اخبار داغ

کارشناس نظام آموزشی در گفت‌و‌گو با دانا؛

بازگشایی مدارس؛ فرصتی برای عرض‌اندام و جلوه‌گری/ هزینه سرویس برخی مدارس تهران برابر با مبلغ شهریه؛ در دوران کرونا!

بازگشایی مدارس؛ فرصتی برای عرض‌اندام و جلوه‌گری/ هزینه سرویس برخی مدارس تهران برابر با مبلغ شهریه؛ در دوران کرونا!
کارشناس نظام اموزش گفت: بازگشایی مدارس با شرایطی که آموزش و پرورش دارد اساسا امکان پذیر نیست و این کار ظلم در حق دانش آموزان است و مسئولان این وزارتخانه با بازگشایی مدارس قصد عرض اندام دارند.
[

دکتر علیرضا رحیمی کارشناس آموزش و تعلیم و تربیت، مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در رابطه با مبحث بازگشایی مدارس که در جامعه مخالفان و موافقان زیادی دارد، اظهار داشت: با وضعیتی که امروز وجود دارد، هر آدم عاقلی با یک تحلیل ساده متوجه خواهد شد که قصه بازگشایی مدارس نه تنها از عجولانه، بلکه بسیار خطرناک است. به نظر من بازگشایی مدارس با این وضعیت خیانت است؛ خیانت به جان و مال مردم!

, دکتر علیرضا رحیمی کارشناس آموزش و تعلیم و تربیت، مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , دکتر علیرضا رحیمی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی آموزش و پرورش، هیچ امکانی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد و آموزش حضوری در این شرایط کاری بسیار اشتباهی است.

,

رحیمی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش با بازگشایی مدارس می‌خواهند خودی نشان دهند و بگوید ما بودیم که مدرسه ها را باز کردیم؛ در حالیکه بودجه تایمن و خرید الزامات بهداشتی اولیه را هنوز مشخص نکرده اند. با این وجود چگونه می خواهند شرایط ستاد کرونا را برای بازگشایی مدارس فراهم کنند؟! مثلاً قانون هر دانش آموز یک و نیم متر فاصله از چهار جهت یا مدارس دو نوبته یا سه نوبته را چگونه می خواهند رعایت و برگزار کنند؟

,

 

,

قوانین صادر شده از عدم شناخت ناشی می شود

, قوانین صادر شده از عدم شناخت ناشی می شود, قوانین صادر شده از عدم شناخت ناشی می شود,

وی افزود: اگر این افراد درک کنند که دانش‌آموز چه موجودی است،یا معلم و مدرسه چه مشخصاتی دارد؟ این قوانین دم دستی وضع نمیشود. اگر بدانند مدارس‌شان چه وضعیتی دارد یا چند مدرسه و چند کلاس درس وجود دارد، دست به عصا تر حرکت می کنند، اگر انها کلاس ها را دیده باشند، هرگز هم چنین قوانینی وضع می کنند. فقط در وزارتخانه می‌نشینند و فرمایشات می فرمایند که در عمل هزار و یک مشکل برای اجرای آنها وجود دارد.

,

 

,

در هیچ مدرسه ای هیچ پروتکلی اجرا نخواهد شد

, در هیچ مدرسه ای هیچ پروتکلی اجرا نخواهد شد, در هیچ مدرسه ای هیچ پروتکلی اجرا نخواهد شد,

 

,

, , , ,

وی در ادامه با تصریح بر این نکته که من خیال شما را راحت کنم که در هیچ مدرسه ای هیچ پروتکلی اجرا نخواهد شد. من به عنوان معلم همزمان در دو مدرسه متفاوت در حال همکاری هستم. این مدارس یکی از بهترین مدارس ایران  و تهران هستند. از نظر هزینه هم هزینه ها و شهریه های بسیار سنگینی از دانش‌آموزان اخذ می کنند؛ با این وجود هم در این مدارس و هم در مدرسه بسیار معمولی در یک شهرستان یا روستا امکان اجرای هیچ پروتکلی وجود نخواهد داشت.

,

 

,

اساساً کودک نمی تواند پروتکل ها را رعایت کند

, اساساً کودک نمی تواند پروتکل ها را رعایت کند, اساساً کودک نمی تواند پروتکل ها را رعایت کند,

رحیمی با تاکید بر این نکته که اساساً کودک نمی تواند پروتکل ها را رعایت کند، گفت: من به لحاظ بهداشتی صاحب‌نظر نیستم، اما تا آنجایی که شنیده‌ام بچه ها وقتی به مدرسه می روند در مدرسه ویروس را می گیرند و با خودشان تولید نمی‌شوند اما  اما به عنوان ناقل ویروس را به منزل منتقل می کنند و آن را به پدر مادر پدر بزرگ خواهند برادر و نزدیکان خود سرایت می دهند

,

 

,

بازگشایی مدارس و احتمال قریب به بقین ابتلای 5-4 درصد به کرونا

, بازگشایی مدارس و احتمال قریب به بقین ابتلای 5-4 درصد به کرونا, بازگشایی مدارس و احتمال قریب به بقین ابتلای 5-4 درصد به کرونا,

این مدرس دانشگاه با استناد به تجربه ای شخصی ادامه داد: چندی پیش خانم پزشکی که استاد تمام رشته رشته عفونی و متخصص بودند و من متاسفانه اسم شان را فراموش کردم، در یکی از شبکه آقای تلویزیون صحبت می کردند؛ ایشان فرمودند که در صورت بازگشایی مدارس بچه‌ها دست‌کم  5-4 درصد به کرونا مبتلا خواهند شد. کمااینکه  تاکنون 3-2 درصد از فوتی های کرونا کودک و نوجوانانی بوده اند که  در آی سی یو جان خود را از دست داده اند.

,

 

,

بازگشایی ها دانش آموزان را ناقل ویروس می کند

, بازگشایی ها دانش آموزان را ناقل ویروس می کند , بازگشایی ها دانش آموزان را ناقل ویروس می کند ,

 وی اضافه کرد: پس چگونه به فرموده آقای کمره ئی و سرپرست آموزش و پرورش هیچ  کودکی کرونا را در مدارس نمی گیرد، اما با تعریفی که کرده‌اند یک کودک وقتی به مدرسه برود می‌تواند ویروس بیماری را به پدر و مادرش بدهد؛ بنابراین پدر و مادر و برادر و خواهر او کرونا را خواهند گرفت و  پدربزرگ یا مادربزرگ یک دانش آموز می توانند از نوه خود کرونا را بگیرند؛ در حالیکه نوه آنها ممکن است هیچ علائمی از بیماری نداشته باشد.  یا حتی این کودکان می توانند ویروس را به معلم خود بدهند. با این وجود چنین خطراتی باز این بیماری دانش آموزان مدارس را تهدید نمی کند؟

,

 

,

 بازگشایی مدارس؛ ظلمی در حق دانش آموزان و معلمان 

,  بازگشایی مدارس؛ ظلمی در حق دانش آموزان و معلمان ,  بازگشایی مدارس؛ ظلمی در حق دانش آموزان و معلمان ,

 

,

, ,

این کارشناس نظام آموزشی گفت: من خودم کرونا را گرفته بودم و مشکلات خاص آن را می دانم با این وجود اگر یک معلم کرونا بگیرد دست کم باید یک ماه کلاس تعطیل شود و استراحت کند.یا اگر یک دانش آموز خدایی ناکرده کرونا بگیرد، باز نمی تواند یک ماه به مدرسه برود که در این صورت از مدرسه دور خواهد شد و وضعیت آموزش و به هم خواهد ریخت و حتی نمی تواند آموزش مجازی را پی بگیرد. بنابراین به نظر من بازگشایی مدارس در حق بچه ها و ظلم در حق والدین و معلمان است.

,

 

,

اصرار بر بازگشایی ها نشانه ناتوانی در  بهره مندی از فضای مجازی است

, اصرار بر بازگشایی ها نشانه ناتوانی در  بهره مندی از فضای مجازی است, اصرار بر بازگشایی ها نشانه ناتوانی در  بهره مندی از فضای مجازی است,

رحیمی با تاکید بر اینکه لذا به نظر من بازگشایی مدارس فقط جنبه تبلیغاتی دارد، عنوان کرد: در چنین شرایطی که ما داریم اصرار بر بازگشایی ها نشانه ناتوانی  وزارت آموزش و پرورش در  بهره مندی از یک امکان بسیار بسیار عالی در قرن بیست و یکم غذای به نام فضای مجازی و آموزش از راه دور است. چون متخصصان صاحب‌نظر که متاسفانه وزارت آموزش و پرورش از نقطه نظرات ارزنده آنها بی بهره است، می گویند و می دانند  آموزش مجازی از راه دور چقدر  عالی و سازنده است.

,

 

,

با وجود خطرات جانی کرونا آموزش مجازی بهترین راه است

, با وجود خطرات جانی کرونا آموزش مجازی بهترین راه است, با وجود خطرات جانی کرونا آموزش مجازی بهترین راه است,

وی در تکمیل بحث فوق اضافه کرد: گرچه باید تصریح کنم که آموزش حضوری یک چیز دیگر است و موقعیت های خاص و ویژه خود را دارد. گرچه هر چند ما در آموزش حضوری در دهه های اخیر هم موفق نبوده ایم.اما با این وجود قاعده بر این است که وقتی بچه ها دور هم در مدرسه جمع شوند و اتفاقات بسیار خوبی می‌افتد که گذشته از آموزش بچه ها پرورش هم پیدا می کنند در حالیکه آموزش و پرورش ما در چند سال و حتی در چند دهه گذشته جنبه پرورشی نداشته است، اما در مقایسه با جان بچه ها و خطراتی که آنها را تهدید می کند همچنین خطراتی که در کمین معلم ها و کادر آموزشی مدارس است، آموزش حضوری در این شرایط اشتباهی محض است.

,

 

,

آموزش مجازی به ریشه کنی کرونا کمک شایانی خواهد کرد

, آموزش مجازی به ریشه کنی کرونا کمک شایانی خواهد کرد, آموزش مجازی به ریشه کنی کرونا کمک شایانی خواهد کرد,

 

,

 این معلم با سابقه ادامه داد: خود من که ۳۵ سال هم در مدرسه و هم دانشگاه تدریس می‌کنم و تجربه آموزش مجازی دارم به این نکته واقفم که آموزش مجازی در این شرایط نه تنها به وزارت آموزش و پرورش بلکه به دولت و ریشه کنی کرونا کمک شایانی خواهد کرد. منتها مشروط بر اینکه متولیان و مسئولان آموزش و پرورش این نوع شیوه آموزش را بفهمند و درک کنند؛ اگر مبانی این نوع آموزش را درک می کردند و تا این اندازه در دیدگاه های قدیمی خود غرق نبودند، الان نگران این نبودند که یک امتحان مجازی  را چگونه برگزار کنند؟

,

در مجموع بنده عرض می‌کنم که باز کردن مدارس در شرایط فعلی از نظر بهداشتی اثرات روانی مخربی روی والدین، دانش آموزان و معلمان همچنین کادر مدرسه می گذارد که بسیار خطرناک‌تر از خطرات کرونا است.

,

هزینه سرویس  برخی مدارس تهران برابر با مبلغ شهریه؛ در دوران کرونا !

, هزینه سرویس  برخی مدارس تهران برابر با مبلغ شهریه؛ در دوران کرونا !,

رحیمی با ورود به بحثی دیگر گفت: نکته بعدی این است که مسئولان آموزش و پرورش که اسرار به بازگشایی مدارس دارند، توضیح بدهد که معادله  سرویس مدارس را چگونه قرار است حل خواهند کرد؟ چون آنطور که من پرسیدم در مدارسی که تقریباً غیر انتفاعی است و از دانش آموزان شهریه دریافت می کنند مبلغ سرویس رفت و آمد دانش آموز تقریباً برابر با شهریه ایست که  مدرسه از او دریافت می‌کند. در حالی که قبل از کرونا مبلغ سرویس مدارس در مقایسه با مبلغ شهریه واقعا مبلغ ناچیزی بود. الان با توجه به اقداماتی که در سرویس باید انجام شود هزینه آن افزایش بی سابقه ای پیدا کرده است.

,

 

,

 تاکسی هایی مملو از ویروسی که سرویس می شوند

,  تاکسی هایی مملو از ویروسی که سرویس می شوند,  تاکسی هایی مملو از ویروسی که سرویس می شوند,

وی در ادامه عنوان کرد: آیا مسئولان آموزش و پرورش این مسئله را حل کرده‌اند که اگر مثلاً فرزندمان داخل سرویس مدرسه بنشیند،  این سرویس که مثلاً تاکسی است و نمیتواند همه کودکان را کنار هم چید و آنها را به مدرسه و بلعکس منتقل کرد و باید فاصله یک و نیم متر در خودروها سرویس ها رعایت شود؛ ضمن آنکه این تاکسی قبل از آنکه به سراغ فرزند من بیاید و او را به منزل منتقل کند؛ هزاران نفر را در جابجا کرده، آنهم آدم هایی که ممکن است در آن خودرو عطسه و سرفه کرده باشند و ممکن است کرونا داشته باشند و ویروس در محیط داخلی خودرو مانده باشد و کودکان ما را هم مبتلا کند؟اما آموزش و پرورش به مدارس ابلاغیه می‌فرستند و آنها را مجبور بازگشایی می‌کنند و در نهایت هم می‌گویند همانطور که ستاد کرنا به ما بگوید ما همانطور عمل می‌کنیم. این اجباری عمل کردن است.

,

 

,

بازگشایی در زمانی که شهر نارنجی و قرمز داریم؟!

, بازگشایی در زمانی که شهر نارنجی و قرمز داریم؟!, بازگشایی در زمانی که شهر نارنجی و قرمز داریم؟!,

این مدرس دانشگاه در خاتمه اظهاراتش یاد اور شد: در حالی که هنوز شهر نارنجی داریم، شهر قرمز داریم. در حالیکه روزی ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از هموطنان ما جان خود را از دست می‌دهند؛ چه اصراری بر بازگشایی است؟  یک نفر وقتی کرونا بگیرد باید ۴۰ میلیون تومان هزینه کند،  با این وجود بازگشایی مدارس چه معنایی می‌تواند داشته باشد؛ لذا به نظر من بازگشایی ها عجولانه است و برای عرض اندام مسئولانی است که به وزیر شدن چشم دوخته اند. لذا دولت سیزدهم باید وزیری لایق و کاردان که کلاس و درس و مدرسه را بشناسد و با مشکلات این حوزه آشنا باشد را انتخاب و به وزارت آموزش و پرورش منصوب کنند تا کمی خیال دولت آسوده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه