اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد؛

کمبود یک هزار و ۶۰۰ واگن در متروی تهران/ شهرداری باید اعتبار ویژه ای برای توسعه مترو پایتخت اختصاص دهد

کمبود یک هزار و ۶۰۰ واگن در متروی تهران/ شهرداری باید اعتبار ویژه ای برای توسعه مترو پایتخت اختصاص دهد
شاکری گفت: متروی تهران با کمبود یک هزار و 600 واگن روبروست و نیاز به اعتبار ویژه از سوی شهرداری برای افزایش ظرفیت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برخی مشکلات تهران اظهار داشت: متاسفانه ازدحام جمعیت در متروهای تهران یکی از مشکلات حاد در شرایط کرونایی محسوب می شود و شهرداری و مدیران شهری تهران باید فکری به حال این مشکل کنند.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت مترو باعث کاهش ترافیک در شهر تهران می شود و از همه جهت به نفع شهروندان تهرانی محسوب می شود و شهرداری تهران باید تلاش گسترده ای برای افزایش ظرفیت جابه جایی مسافران از طریق مترو داشته باشد تا در این صورت با ازدحام جمعیت در متروها در شرایط کرونایی روبرو نباشیم.

شاکری خاطر نشان کرد: مردم کشورمان دغدغه معیشتی دارند و در غیر این صورت هرگز حاضر نمی شدند که در پیک های کرونایی در ازدحام هایی همچون مترو حضور یابند و از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به محل کارشان استفاده کنند اما مجبورند و در این شرایط باید طوری برنامه ریزی کرد که دغدغه ای در راستای خطر سلامتی نداشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تغییر ساعات طرح ترافیک در تهران گفت: با توجه به افزایش ساعات طرح ترافیک، شاهد افزایش حضور مسافران در اتوبوس ها و متروهای تهران هستیم و باید همانطور که به فکر توسعه ناوگان اتوبوسرانی هستیم، افزایش ظرفیت مترو ها نیز در اولویت شهرداری تهران باشد تا مسافران با دغدغه کمتری در طول روز بتوانند از این ناوگان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متروی تهران با کمبود یک هزار و ۶۰۰ واگن روبروست، افزود: یقینا باید منابع اعتباری ویژه ای برای افزایش واگن های مترو اختصاص داده شود و یقینا دولت هم می تواند با حمایت هایش باعث سرعت بخشی به این موضوع شود.

شاکری ادامه داد: در فصل پاییز و زمستان و با بارش باران در تهران، نباید با مشکلاتی همچون آبگرفتگی روبرو باشیم چرا که این مقوله باعث آزرده خاطر شدن شهروندان تهرانی و همچنین تشدید ترافیک در پایتخت می شود و باید شهرداری نسبت به این مقوله هم برنامه ریزی منسجمی داشته باشد تا کبمود عملکرد مدیران شهری در دوره قبلی را بهبود ببخشد و باعث افزایش رضایت پایتخت نشینان شود.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مصاحبه: مصطفی قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه