اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

شکل‌گیری فراکسیون فرهنگ عمومی نویدبخش آینده‌ خوب در بخش فرهنگ عمومی است

شکل‌گیری فراکسیون فرهنگ عمومی نویدبخش آینده‌ خوب در بخش فرهنگ عمومی است
غلامرضا منتظری گفت: شکل گیری فراکسیون فرهنگ عمومی برای نخستین بار در مجلس انجام شد و خوشبختانه بیش از ۲۰۰ نفر عضو فراکسیون شدند که نوید بخش آینده خوبی در بخش فرهنگ عمومی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره ضرورت توجه مسئولان به مسائل فرهنگی با اشاره به برنامه های کمیسیون فرهنگی برای دغدغه مند کردن مسئولان فرهنگی اظهار داشت: در بین بخش‌های مختلف فرهنگی-هنری هیچ بخشی از نظر تاثیرگذاری به اندازه فرهنگ عمومی نیست.

وی افزود: فرهنگ عمومی اخلاق و رفتارهای جامعه را شکل می دهد و سبک زندگی را مشخص می کند لذا در تحولات فرهنگی-اجتماعی یک جامعه نقش تعیین کننده ای دارد، برهمین مبنا نیاز است  بیش از گذشته از ظرفیت های قانونی و نظارتی برای تقویت آن استفاده شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از کارهای ابتکاری که برای اولین بار در تاریخ مجلس شورای اسلامی انجام گرفت و پیشنهاد آن در جلسه فرهنگ عمومی هم مصوب شد برگزاری نشست مشترک نمایندگان عضو فرهنگ عمومی سراسر کشور با شورای فرهنگ عمومی کشور بود که با حضور رئیس مجلس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای فرهنگی، معاون پارلمانی رئیس جمهور و رئیس مرکز پژوهش ها انجام شد.

منتظری با بیان اینکه نشست مشترک نمایندگان عضو فرهنگ عمومی سراسر کشور با شورای فرهنگ عمومی کشور برای نخستین بار انجام گرفت و آثار خوبی در پی داشت، خاطرنشان کرد: نشست مذکور سبب می شود در راستای احیای شورای فرهنگ عمومی و تحولات آن نسبت به گذشته فعالتر و مؤثرتر عمل کنیم.

وی افزود: همچنین در نشست مذکور تصویب شد بر مبنای جدول زمانی، نمایندگانی که عضو شورای فرهنگ عمومی هستند را به کمیسیون فرهنگی دعوت کنیم تا ‌گزارشی از وضعیت فرهنگ عمومی استانهای خود و مشکلات و چالش‌های مربوطه ارائه دهند همچنین شرایط برای تبادل تجارب موفق استان‌ها از طریق کمیسیون فرهنگی فراهم خواهد شد.

منتظری با تاکید بر ضرورت تعیین اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی گفت: تا زمانی که اولویت ها را مشخص نکنیم فعالیت‌های ما در سطح کشور قابلیت ارزشیابی پیدا نمی کند لذا قرار شد اولویت‌های ملی به سراسر کشور اعلام شود البته استانها هم با توجه به مزیتهای بومی خود اولویت‌هایی را خواهند داشت.

وی عنوان کرد: شکل گیری فراکسیون فرهنگ عمومی برای نخستین بار در مجلس انجام شد و خوشبختانه بیش از ۲۰۰ نفر عضو فراکسیون شدند که نوید بخش آینده خوبی در بخش فرهنگ عمومی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه