اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

حل مسائل خراسان جنوبی مدیریت در صحنه و عملیاتی نیاز دارد

حل مسائل خراسان جنوبی مدیریت در صحنه و عملیاتی نیاز دارد
ملانوری گفت: حل مسائل استان، مدیریت در صحنه و عملیاتی نیاز دارد، با پشت میزنشینی نمی توان پاسخگوی مشکلات بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: بیش از یک سال و نیم است که بیماری کرونا محدودیت هایی در ارائه خدمات ایجاد کرده لذا در شرایط فعلی که دورکاری ها لغو شده، مدیران باید کاستی ها را جبران کرد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر نظم و انضباط اداری و جدیت مدیران در مسایل اجرایی استان، ادامه داد: ابتدای سال از همه مدیران برنامه عملیاتی خواستیم و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم این برنامه ها را به شکل مجلد گردآوری کرده، انتظار ما از مدیران دستگاه های اجرایی این است که اجرای دقیق این برنامه ها را مدنظر داشته باشند.

,

ملانوری با اشاره به نتایج ارزیابی ها و این که برخی دستگاه ها حرکت جهادی و عملیاتی ندارند، گفت: تأکید ما بر انجام کار عملیاتی و میدانی است، مردم اگر انفعال ببینند ناراحت می شوند.

,

به گفته وی؛ ارزیابی های پایان سال دستگاه ها بر اساس پیشرفت همین برنامه عملیاتی و اقدامات دستگاه ها در راستای تحقق شعار سال و سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای تسریع در بحث های توسعه ای به ویژه اقتصاد و اشتغال، ستاد توسعه خاوران را فعال کردیم که ریل گذاری خوبی برای فعالیت های توسعه ای استان و اقدام مؤثری در شکستن بروکراسی های اداری بود.

,

ملانوری از اجرای طرح اکتشافات معدنی در استان گفت و با تأکید بر این که این اقدام که طرح گرامیداشت پدران علم استان نامیده شده، در ۴۰ سال گذشته بی نظیر بوده، تصریح کرد: در قالب این طرح که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار را نیز طی یک سال به استان تزریق می کند، اتفاق خوبی در زمینه معادن رقم خواهد خورد.

,

وی با اشاره به این که در حوزه کشاورزی نیز در راستای کیفیت بخشی به محصول پسته، اقداماتی صورت گرفته است، افزود: پسته محصولی بسیار خاص و ارزآور است که در ۲۷ استان از جمله خراسان جنوبی تولید می شود.

,

به گفته وی؛ ما درخراسان جنوبی با ۲۵ هزار هکتار سطح زیر کشت، ۱۵ هزار تن محصول پسته داشتیم که به لحاظ ریالی ۲ هزار میلیارد تومان درآمد به همراه داشته است.

,

استاندار خراسان جنوبی از حضور اعضای انجمن پسته در استان گفت و اظهار داشت: با استفاده از تجارب این انجمن، باید حرکات جهشی در حوزه پسته استان ایجاد کنیم تا با استفاده از همین منابع موجود، بتوانیم افزایش تولید در سطح و کیفیت بخشی به محصول پسته را رقم بزنیم.

,

ملانوری تصریح کرد: اگر این ارتباط بین کشاورزان استان و انجمن پسته ادامه یابد، تا ۲ سال آینده افزایش تولید دو برابری پسته را شاهد خواهیم بود.

,

وی به اقدامات صورت گرفته برای محصولات استراتژیک استان اشاره کرد و افزود: با پیگیری هایی که انجام شد، صندوق حمایت بخش کشاورزی هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید زعفران لحاظ کرده و با قیمت گذاری مناسبی که صورت گرفت، کمک خوبی به زعفران کاران استان شد.

,

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی استان، وزارت جهاد کشاورزی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار را به خرید زرشک اختصاص داده و تعاون روستایی در حال خرید زرشک کشاورزان است.

,

وی از پایه ریزی تعاونی تولیدکنندگان محصولات استراتژیک استان گفت و اظهار کرد: این تعاونی به مرحله عرضه سهام رسیده و مطمئناً می تواند در کیفیت بخشی به تولیدات کشاورزی استان مؤثر باشد.

,

ملانوری متذکر شد: هدف از راه اندازی این تعاونی این است که سود اصلی حاصل از فروش محصولات کشاورزی به خود کشاورز برگردد.

,

استاندار خراسان جنوبی به ظرفیت مرز اشاره کرد و گفت: باوجود اتفاقاتی که در افغانستان رخ داد، مرز ماهیرود تعطیل نشد، مرز یزدان در قالب خرده فروشی فعال گشت و به زودی به شکل مرز رسمی به فعالیت خود ادامه می دهد.

,

به گفته وی؛ طی روزهای آینده خرده فروشی از بازارچه مرزی دوکوهانه و یزدان هم آغاز می شود.

,

ملانوری در ادامه گردشگری را هم از مسائل مورد توجه استان نام برد و گفت: به زودی کاروانسراها هم به فهرست آثار جهانی استان خواهند پیوست لذا همه باید به بهره برداری هر چه بیشتر از این ظرفیت، کمک کنیم.

,

استاندار خراسان جنوبی از کرونا به عنوان پدیده ای نام برد که آسیب های زیادی به همراه دارد و خاطرنشان کرد: کارگروهی که در راستای احصاء آسیب ها ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شکل گرفته، ۵۱ نوع آسیب را در دوره کرونا شناسایی و احصا نموده است.

,

وی متذکر شد: ما باید هر چه زودتر مداخله کنیم و با انجام اقدامات فرهنگی،تبعات آسیب ها را کاهش دهیم.

,

ملانوری در ادامه به احتمال شیوع پیک ششم کرونا اشاره کرد و گفت: با درگیر شدن برخی کشورها به ویژه در همسایگی ما با ویروس دلتا پلاس، می طلبد که شرایط را به خوبی مدیریت کنیم تا از ورود این ویروس جلوگیری کنیم.

,

استاندار خراسان جنوبی از گزارش های نظارتی و کاهش میزان رعایت پروتکل ها در ادارات، واحدهای صنفی و صنعتی گفت و تصریح کرد: در پیک پنجم، کمترین محدودیت ها در استان اعمال شد تا همه حوزه ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند اما اگر عادی انگاری شود و پروتکل ها را جدی نگیریم، حتماً گرفتار می شویم و ناچار به اعمال محدودیت خواهیم بود.

,

وی سپس به موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی در فصل سرما اشاره کرد و افزود: با توجه به این که تعداد واحدهای تولیدی متصل به شبکه گاز شهری بیشتر و مصرف گاز افزایش یافته لذا باید با مدیریت صحیح مصرف، از قطع گاز این واحدها جلوگیری کنیم.

,

ملانوری بیان داشت: درحال حاضر ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۶ درصد روستاهای استان از نعمت گاز شهری برخوردارند.

,

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش از اهمیت و حساسیت پدافند غیرعامل گفت و تأکید کرد: دستگاه ها به ویژه حوزه های متولی زیرساخت های حساس باید با رعایت مسایل پدافند غیرعامل، آمادگی مقابله با مخاطرات را داشته باشند.

,

ملانوری با تأکید بر مخاطرات زیستی، افزود: با عنایت به تجربه سال گذشته و شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، باید از شیوع دوباره این بیماری جلوگیری کنیم.

,

وی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای امن سازی فضای تبادل اطلاعات و سایبری، تصریح کرد: بنا به صحبت رئیس جمهور، این حمله سایبری که به حوزه سوختی کشور صورت گرفت، اولین و آخرین حمله نیست و ما باید آمادگی لازم برای مقابله با چنین تهدیدهایی را داشته باشیم.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس گزارش های حوزه افتای استان، طی ۶ ماهه اول نخست سال جاری ۸۴ هزار حمله سایبری در خراسان جنوبی داشته ایم که این حملات در خرداد ماه به اوج خود رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه