهی به آن نشده و حتی یک مرکز درمانی که با حداقل امکانات در شهر درچه وجود داشت( فقط دارای پزشک عمومی، تزریقات و یک داروخانه کوچک) به بخش خصوص واگذار شد که به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی برای پیمانکار، این مرکز مرتباً تعطیل و مشکلات فراوانی را در پی دارد.

,

*اعتراض امام جمعه درچه بدلیل نبود بیمارستان و خدمات درمانی برای مردم شهر درچه

, *اعتراض امام جمعه درچه بدلیل نبود بیمارستان و خدمات درمانی برای مردم شهر درچه, *اعتراض امام جمعه درچه بدلیل نبود بیمارستان و خدمات درمانی برای مردم شهر درچه,

حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی امام جمعه درچه در خطبه های نماز جمعه ٣٠ مهر ١۴٠٠ نیز در این باره اظهار کرد: در حالیکه درچه بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و چندین شهر در استان اصفهان کمتر از درچه جمعیت دارند و دارای فرمانداری شده اند لذا رسما بیمارستان و تخت بیمارستانی دارند ولی درچه هیچ چیز ندارد، قرار است نیازهایمان را خدمت استاندار  اصفهان اعلام کنیم؛ اهم نیازهای اولیه درچه نبود بیمارستان  است‌.

,

*مردم شهر درچه با نوشتن طومار خواستار پیگیری مشکلات بهداشتی شدند

, *مردم شهر درچه با نوشتن طومار خواستار پیگیری مشکلات بهداشتی شدند, *مردم شهر درچه با نوشتن طومار خواستار پیگیری مشکلات بهداشتی شدند,

البته مشکلات بهداشتی درچه از سوی مسئولان این شهر و مردم به شکل های مختلف پیگیری و حتی طومارهای نیز در این زمینه نوشته شده است که آخرین آن چندی قبل توسط مردم برای مسئولان ارسال شده است.

,

 

,

, ,

متن این طومار به این شرح است:

,

«جناب آقای دکتر عین اللهی _ وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

,

با عرض سلام و ادب و احترام
به استحضار می رساند شهر درچه با جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در جنوب غربی اصفهان ویکی از شهرهای مذهبی و انقلابی کشور است که از همان ابتدای انقلاب تاکنون خدمات زیادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده و همواره حامی این نظام مقدس بوده است و با تقدیم بیش از 500 شهید دفاع مقدس و 4 شهید مدافع حرم ،شهر شاهد نمونه کشور لقب گرفته است
اکنون نیز مردم این شهر در تمامی زمینه ها حامی و پشتیبان مقام معظم رهبری،انقلاب و نظام بوده و همواره در سختی ها و مشکلات در سطح ملی و تا آن جا که توان داشته اند، چه از نظر مالی، امکانات و نیروی انسانی در کمک به حل بحران ها و مشکلات تلاش نموده و با حضور قدرتمند گروه های جهادی دین خود را ادا نموده اند .
با این وجود متاسفانه این شهر در بسیاری از موضوعات از جمله بهداشت و درمان مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین قرار گرفته و مردم از داشتن حتی یک مرکز درمانی مجهز و بیمارستان محروم بوده که این امر سبب بروز مشکلات فراوانی شده و ایشان جهت موارد درمانی باید به یکی از شهرهای همجوار(خمینی شهر، فلاورجان، اصفهان و نجف آباد) مراجعه نمایند، که این موضوع موجب نارضایتی مردم شهیدپرور شهر درچه گشته است.همچنین با توجه به جمعیت این شهر فقط یک پایگاه ۱۱۵ با یک دستگاه آمبولانس به مردم خدمت رسانی می نماید و با پیگیری‌های نماینده محترم مجلس شورای اسلامی یک آمبولانس تهیه و محل استقرار در مکان آتش نشانی شهرداری درچه تامین شده ولی متاسفانه نیروی مورد نیاز جهت راه اندازی تامین نشده است.

,
,
,
,

لذا از حضرتعالی که وزیری دلسوز، انقلابی و پیگیر رفع مشکلات مردم هستید، درخواست داریم با توجه به شرایط ذکر شده و به منظور جبران گوشه ای از زحمات این مردم عزیز ،پیگیری و دستورات لازم جهت ساخت یک بیمارستان مجهز دولتی در شهر درچه را مبذول فرمایید.*
*لازم به ذکر است در صورت ساخت بیمارستان و درمانگاه های تخصصی دولتی و مجهز در این شهر ، مشکل بهداشت و درمان شهرها و محله های اطراف شهر درچه نیز حل خواهد شد. و من الله التوفیق»

,
,

*پیگیری های نماینده مجلس در مورد مشکلات بهداشتی درچه

, *پیگیری های نماینده مجلس در مورد مشکلات بهداشتی درچه, *پیگیری های نماینده مجلس در مورد مشکلات بهداشتی درچه,

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در این زمینه اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم و مطالبات مردم شهر درچه در بحث بهداشت و درمان و فقدان و کمبود فضاهای درمانی است.

,

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از روز اول اقدامات جدی در این زمینه انجام دادیم و دو جلسه با صورت جلسه مشخص و معین و موکد که یکی از جلسات با حضور اعضای شورا و امام جمعه این شهر با رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

,

وی افزود: در صورتجلسه دوم درمانگاه شبانه روزی مصوب شد و بودجه خوبی در قالب همین درمانگاه شبانه روزی از وزیر اخذ شد و در حال حاضر نیز جلسات مربوط در حال برگزاری و طرح آن در دفتر فنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال پیگیری است.

,

نقدعلی با بیان اینکه یکی دیگر از موارد اورژانش شماره دو بود که زمین آن مشکل داشت که با جهاد کشاورزی مشکل زمین را حل کردیم، افزود: همچنین یک دستگاه آمبولانس برای این مجموعه اخذ شده و دستور آمبولانس دیگری را نیز برای آن اخذ کردیم.

,

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات در درمان بستر بود که با کمبود پزشک مواجه شده بود که در این زمینه نیز جلساتی داشتیم و 24 ساعته شد و از وضعیت گذشته بیرون آمد، البته هنوز مشکلاتی وجود دارد.

,

محمدتقی نقدعلی با اشاره به جلسه ای که با ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی داشته و اولین چیزی که در این جلسه مطرح کرده موضوع بیمارستان و مرکز درمانی شهر درچه بوده است، عنوان کرد: به زودی نیز با وزیر بهداشت جلسه ای برگزار و پیگیری دستوراتی که اخذ شده را خواهیم داشت.

,

وی بیان کرد: همچنین برای  درمانگاه تامین اجتماعی نیز مکرر پیگیر بودیم و اخیرا نیز از عبدالملکی دستور ویژه برای رشد و ارتقای مرکز درمانی اجتماعی داشتیم؛ انشالله بتوانیم مطالبعه مهم شهر درچه در درمان را جوری که مردم بپسند برآورده کنیم.

,

به نظر می رسد مطالبات بهداشتی شهر درچه نیازمند توجه مسئولان استانی و فرا استانی است تا مردم این شهر بتوانند با اسوده خیال راحت تری در این شهر زندگی کنند و نیازهای بهداشتی و درمانی در این شهر پاسخ داشته باشد.

,

سوای رفع نیازهای بهداشتی امروزه یکی از مشکلات کلان شهر اصفهان مراجعه از شهرهای همجوار برای رفع نیازهای مردم آن شهرهاست که موجب ترافیک، آلودگی و کاهش ارائه خدمات به مراجعه کنندگان می شود که حتی اگر با این دید نیز به موضوع نگاه کرده و راهکارهای حل مشکلات دیگری را جست و جو کنیم نیز توجه به اینگونه نیازها برجسته است

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه