اخبار داغ

کارشناس سواد رسانه:

مجموعه‌های دلسوز کشور در زمینه ساخت بازی‌های یارانه‌ای برنامه داشته باشند

مجموعه‌های دلسوز کشور در زمینه ساخت بازی‌های یارانه‌ای برنامه داشته باشند
دهنادی گفت: ما در آینده با نسلی روبرو خواهیم بود که دیگر سخنرانی و روزنامه و حتی فیلم و سینما هم برایش جذابیت ندارد و باید برای ارتباط‌گیری با آن‌ها، به سمت روش‌های نو برویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدصادق دهنادی مدیر اداره مدیریت مصرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون ظرفیت‌ها و تهدیدهای فرهنگی بازی‌های یارانه‌ای گفت: امروز بازی‌های یارانه‌ای هم فرصت است و هم تهدید و هم اینکه ظرفیت‌های بسیار زیادی را در خودش ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: اینکه بازی‌های رایانه‌ای انسان را از وضعیت سخت و تلخ و خشن روزمره دور می‌کند و برای ساعاتی او را وارد فضای بهتری می‌کند ظرفیت این بازی‌ها محسوب می‌شود.

,

کارشناس سواد رسانه اظهار داشت: لذا در موقعیت‌های خاص مانند برهه کنونی که ویروس کرونا محدودیت‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است و پر کردن اوقات فراغت در فضای حقیقی کمتر امکان‌پذیر است، فضای مجازی و بازی‌های یارانه‌ای اهمیت دوچندانی دارد.

,

دهنادی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های بازی این است که فرد از آن لذت می‌برد و همین امر موجب می‌شود تا در جریان بازی یادگیری بهتر صورت بگیرد و بازی روشی مناسب و بهتر از روش معمول برای یادگیری محسوب می‌شود.

,

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در فضای بازی چون فرد گشودگی دارد و حالت اجبار برای او ندارد یادگیری و انتقال مفاهیم خیلی سریعتر و بهتر اتفاق می‌افتد.

,

دهنادی عنوان کرد: کارشناسان سواد رسانه معتقدند سریع‌الاانتقال‌ترین رسانه، رسانه بازی است؛ یعنی وقتی اطلاعاتی در دل بازی قرار داده می‌شود انتقال آن در مقایسه با دیگر رسانه‌ها سریعتر است.

,

وی با بیان اینکه امروز بازی در دنیا صرفا بازی نیست، یادآور شد: بسیاری از مفاهیم دینی اجتماعی و سیاسی در دل بازی کاشت می‌شود و وقتی این اتفاق می‌فتد فرد بدون اینکه مطلع باشد این مفاهیم روی او تأثیر می‌گذارد.

,

کارشناس سواد رسانه تأکید کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا، طبق آمار در ایران 32 میلیون نفر از بازی‌های یارانه‌ای استفاده می‌کردند و پیش‌بینی می‌شود با افزایش نفوذ اینترنت و افزایش استفاده از فضای مجازی بخاطر مسائل آموزشی، امروز بیش از 40 میلیون نفر از بازی‌های یارانه استفاده می‌کنند.

,

دهنادی تصریح کرد: ما نیاز به این داریم که نگاه‌مان به‌روز باشد و به سمت مسائلی که برای مردم جذابیت دارند برویم و نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت و بی‌برنامه نباشیم؛ مجموعه‌های دلسوز مردم باید در زمینه ساخت بازی‌های یارانه‌ای ورود کنند و برای این موضوع به طور جدی برنامه داشته باشند.

,

وی بیان کرد: ما در آینده با نسلی روبرو خواهیم بود که دیگر سخنرانی و روزنامه و حتی فیلم و سینما هم برایش جذابیت ندارد و باید برای ارتباط‌گیری با آن‌ها، به سمت روش‌های نو برویم.

,

کارشناس رسانه گفت: روش ارتباط گرفتن با نسل‌های جدید باید متناسب با نیازهای آن‌ها باشد و نمی‌توان همان شیوه‌هایی که برای نسل‌های گذشته استفاده می‌شد، را همچنان ادامه داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه