اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

ضرورت کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها به جای افزایش نامتناسب حقوق کارمندان/ استاندار خراسان جنوبی معرفی شود

ضرورت کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها به جای افزایش نامتناسب حقوق کارمندان/ استاندار خراسان جنوبی معرفی شود
خسروی اسفزار با اشاره به اینکه گرانی‌ها بیش از اندازه مردم، به ویژه قشر محروم را تحت فشار قرار داده است، گفت: کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها به جای افزایش نامتناسب حقوق کارمندان و تورم، به نفع حقوق‌بگیران و همه مردم غیرکارمند خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی اسفزار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک یوم الله ۱۳ آبان و تشکر از مدیریت جهادی و میدانی دولت به ویژه شخص رئیس جمهور و امید تداوم و تکامل و گره گشایی محسوس از مشکلات مردم، اظهار کرد: تأخیر در تعیین استاندار خراسان جنوبی باعث سستی در کارها شده و مردم منتظر نتایج ملموس سفر حدود دو ماه پیش جنابعالی به منطقه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: مشکلات قبلی و عدم تثبیت مدیریت ها در دولت شما و نیاز به زمان بیشتر برای برنامه ریزی قابل درک است اما گرانی ها بیش از اندازه مردم به ویژه قشر محروم را تحت فشار قرار داده؛ کنترل بازار و کاهش قیمت ها به جای افزایش نامتناسب حقوق کارمندان و تورم، به نفع حقوق بگیران و همه مردم غیرکارمند خواهد بود.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت: هماهنگ کنید زیرمجموعه وزارتخانه شما و سایر سازمان ها به لوازم ارتقائات کشوری مقید باشند؛ شهرستان خوسف که سال ها است از تصویب آن می گذرد، شهرداری اش توان پرداخت حقوق معوقه خود را نداشته و در برخی ادارات آن حتی یک نفر برای پاسخگویی وجود ندارد. بخش تازه تأسیس میاندشت در شهرستان درمیان را برای خدمت دهی به مردم حمایت کنید. بخش دیگری در شهرستان بیرجند که ۶ ماه از تصویب آن گذشته اگر همه ملاحظات را از قبل تصویب دیده اید چرا تصویب نمی شود؟

,

خسروی اسفزار ادامه داد: در بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳ شهرستان درمیان تسریع کنید. حل حقوقی و مرزی طرفین مشکل انتزاع بخشی از نقاط عشایرنشین دهستان خور از شهرستان خوسف را تسریع کنید.

,

وی خطاب به وزیر بهداشت نیز  عنوان کرد: با توجه به قدمت ۷۳ ساله بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند که مرجع بیماران استان است و سال ها قبل دادستان تذکر ایمن سازی آن را داده اقدام عاجل کنید. درباره بیمارستان خوسف که ۱۰ سال از آغاز احداث آن می گذرد و متأسفانه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت نداشته باید مشکل پیمانکار حل شود و هرچه زودتر پاسخگوی مسائل درمانی مردم باشید. درمانگاه خادمیاران رضوی که با هدف کمک به محرومان شمال بیرجند و با حضور بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص داوطلب راه اندازی شده باید بیش از پیش حمایت شود.

,

وی همچنین در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: عدم تخصیص سهمیه نهاده های دامی در شهریور و مهرماه برای دامداران خراسان جنوبی مشکلات عدیده ای به وجود آورده است. از کمک ها و تسهیلات منظور شده برای خرید تضمینی زعفران و زرشک تشکر می کنیم اما زرشک در خراسان جنوبی که اقتصاد ۵۰ هزار خانوار با آن مرتبط است مدت مدیدی است که در سردخانه ها مانده لذا تلاش عاجل و تسهیلات مضاعف و برنامه بلندمدتی را می طلبد.

,

خسروی اسفزار خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: تسریع در جواب نامه های ارسالی به شما در خصوص راه ها و راه آهن و راه های روستایی حوزه انتخابیه اینجانب را خواستارم. امسال ۱۶۴ پرواز از فرودگاه بین المللی بیرجند لغو شده لذا مسئولان را در مقابل مردم پاسخگو کنید. کم کردن پروازها و مسیر های پروازی در خراسان جنوبی با فاصله طولانی بیش از هزار کیلومتر با پایتخت و جاده های حادثه خیز که مردم ۱۰ سال است منتظر پایان جاده ۱۱۰ کیلومتری بیرجند-قائن بوده و نبود راه آهن حق این مردم صبور و ولایتمدار نیست.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر نیرو تأکید کرد: تسریع در برخورداری مردم منطقه از منابع آب پایدار و اصلاح سیستم فرسوده و قدیمی آب رسانی را خواستاریم. طرح فاضلاب شهر خوسف که مطالعات فاز اول آن در سال ۹۵ به اتمام رسیده هنوز آغاز نشده و با توجه به بافت زمین نفوذناپذیر آن، با کمال تأسف فاضلاب در معابر شهری رها می شود.

,

وی افزود: در آستانه ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یادآوری می کنم صاحبان مواضع ضد امنیت ملی و البته دشمن پسند، آنها که با ادبیات مختلف توصیه به کوتاه آمدن در مقابل آمریکای افزون طلب و عهدشکن و اروپای بی تعهد را می کنند، نه فرمان قرآنی تولید قدرت را فهمیده و نه دستور سیاست فعالانه امام علی(ع) را متوجه شده اند.

,

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: آنها که از سیاست های منفعلانه قبل، درس عبرت نگرفته اند علاقمند هستند همچون گذشته سرمایه اجتماعی آمریکا و اسرائیل باشند اما بدانند پیروان مکتب علوی و حسینی در دایره بلا، بلی می گویند؛ «لبیک به نعره جلی می گویند. این صف شکنان مکتب ثارالله جنگ شرف است، یاعلی می گویند.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه