دهنادی گفت: ما در آینده با نسلی روبرو خواهیم بود که دیگر سخنرانی و روزنامه و حتی فیلم و سینما هم برایش جذابیت ندارد و باید برای ارتباطگیری با آنها، به سمت روشهای نو برویم.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدصادق دهنادی مدیر اداره مدیریت مصرف بنیاد ملی بازیهای رایانهای در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون ظرفیتها و تهدیدهای فرهنگی بازیهای یارانهای گفت: امروز بازیهای یارانهای هم فرصت است و هم تهدید و هم اینکه ظرفیتهای بسیار زیادی را در خودش ایجاد کرده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,وی افزود: اینکه بازیهای رایانهای انسان را از وضعیت سخت و تلخ و خشن روزمره دور میکند و برای ساعاتی او را وارد فضای بهتری میکند ظرفیت این بازیها محسوب میشود.
,کارشناس سواد رسانه اظهار داشت: لذا در موقعیتهای خاص مانند برهه کنونی که ویروس کرونا محدودیتهای زیادی را برای مردم ایجاد کرده است و پر کردن اوقات فراغت در فضای حقیقی کمتر امکانپذیر است، فضای مجازی و بازیهای یارانهای اهمیت دوچندانی دارد.
,دهنادی خاطرنشان کرد: از ویژگیهای بازی این است که فرد از آن لذت میبرد و همین امر موجب میشود تا در جریان بازی یادگیری بهتر صورت بگیرد و بازی روشی مناسب و بهتر از روش معمول برای یادگیری محسوب میشود.
,وی ادامه داد: به عبارت دیگر در فضای بازی چون فرد گشودگی دارد و حالت اجبار برای او ندارد یادگیری و انتقال مفاهیم خیلی سریعتر و بهتر اتفاق میافتد.
,دهنادی عنوان کرد: کارشناسان سواد رسانه معتقدند سریعالاانتقالترین رسانه، رسانه بازی است؛ یعنی وقتی اطلاعاتی در دل بازی قرار داده میشود انتقال آن در مقایسه با دیگر رسانهها سریعتر است.
,وی با بیان اینکه امروز بازی در دنیا صرفا بازی نیست، یادآور شد: بسیاری از مفاهیم دینی اجتماعی و سیاسی در دل بازی کاشت میشود و وقتی این اتفاق میفتد فرد بدون اینکه مطلع باشد این مفاهیم روی او تأثیر میگذارد.
,کارشناس سواد رسانه تأکید کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا، طبق آمار در ایران 32 میلیون نفر از بازیهای یارانهای استفاده میکردند و پیشبینی میشود با افزایش نفوذ اینترنت و افزایش استفاده از فضای مجازی بخاطر مسائل آموزشی، امروز بیش از 40 میلیون نفر از بازیهای یارانه استفاده میکنند.
,دهنادی تصریح کرد: ما نیاز به این داریم که نگاهمان بهروز باشد و به سمت مسائلی که برای مردم جذابیت دارند برویم و نسبت به آنها بیتفاوت و بیبرنامه نباشیم؛ مجموعههای دلسوز مردم باید در زمینه ساخت بازیهای یارانهای ورود کنند و برای این موضوع به طور جدی برنامه داشته باشند.
,وی بیان کرد: ما در آینده با نسلی روبرو خواهیم بود که دیگر سخنرانی و روزنامه و حتی فیلم و سینما هم برایش جذابیت ندارد و باید برای ارتباطگیری با آنها، به سمت روشهای نو برویم.
,کارشناس رسانه گفت: روش ارتباط گرفتن با نسلهای جدید باید متناسب با نیازهای آنها باشد و نمیتوان همان شیوههایی که برای نسلهای گذشته استفاده میشد، را همچنان ادامه داد.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه