اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم :

شروع پیک کرونا در کشورهای روسیه و ترکیه خطری جدی برای ایران

شروع پیک کرونا در کشورهای روسیه و ترکیه خطری جدی برای ایران
قدیر گفت: از سمت کشورهای همسایه های ایران شدیدا در معرض خطر قرار داریم مانند ترکیه و روسیه که پیک قابل توجه کرونا شیوع پیدا کرده است و باید مراقب باشیم زیرا ویروس کرونا تنفسی است و مرزی هم ندارد و از طرفی در ایران و قم فعلاً علامتی دال بر بروز پیک جدید کرونا نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، اظهار داشت:  بحث پیشگیری از پیک بعدی کرونا با مجموعه‌ای از واکسیناسیون و  رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ‌ماسک و رعایت فاصله اجتماعی امکان پذیر است.

 وی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون دوبالی هستند که با این دو بال می توانیم از پیک بعدی جلوگیری کنیم لذا واکسیناسیون در  واقع جلوی مرگ و میر را می‌گیرد و شدت بیماری را کاهش می‌دهد اما این که به صورت کامل جلوی بیماری و ابتلا را بگیرد این گونه نیست.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد : از همشهریان قمی خواهش داریم که حتماً استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و رعایت همه اصول پروتکل های بهداشتی به عنوان سیاست اصلی مقابله با کرونا را مد نظر داشته باشند و در کنار آن با واکسیناسیون ان شاالله بتوانیم از ریزش بعدی کرونا جلوگیری کنیم.

قدیر در پاسخ به این سوال که وضعیت پیک ششم کرونا در قم چگونه است؟ گفت : ما  از سمت کشورهای همسایه های ایران شدیدا در معرض خطر قرار داریم مانند ترکیه و روسیه که پیک قابل توجه کرونا شیوع پیدا کرده است و باید مراقب باشیم زیرا ویروس کرونا تنفسی است و مرزی هم ندارد و از طرفی در ایران و قم فعلاً علامتی دال بر بروز پیک جدید کرونا نداریم.


وی اضافه کرد: اما یک سری موج های سینوسی را شاهد بودیم به طور مثال در هفته گذشته طی چند روز  آمار ابتلا افزایش پیدا کرد که این سیر صعودی حاصل تجمعات است که به صورت منطقه‌ای رخ می دهد اما مجدداً سیر ابتلا کاهش پیدا کرده است البته سیر نزولی هم خیلی شدید نیست بلکه یک حالت ثابت دارد و باید همچنان مراقب بود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پاسخ به این سوال که نظر دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص بازگشایی مدارس چه بود ؟گفت: بازگشایی مدارس مربوط به ستاد ملی مقابله با کرونا است و یک مسئله استانی نیست ستاد ملی مبارزه با کرونا هر تصمیمی اتخاذ کند اجرا می شود بازگشایی مقطع دوم متوسطه مدارس در استان قم نیز تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بود و برای حضور دانش آموزان مقطع اول متوسطه نیز تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است که از اول آذرماه مدارس برای این مقطع بازگشایی خواهد شد اما برای بازگشایی دانشگاه ها هنوز تصمیم قاطع گرفته نشده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه