اخبار داغ

پیگیری وضعیت کارخانه "آزمایش" مرودشت؛

رشیدی: وحدت نظر و رویه‌ای در مورد کارخانه "آزمایش" پس از سال‌ها در حال شکل‌گرفتن است/ همکاری مدیران کارخانه؛ شرط بازگشت به تولید

رشیدی: وحدت نظر و رویه‌ای در مورد کارخانه "آزمایش" پس از سال‌ها در حال شکل‌گرفتن است/ همکاری مدیران کارخانه؛ شرط بازگشت به تولید
نماینده مردم شهرستان مرودشت با بیان اینکه پس از سالها تعطیلی و بلاتکلیف بودن امروز یک وحدت نظر و رویه‌ای در مورد کارخانه آزمایش در حال شکل گرفتن است تا بتوانیم مشکلات این کارخانه را حل کنیم، گفت: البته به شرط اینکه مدیران این کارخانه هم اراده‌ای مبنی بر راه‌اندازی خطوط تولید این واحد صنعتی داشته باشند، مشکلات و موانع برطرف خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، اکنون که قریب به دو دهه از تعطیلی مجموعه کارخانه ای که روزی آوازه نام و تولیداتش تا بیرون از مرزها رسیده بود می‌گذرد، به نظر می‌رسد دیگر امیدی برای احیا دوباره آن و دمیدن روح زندگی در کالبد بی جانش نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,

کارخانه ای که ۱۶ اسفند سال ۱۳۳۷ توسط فردی با شهرت آزمایش در محل تهران‌نو تأسیس و سپس در مرودشت و ساوه نیز دو شعبه دیگر افتتاح شد.

, کارخانه ای که ۱۶ اسفند سال ۱۳۳۷ توسط فردی با شهرت آزمایش در محل تهران‌نو تأسیس و سپس در مرودشت و ساوه نیز دو شعبه دیگر افتتاح شد.,

کارخانه صنعتی آزمایش که تا سال ۱۳۵۸از رونق خوبی برخوردار بود، با آغاز روند خصوصی سازی واحدهای صنعتی وابسته به دولت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی در اوایل دهه ۸۰ به بخش خصوصی واگذار شد که با این واگذاری، توقف چرخ های تولید این  واحد صنعتی کلید خورد.

حدود سال ۱۳۸۸ بود که این واحد صنعتی به حالت نیمه تعطیل درآمد و چند سال بعد نیز به طور کامل تعطیل شد و اکنون مدتها است که فعالیتش متوقف و کارگران آن نیز در پی مطالبات خود هستند.

اگر چه در طول این دو دهه، تلاش و اقداماتی برای راه اندازی مجدد کارخانه آزمایش واحد مرودشت در ادوار مختلف انجام شده اما دیگر چیزی از این میراث به جای مانده از خاندان آزمایش باقی نمانده است و کار خانه ای که روزی معیشت هزاران کارگر و کارمند را تأمین می‌کرد، حالا تبدیل به انبار کاه و یونجه، پیاز، اقلام فروشگاهی و... شده است.

به گفته مسئولان، همکاری نکردن مدیران فعلی مجموعه کارخانجات آزمایش با مسئولان دولتی در استان فارس جلوی رفع موانع برای فعالسازی مجدد این مجموعه را گرفته است به گونه ای که در سفر اخیر آیت الله رئیسی رئیس جمهورایران به استان فارس و شهر مرودشت، اولین اقدام وی بازدید از این کارخانه رو به فراموشی بود تا شاید بار دیگر روح تازه ای به کالبد این جسم بی جان دمیده شود و صدها خانواده راکه هنوز چشم انتظار بازگشت به محل کار هستند از انتظار در آورد.

در همین راستا نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی بار دیگر کلید پیگیری مشکلات این واحد صنعتی بزرگ را زد و حالا شنید ها حاکی از این است که استاندار فارس و مدیر کل صنعت، معدن وتجارت فارس امروز درتهران طی جلسه ای جهت تعیین تکلیف این کارخانه به مذاکره خواهند نشست.

,
,
, حدود سال ۱۳۸۸ بود که این واحد صنعتی به حالت نیمه تعطیل درآمد و چند سال بعد نیز به طور کامل تعطیل شد و اکنون مدتها است که فعالیتش متوقف و کارگران آن نیز در پی مطالبات خود هستند.,
,
,
,
,
,
, در همین راستا نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی بار دیگر کلید پیگیری مشکلات این واحد صنعتی بزرگ را زد و حالا شنید ها حاکی از این است که استاندار فارس و مدیر کل صنعت، معدن وتجارت فارس امروز درتهران طی جلسه ای جهت تعیین تکلیف این کارخانه به مذاکره خواهند نشست.,

جلال رشیدی نماینده مردم شهرستان مرودشت نیز در گفتگو با شیرازه، از اقدامات انجام شده جهت حل مشکلات این کارخانه توسط مسئولان استانی پس از سفررئیس جمهور خبر داد و گفت: پس از سفر آقای رئیس جمهور به مرودشت و بازدید از کارخانه آزمایش دو تا اقدام انجام گرفته، یکی نامه ای که صاحبان این کارخانه به بنده نوشتند، جهت بدهکاری های بانکی و دیون انباشته ای که داشتند، که در این خصوص و در راستای کمک به آنها  دستوری از وزیر اقتصاد گرفتیم و دوم جلسه ای که استاندار فارس به همراه رئیس سازمان صمت استان با سرپرست بانک ملی کشور در تهران جهت تعیین تکلیف بدهی هایی که ذکر کردم  در روز های آینده برگزارخواهد شد.

, پس از سفر آقای رئیس جمهور به مرودشت و بازدید از کارخانه آزمایش دو تا اقدام انجام گرفته، یکی نامه ای که صاحبان این کارخانه به بنده نوشتند، جهت بدهکاری های بانکی و دیون انباشته ای که داشتند، که در این خصوص و در راستای کمک به آنها  دستوری از وزیر اقتصاد گرفتیم و دوم جلسه ای که استاندار فارس به همراه رئیس سازمان صمت استان با سرپرست بانک ملی کشور در تهران جهت تعیین تکلیف بدهی هایی که ذکر کردم  در روز های آینده برگزارخواهد شد.,

رشیدی با بیان اینکه پس از سالها تعطیلی و بلاتکلیف بودن امروز یک وحدت نظر و رویه ای در مورد کارخانه آزمایش  در حال شکل گرفتن است تا بتوانیم مشکلات این کارخانه را حل کنیم، تاکید کرد: البته به شرط اینکه مدیران این کارخانه هم اراده ای مبنی بر را اندازی خطوط تولید این واحد صنعتی داشته باشند، مشکلات و موانع برطرف خواهد شد.

, رشیدی با بیان اینکه پس از سالها تعطیلی و بلاتکلیف بودن امروز یک وحدت نظر و رویه ای در مورد کارخانه آزمایش  در حال شکل گرفتن است تا بتوانیم مشکلات این کارخانه را حل کنیم، تاکید کرد: البته به شرط اینکه مدیران این کارخانه هم اراده ای مبنی بر را اندازی خطوط تولید این واحد صنعتی داشته باشند، مشکلات و موانع برطرف خواهد شد., البته به شرط اینکه مدیران این کارخانه هم اراده ای مبنی بر را اندازی خطوط تولید این واحد صنعتی داشته باشند، مشکلات و موانع برطرف خواهد شد.,

آمادگی مدیران جهت راه اندازی بخشی ازکارخانه

, آمادگی مدیران جهت راه اندازی بخشی ازکارخانه ,

این نماینده مجلس از امادگی مدیران جهت راه اندازی بخشی از کارخانه خبر داد و گفت: مدیران کارخانه به صورت شفاهی و زبانی  اعلام کرده اند که ما آمادگی راه اندازی دو خط تولید لوازم خانگی را در این واحد تولیدی تعطیل داریم.

وی در پاسخ به این سوال که صاحبان فعلی کارخانه چه کسانی هستند؟ گفت: از اواخر دهه ۸۰ که کارخانه به شدت رو به افول رفت مدیر هلدینگ پیام آن  را خریداری و زیر نظر داشته است اما هنوز هیچ تغییر و تحولی ایجاد نشده است.

نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس، در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار شیرازه، که چقدر می‌توانیم به بازگشت و احیا این کارخانه امیدوار باشیم؟،اظهار کرد:  با توجه به بازدید ریاست جمهوری  که شاید اولین بازدید یک رئیس جمهور پس از تعطیلی کارخانه بوده و اعلام آمادگی که مدیران کارخانه  کردند و اتفاق نظری که وجود دارد و در کنارهمه اینها پیگیری هایی که ما در مجلس در حال انجام آن  هستیم به نظر می‌رسد قرار است اتفاقات خوبی برای آزمایش  بیافتد که البته همه اینها منوط به خواست و اراده  مدیران این مجموعه در حل مشکلات است.

رشیدی در پایان تصریح کرد: اینگونه نیست که ما مشکلات را کاهش دهیم و معضل دیون بانکی آنها را مرتفع کنیم بعد آنها بروند به امان خدا و هیچ اقدامی نکنند باید توجه داشت که اقداماتی که برای این مجموعه صنعتی تعطیل شده انجام می‌دهیم گام به گام است و باید یک قدم از سوی ما و دولت و یک قدم هم از طرف مدیران کارخانه برداشته شود تا کار به سرانجام برسد.

,
,
,
,
,
,
,

و حالا پس از قریب به دو دهه که از غیر فعال و تعطیل شدن بزرگ ترین کارخانه لوازم خانگی کشور که روزی تولیداتش علاوه بر مصرف داخلی به هفت کشور آسیای میانه و افغانستان صادر می شد، می گذرد،  حضور رئیس جمهور و بازدید از این مجموعه امید تازه ای را در دل شهروندان مرودشتی و حتی استان فارسی ها ایجاد کرده تا شاید باز هم به همت مسئولان کشوری،استانی و مدیران این مجموعه شاهد چرخیدن چرخ های تولید درآن باشیم.

گفتنی است، کارخانه آزمایش شعبه مرودشت در کیلومتر پنج جاده مرودشت _ تخت جمشید در سال ۱۳۵۰ توسط محسن آزمایش در زمینه تولید لوازم خانگی با حدود هزار و ۳۰۰ نفر پرسنل تاسیس شد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه