اخبار داغ

یادداشت؛

ضامن امنیتِ آموزشی و پرورشیِ دانش‌آموزان در شاد چه کسی است؟

ضامن امنیتِ آموزشی و پرورشیِ دانش‌آموزان در شاد چه کسی است؟
وجود کانال‌های غیر اخلاقی و خلاف ارزش‌ها و امکان دانلود فیلم و انیمیشن بدون نظارت و رده‌بندی در شبکه شاد، منجر به نگرانی والدین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از "تیتریک"؛ نرم‌افزار "شاد"، ما را با آرامش و امنیت به شاد می رساند یا می‌خواهد شادی کاذب ایجاد کند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
پیام‌رسان آموزشی که در آموزش و پرورش استفاده می‌شود امکان ارتباط با افراد و ایجاد کانال و گروه را دارد، البته والدین هم می‌توانند در شاد باشند اما میزان نظرات‌شان جای سوال است.
,
 
,
معلم‌های زحمت کش بار آموزش را به سختی بر دوش خود می کشند تا نسل آینده ما حداقل‌های دانشی را داشته باشند اما سوال اینجا است که بار پرورش و تعالی بچه ها به دست کیست؟ کدام رفتار معلم را می بینند و چقدر پیام پرورشی از پشت کلیپ‌های ضبط شده معلمین به دانش آموزان می رسد؟ نسلی که فقط از راه دور سلام می کنند چه حسی از احترام به معلم دارند؟
,
 
,
چقدر والدین حوصله دارند فرزند را مانند زمان مدرسه برای درس خواندن مجازی آماده کند. بچه ها در رختخواب  به دنبال یادگرفتن مطالبی هستند که نمی دانند چه فایده ای دارد و نتیجه اش هم چیست؟
,
 
,
من این بار از نگاه والدین می خواهم به پدیده آموزش مجازی نگاه کنم که مزایای زیادی دارد مثل اینکه لازم نیست صبح خیلی زود بچه را از خواب بیدار کنند، استرس رسیدن، سرویس و مسیر مدرسه را داشته باشند. در مدت کوتاه کل حرف های صبح تا ظهر به بچه گفته می شود و کمترین تفاوت فرهنگی را می بیند.
,
 
,
دانش آموز آرامشش در خانه بیشتر است و دیگر استرس هایی مانند مقایسه شدن ها و تحقیرها را در کلاس ندارد. ادبیاتش هم باز همان ادبیات خانواده است و دیگر لازم نیست نگران کج رفتارهای همکلاسی هایش باشد. اما بدی هایی هم مانند تنبلی، بی حوصلگی، زمان بیشتر، کشتن در گروه های رایگان شاد و... را دارد.
,
 
,
من زمانی نگران حضور فرزندم در شاد شدم که فهمیدم کانال های غیر اخلاقی و خلاف ارزش ها نیز در این کانال وجود دارد یا در بعضی از کانال ها می توان بدون نظارت و رده بندی فیلم و انیمیشن دانلود کرد.
 
,
,
وقتی فرزندم به من پیشنهاد دانلود سریال "بازی مرکب" و رایگان بودن آن را در شبکه شاد داد، ابتدا تعجب کردم و دلم به حال والدین بی اطلاع و بچه های مان سوخت که در دنیایی رها شده اند که فکر می کنیم تحت نظارت آموزش و پرورش هستند.
 
,
,
واقعا اگر یک کانال غیر اخلاقی در شاد به وجود بیاید چگونه مسئولین آن را رصد می کنند و چه مجازاتی، این فرد خاطی که حریم فرزندان ما را رعایت نکرد و آرامش آنها را تخریب کرد، در نظر گرفته شده است.
,
 
,
گویا سند ۲۰۳۰ در این نرم افزار در حال پیاده سازی است. واقعا چه کسی مسئولیت آسیب هایی که ممکن است به این کودکان معصوم در فضای شاد وارد شود را می پذیرد و پاسخ می دهد.
,
 
,
برای مسئولان فضای مجازی که به فرموده حضرت امام(ره): "این مسئولیت ها تنها امتحان الهی است"، چه نمره ای را باید لحاظ کرد؟
,
 
,
اگر مجلس می خواهد کار کند قبل از طرح صیانت، از آموزش و پرورش در خصوص این نرم افزار پرسش کند. این رها بودن که امام جامعه به آن اشاره نموده است، چگونه می خواهد سامان یابد.
 
,
,
گویا در پس طرح های مانند صیانت، شبکه ملی و.... قرار است این مهم فراموش شود و کسی در خصوص این رها شدگی دغدغه نداشته و مسئولین در این مورد نیز تنها به سخنرانی و کارهای بروکراسی بسنده می کنند.
,
 
,
واقعا چه بر سر فرزندان ما خواهد آمد؟ چه کسی در خصوص کانال ها و ارتباطات شاد پاسخگو است؟ تدبیر مسئولین برای بحث پرورش نسل آینده چیست؟ و چه کسی اثر سنجی کارهای انجام شده را در شاد انجام می دهد؟
,
 
,
پیشنهاد من به عنوان متخصص و پژوهشگر این حوزه این است که اول حریم و مجازات تخلفات مشخص شود و با متخلفین بعد از برخورد، اطلاع رسانی شود.
,
 
,
نوع دسترسی ها و نظارت در این فضا مدیریت و کنترل شود چون حجم کاربران و تولید مطالب زیاد بوده و بهتر است دسترسی ها و نظارت به شکلی باشد که والدین و معلمین بیشترین نظارت را بر روی دانش آموزان داشته باشند تا از هرز گردی آنها جلو گیری شود.
,
 
,
کانال های خلاف قوانین شناسایی و با عوامل آن برخورد شود تا فضای آموزشی به حالت امن خود برای رشد کودکان برگردد.
,
 
,
تولیدات آموزشی در شاد از حالت کلیشه ای به حالت جذاب تبدیل شود تا دانش آموزان خودشان با کمال میل به دنبال آن بروند.
,
 
,
دسته بندی محتوا در فضای شاد نیز اهمیت دارد تا محتوای متناسب با هر سن در اختیار آن رده قرار گیرد چون ثبت نام با کد ملی انجام شده و به راحتی این نرم افزار می تواند سن ها را شناسایی کرده و متناسب با آن رده سنی محتوا پیشنهاد دهد.
,
 
,
سید محمدجواد شریف شیخ‌الاسلامی؛ فعال رسانه‌ای
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه