اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره):

بیش از ۱۲ هزار بسته تحصیلی در خراسان جنوبی توزیع شد/ آشنایی ۵۵۳ مددجو با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

بیش از ۱۲ هزار بسته تحصیلی در خراسان جنوبی توزیع شد/ آشنایی ۵۵۳ مددجو با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای
سلم آبادی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی با اعتبار یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان با همکاری خیرین و مراکز نیکوکاری در بین دانش آموزان تحت حمایت توزیع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید کمیته امداد استان به ۱۴ هزار دانش آموز دختر و پسر تحت حمایت هزینه کتب درسی و نوشت افزار اهدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: هدایت و مشاوره تحصیلی، ارتقاء آمادگی دانش آموزان جهت راهیابی به دانشگاه، تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان با برگزاری کلاس‌های تقویتی، هدایت و تشویق دانش آموزان مستعد و نخبه، کمک به اسکان دانش‌آموزان در مراکز شبانه روزی و … از مهترین اهداف حوزه فرهنگی به دانش آموزان تحت حمایت است.

,

توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان خراسان‌جنوبی

, توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان خراسان‌جنوبی, توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان خراسان‌جنوبی,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جدید ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی با اعتبار یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان با همکاری خیرین و مراکز نیکوکاری در بین دانش آموزان تحت حمایت توزیع شده است.

,

سلم آبادی همچنین در مورد پرداخت مساعدت‌های موردی به نیازمندان، بیان کرد: در راستای رفع مشکلات فوری مراجعین و ارائه مساعدت‌های موردی به نیازمندان به ۱۳ هزار و ۸۹۷ نفر بیش از ۳۳ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال پرداخت شده است.

,

وی اظهار کرد: این مساعدت ها در بخش اعتبارات دولتی و درآمدهای مردمی به مددجویان تحت حمایت و افراد غیر تحت حمایت به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به خدمات حمایتی اماداد اشاره کرد و گفت: خدمات حمایتی امداد با در نظر گرفتن مشکلات آنها ارائه می‌شود.

,

سلم آبادی گفت: این کمک‌ها بیشتر در راستای توانمند سازی خانواده‌ها و با رویکرد ارائه خدمات هدفمند و مؤثر جهت حل ریشه‌ای نیاز خانواده‌ها به صورت کمک معیشت، هزینه های درمانی و خرید لوازم پزشکی و توانبخشی، مسکن، لوازم زندگی، کفن و دفن، ازدواج، توانمندسازی، بدهی و معوقات بوده است.

,

وی بیان کرد: یکی دیگر از حوزه های مورد توجه امداد اشتغال و خودکفایی است که در این خصوص مددجویان تحت حمایت با شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار را فرا می‌گیرند.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: اصولی‌ترین روش فقرزدائی از طریق آموزش، مهارت آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال محقق می‌شود.

,

سلم آبادی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در جهت آموزش مددجویان از طریق نیاز سنجی شغلی، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی و برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقاء مهارت فنی  عمل کرده است.

,

آشنایی بیش از ۵۰۰ مددجو با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

, آشنایی بیش از ۵۰۰ مددجو با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای, آشنایی بیش از ۵۰۰ مددجو با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای,

وی افزود: از ابتدای سال جاری ۵۵۳ مددجوی تحت حمایت با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آشنا شدند که از این تعداد ۳۱۰ نفر در پایدار سازی و توسعه، ۲۱۶ نفر آموش‌های مقدماتی و ۲۷ نفر آموزش‌های مهارتی را  جهت ایجاد اشتغال فرا گرفتند.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی به طرح بهبود تغذیه اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری  چهار هزار کودک زیر ۵ سال تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) از طرح بهبود تغذیه بهره‌مند شدند و تعداد ۱۶هزار سبد غذائی بین آنان توزیع شده است.

,

سلم آبادی عنوان کرد: کودکان زیر ۵ سال که از نظر وزن، قد و شاخص‌های تغذیه کمبود داشته باشند و از منحنی رشد مناسبی برخوردار نباشند توسط مراکز بهداشتی درمانی شناسایی شده و به کمیته امداد امام خمینی (ره)  معرفی می‌شوند و این نهاد نیز در صورت نیازمندی و داشتن شرایط دریافت کمک، به ارائه خدمات مورد نیاز به آنها می‌پردازد تا به شرایط مناسب از نظر رشد برسند.

,

وی اظهار کرد: هر ماهه مبلغ یک میلیون ریال به حساب کارت الکترونیکی هر کدام از این افراد واریز می‌شود و افراد بهره‌مند از این طرح به وسیله آن می‌توانند سبد غذائی که از سوی کارشناسان تغذیه و بر اساس وضعیت جسمی کودکان مشخص شده است را تهیه کنند.

,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی در مورد طرح مادران باردار و شیرده، بیان کرد: این طرح با هدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم و همچنین تقویت مادران برای دوران شیردهی آغاز شده است.

,

سلم آبادی اظهار کرد: این طرح با حمایت وزارت بهداشت و همکاری معاونت بهداشتی درمانی استان اجرایی شده و در حال حاضر ۱۵۰۰ نفر از زنان باردار و شیرده دچار سوء تغذیه، شناسایی شده‌اند که به این افراد سبدهای غذایی به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

,

وی درباره نحوه اجرای این طرح و شناسایی افراد نیازمند، گفت: زنان باردار تحت حمایت و اقشار آسیب پذیری که دچار عارضه کم خونی و کم وزنی هستند توسط مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و همچنین خانه‌های بهداشت شناسایی و جهت تعیین سطح نیازمندی و سایر اقدامات بهداشتی به این نهاد معرفی می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه