اخبار داغ

رزمایش مشترک عربستان و کویت با آمریکا

رزمایش مشترک عربستان و کویت با آمریکا
رزمایش «تیراندازی خلیج فارس ۲۰۲۱» روز یکشنبه با حضور نیروی زمینی عربستان،کویت و نیروی «اسپارت» ارتش آمریکا آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این رزمایش از دیروز (یکشنبه )‌در منطقه «الادیرع» واقع در شمال غرب کویت آغاز شده است و تا ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان )‌ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سرهنگ «نایف بن الحمیدی» فرمانده کویتی رزمایش «تیراندازی خلیج فارس ۲۰۲۱» گفت: این رزمایش با هدف تقویت روابط نظامی و همکاری‌های دفاعی مشترک با کشورهای برادر و دوست و تبادل تجربیات و دانش نظامی برگزار شده است.
,
 
,
وی افزود: این رزمایش همچنین با هدف یکسان‌سازی توان رزمی سه کشور و تقویت پیوندهای همکاری نظامی – دفاعی برای دستیابی به منافع مشترک بین نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده و تحکیم اصول و مبانی هماهنگی و کار مشترک صورت گرفته است.
,
 
,
به گفته الحمیدی، در این رزمایش، آموزش‌هایی در زمینه برنامه‌ریزی و اجرای روش‌های کنترل و فرماندهی نیروها، تسریع پاسخگویی برای انجام عملیات مشترک زمینی در شرایط اضطراری، توسعه مهارت‌‎ها جهت انجام تیراندازی‌های تاکتیکی واحدهای پیاده و زرهی، همراه با عملیات پشتیبانی نزدیک هوایی داده می‌شود.
,
 
,
این رزمایش در حالی آغاز شده که خردادماه گذشته نیروهای هوایی آمریکا و عربستان سعودی رزمایش مشترک هوایی به نام «سراب صحرا ۳» انجام داده بودند.
,
 
,
در حال حاضر بیشتر پایگاه‌های نظامی آمریکا در عربستان، در مناطق شرقی این کشور، در حاشیه خلیج فارس و یا در اطراف ریاض قرار گرفته‌اند.
,
 
,
کشور کویت هم از چند دهه پیش و به طور خاص از زمانی که هدف حملات رژیم صدام قرار گرفت، میزبان پایگاه‌های مهم آمریکایی در منطقه است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه