اخبار داغ

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

حماسه آفرینان نیروی دریایی سپاه تربیت شدگان مکتب دفاع مقدس هستند/تهیه ۷۱۴ مدخل در سطح استان برای دانشنامه دفاع مقدس

حماسه آفرینان نیروی دریایی سپاه تربیت شدگان مکتب دفاع مقدس هستند/تهیه ۷۱۴ مدخل در سطح استان برای دانشنامه دفاع مقدس
کریمی گفت: نیروهای مسلح کشور در طی ۴۲ سال گذشته با مجاهدت ها و حماسه آفرینی های خود در بخش های مختلف نشان داده اند تربیت شدگان مکتب دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین برکات دفاع مقدس تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی و نسل حماسه ساز است و این نسل در طی چهار دهه گذشته افتخارات زیادی برای نظام اسلامی به ماندگار گذاشته که روزهای گذشته نمونه ای از آن را در حماسه آفرینی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران در دریای عمان به وضوح مشاهده کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: نسل استکبار ستیز و انقلابی تربیت شده در دفاع مقدس در عملیات موفقیت آمیز شکست هیمنه شیطان بزرگ در سرقت نفتکش ایرانی در آب های دریای عمان بار دیگر نشان داد فرزندان روح الله زیر بار زورگویی و زیاده خواهی هیچ قدرتی نخواهند رفت.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: این اقدام حماسی در کنار نشان دادن عزت و اقتدار ملت ایران به جهانیان بار دیگر افول قدرت استکبار جهانی و حامیان آنها را در برابر قدرت انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت و آمادگی فرزندان این ملت در برابر هر تهدید و توطئه ای را با وضوح با اثبات رساند.

,

وی بیان کرد: نیروهای مسلح کشور در طی ۴۲ سال گذشته با مجاهدت ها و حماسه آفرینی های خود در بخش های مختلف نشان داده اند تربیت شدگان مکتب دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و امروز باید این فرهنگ نجات بخش به عموم مردم و نسل جدید به خوبی انتقال داده شود.

,

کریمی ادامه داد: یکی از راهبردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی است که زیرساخت آن در جریان برگزاری کنگره شهدای استان ایجاد شد که امروز در این راستا گام های بلندی برداشته شده و جزء استان های پیشتاز هستیم.

,

وی اضافه کرد: تبیین، ماندگاری، صیانت و انتقال حماسه های دفاع مقدس به نسل جدید با رویکرد علمی و پژوهشی با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری راهبرد تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس است که در این راستا همه ظرفیت های استانی اعم از پیشکسوتان، اساتید دانشگاهی و اقشار مختلف را پای کار آورده ایم.

,

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: کارگروه ها، کمیته ها و افرادی که در تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی فعالیت می کنند با روحیه جهادی و انقلابی پای کار آمده اند و همه توان برای تهیه یک مجموعه جامع گذاشته خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال اولین جل دانشنامه رونمایی شود.

,

وی نشان دادن کارآمدی، جامعیت فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان را از اهداف دیگر تهیه دانشنامه دفاع مقدس خواند و گفت:ملت ایران و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس نشان دادند محدودیت ها نمی تواند حرکت انقلاب اسلامی به سمت اهداف آرمان ها را متوقف سازد و امروز در گام دوم نیازمند بهره گیری از فرهنگ و تجربه دفاع مقدس هستیم که دانشنامه گامی مهم در این راستا می باشد.

,

کریمی خاطر نشان کرد: پیشرفت دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی مطلوب و قابل قبول است و تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل در سطح استان جمع آوری شده و با توجه به پای کارآوردن اقشار و دستگاه های مختلف این تعداد از مداخل قطعا بیشتر خواهد شد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه