اخبار داغ

اجرای طرح جامع مدیریت شهری تهران نیاز به همت شهرداری، مجلس و دولت دارد/ درآمد شهرداری تهران جوابگوی حل معضلات پایتخت خواهد بود؟

اجرای طرح جامع مدیریت شهری تهران نیاز به همت شهرداری، مجلس و دولت دارد/ درآمد شهرداری تهران جوابگوی حل معضلات پایتخت خواهد بود؟
برداشتن گام هایی برای توسعه تهران بدون اجرای صحیح طرح جامع مدیریت شهری و همچنین تعامل میان شهرداری، دولت و مجلس محقق نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس؛ مدیریت کلانشهرهایی همچون تهران که پایتخت کشوربا جمعیت میلیونی محسوب می شود، کاری دشوار است چرا که باید به گونه ای کار را پیش برد که روز به روز شاهد توسعه و پیشرفت کلانشهرهایی همچون تهران باشیم و از سوی دیگر رسیدگی به مطالبات شهروندان تهرانی برای داشتن شهر زیبا و بی دغدغه، یکی از روش هایی است که رضایت شهروندی را به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر پایتخت کشور با مشکلاتی همچون بافت فرسوده، حاشیه نشینی و کمبود امکانات در آن، آلودگی هوا به ویژه در فصل سرما، ترافیک و معضل حمل و نقل ترافیک مواجه است و برای حل این مشکلات، شهرداری تهران باید با بکارگیری نیروهای متخصص و کارگروه های تخصصی، بتواند گره از مشکلات بگشاید و باعث بهبود شرایط شود اما در این میان نیاز است که مجلس و دولت نیز همراهی کافی با شهرداری تهران را داشته باشند؛ به همین دلیل برگزاری جلسات مختلف میان این سه نهاد، می تواند برای توسعه این کلانشهر اثرگذار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,

در دولت سابق و دوران ریاست پیروز حناجی در شهرداری تهران، شاهد بودیم که دولت در برخی از جلسات هیئت دولت از دعوت این شهردار تهران خودداری می کرد و نشان دهنده عدم تعامل میان شهرداری تهران و دولتی بود که با یکدیگر همفکر و هم جریان بودند اما با تغییر دولت، به نظر می رسد که مجلس و دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای یکدلی برای حل مشکلات کلانشهر تهران دارند.


برگزاری جلسه میان شهرداری تهران و مجلس
در طول روزهای گذشته شاهد برگزاری نشست فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی مجلس یازدهم با حضور اعضای فراکسیون و شهردار تهران بودیم. در این جلسه محسن پیرهادی رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در ابتدای جلسه با اشاره به طرح جامع مدیریت شهری، از آمادگی فراکسیون مدیریت شهری در جهت تصویب طرح مذکور با همراهی دولت خبر داد.
در این جلسه عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری و تعامل بیشتر شهرداری تهران با ارائه مستندات و مطالعات صورت گرفته در خصوص طرح جامع مدیریت شهری گردید و حضور فعال شهرداری تهران در فرآیندهای تدوین قوانین، انتقال تجربه در روشهای اجرایی قوانین موجود را خواستار شد.
 
نماینده مردم تهران ایجاد زمینه های قانونی برای درآمدهای پایدار کلانشهرها و استفاده از ظرفیت شهرداری جهت تحقق درآمدهای پایدار، تقویت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت در تامین مالی پروژه های شهری را از جمله موارد مهم در راستای ایجاد درآمدهای پایدار اعلام و از آمادگی فراکسیون جهت همکاری متقابل با مدیریت شهری کلانشهر تهران خبر داد.
محسن پیرهادی در ادامه به انتصابات شهرداری تهران اشاره کرد و خواستار استفاده بیشتر از نیروهای متخصص بدنه شهرداری تهران شد و همچنین در راستای کمک به شهرداری تهران آمادگی فراکسیون مدیریت شهری جهت استمرار جلسات همفکری با شهردار تهران را اعلام نمود.

تشکیل شورای اندیشه ورز در بدنه شهرداری تهران
علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه؛ تصمیم‌سازی، نظارت، تصمیم‌گیری و عمل در مقیاس محله و شهر را با مشارکت شهروندان از برنامه های مدیریت جدید شهر تهران عنوان نمود و از تشکیل شورای اندیشه ورز در بدنه شهرداری تهران خبر داد؛ و در جهت برنامه های شهرداری و بهره گیری از ظرفیت محلات با ارائه الگوی عملی در مدیریت شهری را نیز راهکاری برای مشارکت شهروندان بیان کرد.

 به اعتقاد شهردار تهران، ایجاد تعلق فکری و تحول روح شهر در کنار تحول کالبدی شهر در اولویت مدیریت جدید است، همچنین مسأله فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی نیز در اولویت های ما قرار دارد و اخیراً ستادی در شهرداری شکل گرفته است که متمرکز بر موضوعات و معضلات اجتماعی است.
 
به گفته شهردار تهران حدود ۶۷ درصد درآمد شهرداری از حوزه ساخت و ساز های به دست می آید و آنها در ادامه با فعال کردن کمیته تامین مالی برای ادامه در آمد ها نیز برنامه ریزی نموده اند.

,
,
,
, برگزاری جلسه میان شهرداری تهران و مجلس, برگزاری جلسه میان شهرداری تهران و مجلس,
,
,
,
,
,
,
, تشکیل شورای اندیشه ورز در بدنه شهرداری تهران, تشکیل شورای اندیشه ورز در بدنه شهرداری تهران,
,
,
,
,
,

به نظر می رسد همکاری دولت و مجلس با شهرداری تهران در جهت بهبود شرایط اعتبارات و همچنین همت شهرداری برای اتخاذ روش هایی برای افزایش درآمد و به موازات آن، برنامه ریزی منسجم و مدیریت شده برای حل معضلات پایتخت می تواند بهترین گام برای توسعه و پیشرفت کلانشهری همچون تهران باشد و فقط با این روش می توان تهران را از ترافیک، آلودگی، معضل حمل و نقل، بافت فرسوده و … نجات داد و چشم اندازی خوبی را برای آینده اش ترسیم کرد و این موضوع، یکی از مطالبات شهروندان از مسئولان کشور برای بهبود شر ایط پایتخت است و در این راستا، اجرای طرح مدیریت جامع شهری می تواند موثر واقع شود.

 
انتهای پیام/

,
,
,
,

مصطفی قهرمانی

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه