اخبار داغ

وزیر صمت خبر داد؛

آغاز ترانزیت کامیون‌های پاکستانی از خاک ایران

آغاز ترانزیت کامیون‌های پاکستانی از خاک ایران
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز تردد ترانزیتی کامیون‌های پاکستانی از خاک ایران طی دو ماه گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شد ‌تا دو مرکز در ایران و پاکستان برای رفع موانع تجاری ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا فاطمی امین امروز در حاشیه نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور بزرگ و مهم منطقه هستند، گفت: متأسفانه دو کشور مبادلات زیادی با هم ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: در این نشست قرار شد حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان طی دو سال آینده پنج برابر افزایش یافته و به پنج میلیارد دلار برسد. همچنین قرار شد ظرف سه ماه آینده موانع تجارت آزاد میان دو کشور برداشته شود.
,
 
,
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تجارت با همسایگان برای دولت سیزدهم اهمیت بالایی دارد. رئیس‌جمهور نیز دستور داده تا روابط بین‌المللی خصوصاً با همسایگان گسترش یابد.
,
 
,
فاطمی‌امین خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل هم هستند. همچنین علاوه بر افزایش مبادلات کالا، سرمایه‌گذاری مشترک میان ایران و پاکستان نیز عملیاتی خواهد شد.
,
 
,
وی به تمایل پاکستان به سرمایه‌گذاری ایران در حوزه‌های لبنیات و لوازم خانگی اشاره و اظهار کرد: همچنین قرار شد روابط دو جانبه را به تجارت بین‌المللی تبدیل کنیم.
,
 
,
فاطمی‌امین یادآور شد: در دو ماه گذشته ترانزیت کامیون‌های پاکستانی از خاک ایران عملیاتی شده اما برای افزایش این روابط، در هر دو کشور موانعی وجود دارد؛ بنابراین قرار شد یک مرکز در ایران و یک مرکز در پاکستان به عنوان مراکز تماس شکل بگیرد و موانع را یک به یک برطرف کند.
,
 
,
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وزارت جهاد کشاورزی برای تبادل محصولات لبنی میان دو کشور صحبت کرده‌ام و وزیر جهاد کشاورزی مایل است موانع سرمایه‌گذاری مشترک در این صنعت برداشته شود.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
انتهای پیام
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه