اخبار داغ

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی:

خروجی رویداد دیجیتال بسیج به حل مشکلات استان کمک کند/ فضای مجازی یک فرصت است نه تهدید

خروجی رویداد دیجیتال بسیج به حل مشکلات استان کمک کند/ فضای مجازی یک فرصت است نه تهدید
هزاری گفت: باید خروجی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بتواند با مسئله شناسی، به حل مسائل استان در حوزه های مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و ... کمک کند و خروجی تولیدات حول این مشکلات باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رضا هزاری معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی صبح امروز در سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در خراسان جنوبی اظهارکرد: ۱۳ آبان ماه سالروز اعتراض دانشجویان به اقدامات ددمنشانه آمریکا و سالروز تبعید امام خمینی(ره) را گرامی می داریم، روزی که به فرمایش امام راحل، انقلاب دوم و روز استکبارستیزی و مبارزه با استکبار نام گرفت که برای این موضوع هم دلیل و منطق عقلایی و تاریخی وجود دارد، هم از نظر اینکه شروع کننده این جنگ از سال ۱۳۳۱ و کودتا علیه دولت مردمی آمریکایی ها هستند و هم زمانی که در سالهای  ۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷ که مبارزات به رهبری امام راحل شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: متاسفانه هجمه در فضای رسانه ها و فضای مجازی، به قدری سنگین است که ذهن جوانان و حافظه تاریخی ملت را نشانه گرفته است.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با اشاره به اعتراض امام خمینی(ره) به لایحه آمریکایی کاپیتولاسیون در ۱۳ آبان، بیان کرد: امروز نتیجه پذیرش این لایحه در برخی کشورهای پیشرفته مثل ژاپن و آلمان که ارتش مستقلی ندارند را هم به صورت تجاوز و اساعه ادب آمریکایی های مستقر در پایگاه های نظامی می بینیم و هم به صورت نوشتن قانون اساسی این کشورها توسط آمریکایی ها، بر این اساس، اهمیت ۱۳ آبان و استکبارستیزی بر هیچ کس نباید پوشیده باشد.

,

هزاری با اشاره به جنایات آمریکایی ها، گفت: آمریکایی ها در بیش از ۶۰  کشور مختلف کودتا داشته اند و به دهها کشور هم حمله نظامی کرده اند تا با ارعاب، مردم و دولتمردان را با خود همراه کنند.

,

وی ادامه داد: آمریکایی ها در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ میلادی با دعوت از بیش ۶۰ استراتژیست خود مجبور شدند سند امنیت ملی راهبردی شان را مورد بازبینی قرار دهند، چرا که راهبردی که داشتند دیگر جوابگوی نیازهای آنها نیست و اگر بخواهند تا سال ۲۰۲۵ میلادی رهبر مبارزه دنیا باشند، باید راهبر خود را تغییر دهند.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی اظهارکرد: نتیجه این بازبینی، راهبرد قدرت هوشمند از سال ۲۰۰۷ میلادی است که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در دستور کار قرار گرفت و ترکیبی از جنگ های سه گانه سخت، نیمه سخت و نرم است. بخشی از این مباحث جنگ نرم و عملیات روانی علیه کشورهای هدف که در این سند آمده است، برای تمرکز بر خاورمیانه، غرب آسیا و جمهوری اسلامی است.

,

هزاری گفت: بخش دیگر هم در مباحث جنگ نرم و عملیات روانی با ابزار قوی رسانه مثل ماهواره، تلوزیون، سینمای هالویود، فضای مجازی و پلتفرم های متفاوت است که همه دست به دست هم می دهد تا برای پاک کردن حافظه تاریخی ملت و عوض کردن جای جلاد و شیرین، به آمریکایی ها کمک کند. برنامه ریزی های آنها هم برای استفاده از این ابزار، دقیق و تحت راهبرد خاص بوده است و بیشترین استفاده را از آن برده اند.

,

وی گفت: ما هم اعتقاد داریم که باید از فضای مجازی به عنوان یک فرصت استفاده کرد نه تهدید، چیزی که در هوچی گری برخی رسانه ها، انقلابی ها را به مخالف فضای مجازی بودن متهم می کند، در حالی که اینطور نیست. بلکه فضای مجازی یک فرصت است برای انتشار مفاهیم بلند انقلابی و اسلامی، چرا که حق همیشه تازه و سخن باطل سرکوب است.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی ادامه داد: اگر ما به این موضوع ایمان داشته باشیم، می توانیم از آن استفاده و به موضوع ترویج حکیمانه معارف انقلاب و اسلام کمک کنیم. در واقع با فضای مجازی می توانیم تا پشت دیوار کاخ سفید و قعر کشورهای اروپایی، در بزنگاه هایی که نیاز دارند، برویم. در این مسیر ابزار دیگر مثل شعر، رمان و دست نوشته ها هم می تواند در اختیار فرهنگ اسلامی باشد.

,

هزاری تصریح کرد: موضوع دیگری که اهمیت دارد، این است که در فضای مجازی مشکل اطلاعات نداریم و اطلاعات با یک جستجوی ساده به دست می آید، اما چیزی که وظیفه ما را سنگین می کند، استفاده درست از این اطلاعات در تحویل دادن به جامعه مخاطب است و باید قدرت تحلیل مخاطب را بالا برد.

,

وی تاکید کرد: چون فضای مجازی لغزشگاه بسیار خطرناکی است، باید در این فضا رعایت تقوا داشت، اگر چه که در دوران جنگ نرم هستیم و شما افسران جنگ نرم هستید و باید دارای برنامه باشید. اما اگر در جنگ نرم کشته بدهیم، باید بدانیم که کشته های جنگ نرم با جنگ سرد بسیار فرق می کند، چرا که در جنگ سرد دارای درجه اعتبار آسمانی و معنوی هستند، ولی در جنگ نرم، در ذلت هستند.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی افزود: با ایجاد اپلیکیشن های متعدد به همت جوانان انقلابی در فضای مجازی، باید هم در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی که غنی ترین فرهنگ است کمک کرد و هم اطلاعات درستی به مخاطب داد. همچنین با مطالبه گری درست در این فضا، می توان به حل مسائل استان کمک کرد.

,

هزاری گفت: باید خروجی این رویداد بتواند با مسئله شناسی، به حل مسائل استان در حوزه های مختلف از جمله مشکلات اقتصادی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و … کمک کند و خروجی تولیدات حول این مشکلات باشد.

,

وی ادامه داد: در دوران آخرالزمان، ممکن است ابتلا و امتحان ما در فضای مجازی باشد که باید قدر خودمان را بدانیم و فعالیت ما در این فضای سخت، این نوع نگاه باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه