اخبار داغ

وضعیت کرمانشاه از نظر شیوع کرونا خوب نیست/ آیا پیک ششم هم از راه رسید؟

وضعیت کرمانشاه از نظر شیوع کرونا خوب نیست/ آیا پیک ششم هم از راه رسید؟
با وجود هشدارهای مسئولان عدم رعایت پروتکل‌ها در کرمانشاه سبب شده تا آمار ابتلا و مرگ و میر کرونا در این استان کاهش محسوسی نداشته باشد و همین امر گمانه‌زنی درباره آغاز پیک ششم کرونا در این استان را افزایش داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل مرصادنیوز، با ورود به فصل سرد سال نگرانی ها از شیوع کرونا افزایش یافته هرچند که به تناسب شمار انجام واکسیناسیون هم به عدد قابل توجهی رسیده با این حال در برخی نقاط کشور از جمله استان کرمانشاه وضعیت از نظر شیوع کرونا چندان مناسب نیست.

در شرایط فعلی شاهد روند بسیار کند کاهش مبتلایان و بستری شدگان کرونایی در استان کرمانشاه هستیم که گمانه زنی هایی مبنی بر اتصال موج پنجم و ششم کرونا را افزایش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,
,
,

, ,

احتمال پیوستن پیک ششم به پیک پنجم کرونا در کرمانشاه وجود دارد

, احتمال پیوستن پیک ششم به پیک پنجم کرونا در کرمانشاه وجود دارد, احتمال پیوستن پیک ششم به پیک پنجم کرونا در کرمانشاه وجود دارد,

بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با توجه به اینکه کرمانشاه دیرتر وارد پیک پنجم کرونا شده دیرتر هم خارج شد به گونه ای که اکنون بر اساس آمار با سرعت بسیار کمی سرعت بستری ها در حال کاهش است.

,

وی افزود: پیش بینی می شد روزانه حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از موارد بستری شدگان بر اثر کرونا کاسته شود در حالی که اکنون روزانه حدود چهار تا پنج نفر از این آمار کاهش می یابد.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شرایط فعلی  یکی از شهرستانهای استان از وضعیت قرمز به نارنجی و شهرستان دیگر از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده پس احتمال اینکه پیک ششم به پیک پنجم متصل شود، وجود دارد.

,

وی عنوان کرد: البته شهرهای اهواز و خوزستان هم که شرایط بدی از نظر شیوع کرونا داشتند و جز شهرهای با آمار ابتلا و تلفات بسیار بالا بودند در حال حاضر چند روزی است که فوتی نداشته اند  پس با توجه به اینکه آمار واکسیناسیون عدد قابل توجهی دارد  آمار مبتلایان نیز کاهش یافته است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: پس اگر بتوانیم واکسیناسیون را با سرعت بهتری انجام دهیم و مردم نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند احتمال دارد با همین روند ملایم وارد پیک ششم شویم البته قطعا وارد پیک ششم خواهیم شد.

,

, ,

روشنی خاطرنشان کرد: اگر مردم نسبت به تزریق واکسن و رعایت پروتکلهای بهداشتی اقدام کنند پیش بینی می شود پیک سبکی از نظر شیوع کرونا پیش رو داشته باشیم.

,

وی افزود: از میان بیمارستان‌های دانشگاهی، اکنون در بیمارستان های فارابی، گلستان و امام رضا(ع) بیماران کرونایی بستری می شوند و در بیمارستان های غیردانشگاهی هم بیماران کرونایی پذیرش می شوند.

,

روشنی تصریح کرد: در پیک چهارم کرونا یک هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در نظر گرفته شد در حالی که رکورد بستری با یک هزار و ۲۴۴ نفر ثبت شد همچنین در پیک پنجم یک هزار و ۸۰۰ تخت پیش بینی شد که یک هزار و ۵۵۰ نفر بستری شدند.

,

وی عنوان کرد: اکنون هم یک هزار و ۸۰۰ تخت پیش بینی شده در حالی که حدود ۵۸۶ نفر بستری هستند البته در صورت نیاز شمار تخت‌ها افزایش  می یابد هرچند که تجهیز تختهای آی سی یو امکاناتی می خواهد.

,

, ,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همه مردم باید واکسن کرونا را تزریق کنند، نوع واکسن هم مهم نیست بلکه واکسن در دسترس را تزریق کنند زیرا همه واکسن های فعلی مجوز دارند و البته تزریق واکسن از ورود به فاز حاد بیماری جلوگیری می کند.

,

آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه با سرعت بسیار کندی روبه کاهش است

, آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه با سرعت بسیار کندی روبه کاهش است, آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه با سرعت بسیار کندی روبه کاهش است,

سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه با سرعت بسیار کندی روبه کاهش است.

,

وی افزود: متاسفانه همچنان مواردی از مرگ و میر در سطح استان کرمانشاه به علت ابتلا به کرونا مشاهده می شود و این مساله سبب شده هنوز به شرایط پایدار نرسیم.

,

شاه آبادی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن به موقع و افزایش پوشش واکسیناسیون توصیه می شود زیرا در این صورت می توان امیدوار بود که به پیک ششم وارد نشویم پس  در کنار انجام واکسیناسیون، رعایت اصول بهداشتی و ایمنی به ویژه استفاده از ماسک الزامی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه