اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

برنامه‌های دشمن را برای نسل جوان بازگو کنیم/ باید به سمت خلاقیت محوری پیش برویم

برنامه‌های دشمن را برای نسل جوان بازگو کنیم/ باید به سمت خلاقیت محوری پیش برویم
علیرضا سعدی‌پور گفت: ما وقتی دشمن را شناختیم باید برنامه‌های دشمن را برای نسل جوان توضیح دهیم که چه جنایت‌هایی را استکبار جهانی انجام داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علیرضا سعدی‌پور امشب عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز 13 آبان که در هنرستان برکت میاندورود برگزار شد با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل آن را دفاع غیر مصلحانه در مقابل تهدیدات دشمن دانست و گفت: باید آمادگی لازم را در مقابل تهدیدات دشمنی که با برنامه است را داشته و در یک نوع دفاع غیرمسلحانه پیروز شویم.
 
وی اظهار کرد: این روزها آسیب‌های جدی در فضای مجازی وجود دارد و این تهدیدات را هم باید در نظر بگیریم و برای ترویج و نشر فرهنگ مقابله با تهدیدات در پدافند غیرعامل آماده باشیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تبریک هفته بسیج دانش آموزی و روز نوجوان و تقارن آن با شهادت محمدحسین فهمیده، خاطرنشان کرد: امروز فهمیده‌های زیادی در مکتب حسینی و عاشورایی رشد کردند و ما امروز باید پایبند به ارزش‌های انقلاب در میدان و مرد عمل باشیم، وظیفه سنگینی بر عهده دانش آموزان برای دفاع از ارزش‌های انقلاب قرار دارد.
 
سعدی‌پور با اشاره به درپیش بودن 13 آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تصریح کرد: استکبار جهانی برای کشور ایران اسلامی برنامه و هدف گذاری کرده و استراتژی دارد و جنگ تحمیلی را در مقابل ایران اسلامی به‌وجود آوردند که با وجود فداکاری جوانان انقلابی و رشادت و شهادت این جوانان و این دانش اموزان ملت در مقابل یاوه گویی استکبار ایستاد.
 
وی افزود: امروز هم استکبار جهانی تحریم‌های ظالمانه اقتصادی را بر ایران اسلامی تحمیل کرد و ما در حال مقاومت هستیم و این درس مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی، شهادت طلبی و شهامت را از سرور آزادگان جهان از مکتب سرخ عاشورایی از مکتب حسینی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی آموختیم و در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کردیم اگر چه تحریم‌ها ظالمانه بود ولی ملت ایران در مقابل این تهدیدات ایستادگی و مقاومت کرد.
 
سعدی‌پور با بیان اینکه ما در حال اجرای سند تحول که در سال 1390 به تایید و امضای مقام معظم رهبری رسید هستیم، تاکید کرد: باید در تراز انقلاب اسلامی دانش آموزانی را تربیت کنیم که مقاوم و فداکار، وطن دوست و ولایت مدار باشند.
 
وی با تاکید بر اینکه تنها شناخت دشمن کافی نیست و باید در مقابل دشمن برنامه ریزی کنیم، گفت: امروز مرزهای ایران اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی است، امروز مقاومت و ایثار فرزندان شایسته انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر در آن سوی مرزهای جغرافیایی قرار دارد.
 
سعدی‌ پور با بیان اینکه مقاومت، ایثار و فداکاری امروز ما، دشمن را به یک نقطه پایان رسانده است، گفت: امروز باید نگاهمان به داخل کشور و تولید ملی باشد چرا که اقتصاد مقاومتی در کنار توجه جدی به امور داخلی و دانش، ما را نسبت به کشورهای دیگر مخصوصا کشورهایی که برای ما برنامه دارند ایمن و مصون می‌کند و ما می‌توانیم در مقابل آنها ایستادگی و مقاومت کینم.
 
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که با دانش آموزان داشتند به سه نکته اساسی اشاره کردند اولین نکته این بود که دشمن را بشناسید، شناختن ظاهر دشمن برای ما کارساز نیست ما می‌دانیم دشمن واقعی ایران اسلامی  اسلامی آمریکا و ازنابش هستند اما آیا این شناخت کافی است؟ ما وقتی دشمن را شناختیم باید برنامه‌های دشمن را برای نسل جوان توضیح دهیم که چه جنایت‌هایی را استکبار جهانی انجام داد.
 
سعدی‌پور دومین نکته مورد تاکید رهبری را خوب درس خواندن بیان کرد و افزود: درس خواندن را یک ارزش بدانید، تولید علم و دانش امروز برای میهن اسلامی بسیار اثرگذار و گرانقدر است، همه دانش اموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی باید تولید علم و دانش داشته باشند، خلاقیت، ابتکارات، نوآوری و نوجویی خودشان را به مرحله ظهور برسانند این یکی از وظایف ما است و ما باید از مرحله حافظه محوری به سمت خلاقیت محوری پیش برویم و مهارت‌های زندگی را در مدرسه بیاموزیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان سومین نکته مقام معظم رهبری را مستحکم کردن ارتباط خود با خداوند و سه منشور بزرگ قرآن، عترت و نماز دانست و گفت: توجه جدی به مباحث عقیدتی و مهارتی مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی داشته باشیم و ارتباط خود را با خدواند متعال مستحکم کینم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه