اخبار داغ

وضعیت مبهم معلمان خریدخدمت آذربایجان شرقی؛

یک جوابیه و چند ابهام/ خالص دریافتی یک سال ۱ میلیون تومان است!

یک جوابیه و چند ابهام/ خالص دریافتی یک سال ۱ میلیون تومان است!
در حالی‌که روز گذشته آموزش‌وپرورش استان در بیانیه‌ای از تعویق پرداخت حقوق معلمان عذرخواهی کرد اما هنوز تکلیف این معلمان مشخص نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در روزهای گذشته جمعی از معلمان مناطق محروم با گلایه و شکایت از عدم پرداخت ۱۴ ماه از حقوق آنها به رسانه‌های استان برای پیگیری موضوع پناه آوردند. این معلمان عنوان کردند که در ۱۴ ماه گذشته ریالی از آموزش‌وپرورش دریافت نکرده‌اند و معیشت آنها به شدت دچار مشکل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

انعکاس این خبر و توئیتی از یکی از خبرنگاران روزنامه ایران که اعلام کرده بود که معوقات این معلمان از سوی وزارت آموزش‌وپرورش پرداخت شده اما کوتاهی از سوی آموزش‌وپرورش استان بوده، باعث شد تا روابط عمومی‌آموزش‌وپرورش بیانیه‌ای در این خصوص صادر کند.

,

در این بیانیه آمده بود:

,

معلمان مورد اشاره در خبر منتشره، جزو نیروهای خرید خدمت آموزشی از بخش خصوصی می‌باشند. کسری اعتبار پرداخت قرارداد کارکنان مذکور تامین شده است لکن با عنایت به اتمام مدت قرارداد منعقده با شرکت طرف قرارداد، پرداخت و تسویه حساب حقوق آنان نیازمند هماهنگی با ذیحسابی و دیوان محاسبات و تطبیق با قوانین و مقررات مالی می‌باشد.

,

ضمن پوزش از معلمان عزیز بابت مشکل ایجاد شده که ناشی از تاخیر در تخصیص اعتبار مورد نیاز می‌باشد، پیگیری‌‌‌های لازم در این خصوص معمول شده است و انشاله مشکل مطروحه در شرف حل بوده و مبلغ قرارداد همکاران گرامی‌پرداخت خواهد شد.

,

حقوق یک میلیونی برای ۱۲ ماه تدریس!

, حقوق یک میلیونی برای ۱۲ ماه تدریس!,

اما این پایان ماجرا نبود و پیگیری خبرنگار آناج از معلمان محروم نشان می‌دهد که در چند روزی که این خبر رسانه‌ای شده هم خبری از دلجویی و پیگیری آموزش‌وپرورش از این معلمان نبوده است.

,

یکی از معلمان مناطق محروم در گفت‌گو با آناج در این خصوص عنوان کرد: طبق قراردادی که ما سال گذشته داشتیم؛ در سال تحصیلی گذشته نه حقوق و نه بیمه پرداخت نشده و تنها در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شد که ما ۴۰۰ هزار تومان برای حق بیمه پرداخت کردیم و خالص دریافتی ما در سال تحصیلی گذشته یک میلیون بوده است.

,

وی ادامه داد: ظاهرا بخاطر اتمام قرارداد بخش خصوصی این مشکل پیش آمده اما چرا سال گذشته که ما قرارداد امضا کرده بودیم و پول هم در حساب آموزش‌وپرورش بوده به ما حقوقی پرداخت نکردند؟ چه کسی می‌تواند ۱۴ ماه بدون حقوق کار کند؟

,

در صورت وقوع حادثه‌ای در کلاس چه کسی پاسخگوست؟

,

یکی دیگر از معلمان مناطق محروم هم که در شرایط مشابهی تدریس می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار آناج گفت: به خاطر اینکه کلاس‌های ما تعداد دانش آموزان کمتری دارد حضوری تدریس می‌کنیم اما ما قرارداد و تعهدی نداریم؛ اگر اتفاقی برای یکی از دانش آموزان در کلاس رخ دهد چه کسی پاسخگوست؟

,

وی ادامه ادامه داد: از یکم مهر به ما گفتند که سرکلاس حاضر شوید اما خبری از قرارداد و حقوق نبود، بعد از گذشت دو ماه از سال تحصیلی بازهم نه با ما قرارداد امضا می‌کنند و نه تکلیف ما را روشن می‌کنند، هرکسی که پیش از سال ۹۱ تدریس کرده بود را استخدام کردند اما مارا به رسمیت نمی‌شناسند.

,

این معلم در پاسخ به این سوال که آیا در چند روز گذشته آموزش‌وپرورش پیگیر موضوع بوده است یا خیر، ابراز داشت: ما خبر عذرخواهی را در رسانه‌ها خواندیم اما باز هم کسی درباره زمان پرداخت معوقات و امضای قرارداد چیزی به ما نگفته است.

,

در این میان به نظر می‌رسد انگشت اتهام به سوی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی است؛ زیرا این اداره کل با وجود قرارداد معلمان در سال گذشته و واریز حقوق از سوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت حقوق معلمان امتناع کرده و در سال جاری هم با تخلفی آشکار بدون امضای قرارداد و تعهد معلمان مناطق محروم را روانه مدارس کرده و بعد از دوماه از سال تحصیلی قراردادی با معلمان منعقد نکرده و حقوقی پرداخت نکرده است.

,

حالا باید مدیرکل و مسئولین آموزش و پرورش استان به این سوال پاسخ دهند که چرا علی‌رغم وجود قرارداد در سال گذشته حقوق معلمان را پرداخت نکرده و چرا با وجود عدم امضای قرارداد برای سال تحصیلی جدید این معلمان را روانه کلاس‌هایی کرده که در صورت بروز حادثه هیچ مسئولیتی نخواهند داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه