اخبار داغ

نقاشی رنگ‌ها در آبشار یاسوج؛

پاییز مهمان عروس زیبای پایتخت طبیعت ایران شد/ رنگین‌کمان رنگ‌ها در سرزمین زیبایی‌ها+تصاویر

پاییز مهمان عروس زیبای پایتخت طبیعت ایران شد/ رنگین‌کمان رنگ‌ها در سرزمین زیبایی‌ها+تصاویر
طبیعت در فصل پاییز چهره جادویی به خود می‌گیرد، نقاش هستی برگ‌های سبز را به انبوهی از رنگ‌های جذاب تبدیل کرده که انسان را به تفکر و تامل وادار می دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، نیمه های پاییز که می رسد طبیعت جلوه‌ای هزار رنگ به خود می گیرد، هر برگی که از درختی می افتد خبر از فصلی خزان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

زیبایی های طبعیت منحصر به فصل خاصی نیست، زیرا خالق هستی برای هر فصلی زیبایی خاصی خلق کرده است.

,

طبیعت در فصل پاییز چهره جادویی به خود می گیرد، نقاش هستی برگ های سبز را به انبوهی از رنگ های جذاب تبدیل کرده که انسان را به تفکر و تامل وادار می دارد.

,



برگ های پنجه ای شکل چنار آبشار یاسوج، تنگ مهریان، تنگ گنجه ای،سپیدار های سر به فلک کشیده دشتروم بویراحمد،تاکستان های سرخگون شهر توریستی سی سخت در میان آسمان آبی بدون غبار یاسوج جلوه ای ماندگار از فصل خزان را به نمایش گذاشته است.

, ,
,
,

بارش نخستین برف پاییزی عروس قد کشیده دنا را هم سفید پوش کرده تا این چرخه جادویی تکمیل شود.

آری دیگر نه خبری از سرسبزی بهار است و هوایی از گرمای تابستان، همه چیز بوی اعتدال می دهد، به راستی پاییز فصل منحصر به فردی است.

شاید به خاطر همین جلوه های بی نظیر در دیگر فصل هاست که نقاسان و عکاسان به فصل پاییز اشتیاق بیشتری دارند.

,
,
,
,
,



نمایش این جلوه ها در فصلی که به خزان طبیعت لقب دارد انسان را به تفکر وادار می کند که در این دنیا هیچ چیزی بدون فلسفه خلق نشده است.

, ,
,
,

پاییز فصل خاطره هاست، فصل آغاز تعلیم و تربیت، فصل برداشت دسترنج باغداران، فصل کشت و کار کشاورزان، فصل زاد و ولد دام ها و فصلی برای رقم زدن آینده.

,

پارک آبشار یاسوج به‌دلیل پتانسیل طبیعی منطقه در راستای شرقی غربی درست شده است و درختان زیبایی نیز در مسیر رودخانه آبشار رشد کرده و همچنین حصار دیوار مانندی وجود دارد که دو رشته‌کوه در پیرامون آن ایجاد شده است. منظره‌های زیبایی با هدایت آب رودخانه به درون استخرها، حوضچه‌‌ها، ایجاد آبریز‌ها و آبشارهای کوچک خلق شده است.

,

, ,

آبشار یاسوج در انتهای تنگه‌ای قرار دارد که برای دست‌یابی به این آبشار لازم است مسیر حدود ۱۵۰ متر را داخل تنگه طی کرد. لوله‌هایی ضخیم از جنس فلز در مسیر گذاشته شده است و به‌خاطر اینکه گردشگران پای خود را داخل آب سرد رودخانه نکنند، می‌توانند از روی آن لوله‌ها رد شوند.

,

کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر با داشته های طبیعی و خدا دادیش می شناسند، استانی چهار فصل و بوم رنگی از نقاشی زیبای خداوند،سرزمینی با اقلیم های متفاوت در جنوب غربی ایران قرار دارد که به دلیل وجود طبیعتی بکر و دیدنی از نظر گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

,

زیبای کهگیلویه وبویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌ها، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری هرساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.

,

, ,

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، حدود ۲۶۰۰ اثر تاریخی، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای گردشگران و بخصوص طبیعت‌گردان است.

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:, تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه