اخبار داغ

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه مطرح کرد؛

رشد ۷ درصدی تجارت خارجی استان کرمانشاه در هفت ماهه نخست امسال

رشد ۷  درصدی تجارت خارجی استان کرمانشاه در هفت ماهه نخست امسال
محسن دارابی گفت: طی ۷ ماهه اول امسال یک میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی با وزن سه و نیم میلیون تن داشتیم که از نظر ارزش ریالی ۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، محسن دارابی امروز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز ملی صنعتگران در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: وجود ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، پنج مرز و یک بازارچه رسمی و همچنین همسایگی با دولت مرکزی و اقلیم عراق شرایط منحصر به فردی را برای استان کرمانشاه رقم زده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: مرز خسروی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال یکی از گمرکات قدیمی را دارد که این امر نشان می دهد این استان از نقاط قدیمی در حوزه تجارت است.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما بتوانیم در حوزه تجارت خوب عمل کنیم بدون شک چرخ تولید در استان موثرتر خواهد چرخید.

دارابی به ارائه گزارشی از آخرین آمار تجارت خارجی استان طی ۷ ماهه اول امسال پرداخت و گفت: طی این مدت یک میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار صادرات کالاهای غیرنفتی با وزن سه و نیم میلیون تن داشتیم که از نظر وزنی ۵ درصد و از نظر ارزش ریالی ۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: اینکه بتوانیم به لحاظ وزنی و ارزشی با توجه به شرایط بیماری کرونا رکورد را بهبود ببخشیم نشان می‌دهد تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی در استان به خوبی انجام گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه: همچنین طی این مدت ۱۸۰ هزار کامیون از مرزهای استان کرمانشاه کالاهای صادراتی کشور را به عراق حمل کردند.

وی ادامه داد: در ۵ مرز رسمی و یک بازارچه در استان کرمانشاه ۶ تا ۷ هزار نفر مشغول فعالیت هستند.

دارابی افزود: استان کرمانشاه در صادرات غیر نفتی جزو ۵ استان اول کشور است و حدود ۴۵ درصد صادرات کل کشور به عراق از استان کرمانشاه انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: با تقویت زیر ساخت ها، حل مشکلات و رفع موانع کار تجارت خارجی تسهیل شده و سریعتر انجام می شود.

دارابی گفت: مرزهای کرمانشاه کارکرد ملی دارند لذا به بهبود زیرساخت‌های این مرزها با توجه به ظرفیت‌های صادراتی که دارند، باید بیشتر توجه شود و این مهم نیازمند بودجه و اعتبارات ملی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

شناسایی 40 واحد صادراتی در استان کرمانشاه

, شناسایی 40 واحد صادراتی در استان کرمانشاه, شناسایی 40 واحد صادراتی در استان کرمانشاه,

به گزارش مرصادنیوز، کیوان کاشفی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت صادرات در استان کرمانشاه، اظهار داشت: اگر بخواهیم میزان صادرات را بالا ببریم داشتن استراتژی بسیار مهم است لذا باید یا واحد جدید صادراتی ایجاد کنیم که با قیمت های ارز بسیار مشکل است و یا واحدهای فعلی را صادراتی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: در اتاق بازرگانی مرکز شتاب صادرات را به همین منظور راه اندازی کردیم و در حال حاضر ۴۰ واحد شناسایی شده که می توانند صادراتی باشند.

وی خاطر نشان کرد: هر میزان واحدهای موجود را صادراتی کنیم و زیرساخت ها را تقویت کنیم رقم صادرات بالا می رود.

کاشفی همچنین به کیفیت بسته بندی محصولات در استان اشاره کرد و بیان داشت: در سه سال گذشته در کشور بهترین واحد های بسته بندی را داریم البته به استثنای محصولات کشاورزی.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه همچنین با انتقاد به عملکرد وزارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صنعت چاپ، گفت: متاسفانه این صنعت بین دو نهاد صنعت معدن و تجارت و همچنین وزارت ارشاد بلاتکلیف مانده است این در حالی است که چاپ یک صنعت است و  باید برای آن سرمایه گذاری کرد.

کاشفی در ادامه این نشست با رونمایی از دایرکتوری یا بانک اطلاعات فعالین اقتصادی کرمانشاه خاطر نشان کرد: این بانک اطلاعاتی حلقه واسطی بین فعالین اقتصادی است که بر اساس آن می توانند با ثبت کسب و کار خود در این سامانه، با فعالان اقتصادی، فارغ از فاصله جغرافیایی ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: در تلاش هستیم تا این دایرکتوری به زبان‌های انگلیسی و عربی نیز ترجمه شود تا علاوه بر فعالین اقتصادی داخل کشور، امکان دسترسی برای سایر افراد هم فراهم باشد.

, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه