اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

الحاق زمین به برخی شهرها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن

الحاق زمین به برخی شهرها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن
اسماعیل حسین از الحاق زمین به برخی شهرها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن اظهار داشت: تامین زمین برای سال اول و دوم در استان ها انجام شده و این مشکل به عنوان یکی از معضلات در برخی استان‌ها برطرف شده است.

وی افزود: همچنین در حال الحاق زمین به برخی شهرها هستند که در کمیسیون شورای عالی شهرها هم تصویب و مشکل برطرف شود.

حسین زهی تصریح کرد: در بحث ساخت مسکن هم سامانه ای تعبیه شده حتی در برخی استان‌ها این آمادگی وجود دارد که ساخت و ساز را آغاز کنند.

وی عنوان کرد: باید سامانه ای که توسط وزارت راه و شهرسازی مشخص شده در استان‌ها باز شود تا افراد بتوانند ثبت‌نام کنند و اطلاعات آنها مورد پالایش قرار گیرد.

حسین زهی بیان کرد: بسیار امیدوار هستیم این چهار میلیون واحد مسکن ساخته و به دهک‌های پایین جامعه تحویل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در دستور کار است و با توجه به اینکه از سال جاری چند ماهی گذشته این موضوع باید در سال‌های آتی جبران شود.

حسین زهی خاطرنشان کرد: طبق گفته های وزیر راه وشهرسازی امسال ساخت دو میلیون واحد مسکن آغاز خواهد شود.

وی افزود: با توجه به‌ گذشتن چند ماه از سال و هدف گذاری ساخت چهار میلیون واحد مسکن ممکن است عملیات ساخت در سال سوم یا چهارم به اتمام برسد اما باید چهار میلیون واحد مسکن ساخته شود.

حسین زهی گفت: در برخی استان‌ها هنوز تخصیص زمین انجام نشده که پیگیر آن هستیم هرچند در بیشتر استان‌ها زمین تهیه شده و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی عنوان کرد: قرار شد هر ۱۵روز یکبار وزیر راه و شهرسازی یا معاونین وی گزارش پیشرفت کار قانون جهش تولید مسکن را به مجلس ارائه دهند که احتمالا در هفته آینده برای این منظور در مجلس حاضر خواهند شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه