اخبار داغ

ناوگان حمل و نقل عمومی تهران جان دوباره گرفت/ آیا مشکل ازدحام مسافران پایتخت در شرایط کرونایی تسهیل می شود؟

ناوگان حمل و نقل عمومی تهران جان دوباره گرفت/ آیا مشکل ازدحام مسافران پایتخت در شرایط کرونایی تسهیل می شود؟
با اضافه شدن 110 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، تلاش مدیران شهری برای عمل به وعده هایشان رنگ جدی به خود گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشکل نوسازی و بهبود شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از دیر باز جزو مطالبات به حق و اساسی شهروندان تهرانی از مدیران شهری بوده است و بعد از شیوع بیماری کرونا در کشور، این مطالبه رنگ و بوی جدی به خود گرفت اما در دولت و شهرداری سابق تحقق بخشی این مطالبه عمومی به خوبی تحقق پیدا نکرد و در روزهای پیک کرونایی شاهد ازدحام مسافران در خطوط مترو و ایستگاه های اتوبوس بودیم و این موضوع بیانگر بی تفاوتی مدیران شهری سابق نسبت به مقوله رفع مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت بود اما بعد از تغییر دولت و روی کار آمدن دولت سیزدهم و همچنین تغییر شهرداری و شورای شهر تهران، پرداختن به حل مشکل ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت رنگ دیگری به خود گرفته است و اگر مدیران شهری سابق از عدم حمایت دولتی جهت این کار گلایه داشتند، مدیران شهری فعلی برای تحقق بخشی این موضوع اهتمام می ورزند؛ به طوری که علیرضا زاکانی شهردار تهران درباره اضافه شدن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران می گوید: تلاش این است که بتوانیم ظرفیت بالاتری در حمل و نقل عمومی داشته باشیم و بر همین اساس طی قراردادی که با یکی از شرکت های تولید کننده اتوبوس داشتیم ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده است.

به گفته شهردار تهران، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز تا پایان سال به ظرفیت اتوبوسرانی اضافه خواهد شد و روز گذشته شاهد تحقق بخشی این وعده شهردار تهران بودیم.

۱۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت اضافه شد

رضا سیفی دستیار رسانه ای شهردار تهران در حساب شخصی خود در توییتر نوشت:” ‏در چهارسال گذشته ۱۳۳ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد. در حالیکه تنها در سه ماه دوره جدید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده که ۱۱۰ دستگاه روز دوشنبه و ۶۵ دستگاه دیگر تا یک ماه آینده اضافه می شود.”

این پیام دستیار رسانه ای شهرداری تهران به معنی تحقق بخشی وعده شهرداری تهران است و به نظر می رسد شهرداری تهران در راستای دمیدن جان دوباره به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برنامه ریزی منسجم دارد.

مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این رابطه می گوید: شهرداری تهران مکلف شد اولویت‌بندی‌هایی را در حوزه حمل و نقل و ورود اتوبوس‌های جدید، نوسازی و اورهال کردن اتوبوس‌های فرسوده و واگن‌های مترو انجام دهد. با گذشت ۷ ماه از سال ۱۴۰۰؛ ۵۲ درصد از بودجه در حوزه حمل و نقل محقق شده که نگرانی‌هایی در ارتباط با عدم تحقق این بودجه در آینده وجود دارد؛ اما با این همه شرایط شهرداری در بازگشایی مدارس و مراکز علمی تمهیداتی را در حوزه حمل و نقل اتخاذ خواهد کرد.

به نظر می رسد تلاش شورای شهر و شهرداری تهران برای جذب بودجه و اعتبار برای خرید اتوبوس و همچنین اضافه کردن واگن های مترو می تواند در راستای بهبود شرایط حاکم در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران موثر باشد و امید است که چنین اقداماتی با تعامل با دولت و مجلس سرعت بیشتری به خود بگیرد و شاهد رفع مشکل بزرگ ازدحام جمعیت در ایستگاه های اتوبوس و مترو در تهران باشیم.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

مصطفی قهرمانی
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه