اخبار داغ

مشکلات پرسنل ایران‌خودروی تبریز حل می‌شود؛

وعده‌هایی که کارگران را راضی کرد

وعده‌هایی که کارگران را راضی کرد
پس از اعتراض و اعتصاب کارگران ایران خودرو تبریز، مسئولان صدای مشکلات کارگران را شنیده و وعده حل و فصل آن‌ها را داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ کارگران شرکت ایران خودرو آذربایجان چند روز پیش برای دومین بار طی یک سال گذشته دست از کار کشیدند و به نشانه اعتراض برای عدم تحقق وعده‌های مدیران اعتصاب کردند. نوع مواجهه کارگران با مشکلات موجود در کارخانه موجب شد، شیفت بعد از ظهر و شب این کارخانه نیز تعطیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

کارگران تا پاسی از شب در کارخانه حضور داشتند و منتظر وعده عملی برای وضعیت خود بودند. آنها سه مشکل اصلی را دلیل اعتراض خود عنوان می‌کردند. اول، تعویق در پرداخت حقوق و دوم، عدم طبقه بندی مشاغل و سوم، قراردادهای نه چندان محکم برای کار.

,

یکی از کارگران ایران خودرو آذربایجان در گفت‌وگو با خبرنگار آناج در این باره گفته بود: پرداخت حقوق به صورت نامنظم است و از همه مهمتر طبقه بندی مشاغل در پرداخت‌ها علی رغم وعده‌های قبلی تحقق نیافته است. مقصود از طبقه بندی مشاغل، میزان سابقه کارگران، نوع شغل و … است.

,

اما در طرف مقابل، مسئولان ایران خودرو معتقد بودند که تعویق حقوق در کار نیست و حقوق کارگران در وقت مقرر پرداخت شده است. حمید حاجی‌زاده، مدیرعامل ایران خودرو تبریز گفته بود: مواردی همچون تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان صحت ندارد و تمامی‌حقوق و مزایای قانونی کارکنان مطابق با قانون کار محاسبه و پرداخت می‌شود.

,

از طرف دیگر، اصغر خوش فهم، رئیس هیات مدیره شرکت ایران خودرو تبریز درباره اعتراض و اعتصاب کارگران ایران خودرو تبریز گفته بود: مطالبات کارگران این شرکت به صورت منطقی در چارچوب قوانین و مقررات قابل بررسی بوده و با اهتمام کامل خواسته‌های آن‌ها به نحو احسن به سرانجام خواهد رسید.

,

خوش فهم نیز، ادعای کارگران درباره تعویق در پرداخت حقوق را نادرست دانسته و گفته بود: حقوق‌ها در موعد مقرر و به صورت کامل پرداخت می‌شود.

,

صبح دیروز، بابک رضی منش فرماندار اسکو با خبرنگاران مصاحبه کرده و نسبت به نظام مندی مشاغل کارگران ایران خودرو واکنش نشان داده است. او وعده داده که این خواسته کارگران در روزهای آتی پیگیری و به نتیجه خواهد رسید.

,

هرچند کارگران ایران خودرو پس از اعتراض خود، دوباره مشغول به کار شدند اما علت اصلی قبول و تمام شدن اعتراضات، وعده‌های مسئولان برای حل و فصل خواسته‌های آنان بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه