اخبار داغ

مالک زمین شدن با زور و قدرت و نه بر اساس قانون/ اراضی مستثنیات و مشکلات واگذاری زمین در بشگز سربیشه

مالک زمین شدن با زور و قدرت و نه بر اساس قانون/ اراضی مستثنیات و مشکلات واگذاری زمین در بشگز سربیشه
مشکل زمین و مسکن در روستای بشگز و تصرف های عدوانی صورت گرفته در این روستا مورد گلایه اهالی روستا واقع شده و خواستار پیگیری شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، زمین یکی از مهمترین مشکلات اهالی روستای بشگز از توابع بخش مود شهرستان سربیشه است. برای پیگیری این موضوع با اهالی این روستا گفت و گو کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

یکی از اهالی روستای بشگز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مشکل زمین در روستای بشگز مربوط به دوره‌های مسئولیت شورای اسلامی قبل از دوره فعلی است.

,

وی افزود: چند سال قبل حدود ۱۰۰ نفر از جوانان روستا برای دریافت زمین درخواست کردند و مسئولان شورای وقت گفتند مدارک بیاورید تا به افرادی که متاهل هستند زمین داده شود.

,

این فرد بیان کرد: چند سال از این موضوع گذشت و علی رغم ثبت‌نام و گرفتن مدارک از متقاضیان اما هیچ خبری از زمین نبود.

,

وی عنوان کرد: دوره شورای قبل، عده‌ای از متقاضیان که توانایی مالی داشتند و از جمله رئیس شورای قبل هر کدام چندین متر زمین بدون این‌که کسی به آنها بدهد برای خود گرفته و در واقع تصرف کردند؛ هر نفر قدرت بیشتری داشت توانست زمین بگیرد.

,

این فرد گفت: افرادی که زمینها را تصرف کردند مصالح خریده و سر زمینها برده و حتی برخی احداث خانه را آغاز کردند.

,

وی با بیان این‌که تعداد معدودی بودند اما زمین‌های با متراژ زیاد؛ چندین هزار متر تصرف کردند، افزود: در حال حاضر اختلافات بر سر این است که عده‌ای زمین زیادی گرفته و عده ای در روستا بدون زمین هستند.

,

این فرد عنوان کرد: موقعیت روستا به گونه‌ای است که در دشت و کوهپایه واقع شده اما زمین هموار قابل توجهی برای ساخت و ساز دارد.

,

وی بیان کرد: رئیس شورای قبل و اطرافیانش مقدار قابل توجهی زمین با زور و بدون این‌که بنیاد مسکن، دهیار و سایر اعضای شورای روستا دخالت و نظارتی داشته باشند، تصرف کردند.

,

این فرد گفت: هر فردی به شورای قبلی در بحث زمین مراجعه کرده و پیگیر شده به او گفتند شما هم بروید و یک تکه زمین بگیرید.

,

وی اظهار کرد: افرادی که در دوره قبل شورا زمین تصرف کردند چون بدون اطلاع بنیاد مسکن بوده زمینها سند ندارد. برخی ها بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کردند و به امید اینکه بر اساس ماده کمیسیون ۹۹ جریمه شده و مجوز ساخت و ساز به آنها داده شود، آغاز به ساخت کردند.

,

این فرد عنوان کرد: دهیار روستا گفته است زمین‌های تصرف شده مربوط به محیط زیست، منابع طبیعی و اراضی ملی است.

,

وی بیان کرد: چند سال است قرار شده افرادی که در زمینها مصالح ریخته‌اند، مصالح را جمع کنند اما نه تنها جمع نکردند بلکه مصالح بیشتری در محل زمینها گذاشته اند.

,

این فرد گفت: عده ای از متقاضیانی که نتوانستند زمین دریافت کنند برای پیگیری موضوع با شورای فعلی صحبت کرده و خواستار پیگیری شدند اما رئیس شورای فعلی می‌گوید که بحث زمین ها مربوط به دوره قبل است و به ما ارتباطی ندارد و بحثش را مطرح نکنید اما سایر اعضای شورا گفتند که پیگیر بحث زمینها خواهند بود.

,

وی با بیان این‌که احتمال دارد زمینها متعلق به محیط زیست باشد، ادامه داد: بنیاد مسکن نیز برای واگذاری زمین به گونه‌ای عمل می‌کند که باید قسمتی از زمینها در طرح بنیاد مسکن قرار بگیرد که واگذار کند اما این اقدام انجام نشده و به افرادی که متقاضی بودند و مدارک تحویل داده بودند، زمین‌ها قطعه قطعه نشد که بر اساس قرعه کشی واگذار شود.

,

این فرد بیان کرد: بنیاد مسکن طبق قانون زمین واگذار نکرده و افرادی که زمینها را تصرف کردند هم تاکنون که کسی نیامده به آنها بگوید چرا بدون سند و قانون زمینها را تصرف کردید یا آنهایی که مصالح آوردند به آنها بگوید مصالح را جمع کنید.

,

وی خاطرنشان کرد: اراضی تصرف شده در محدوده روستا است اما ظاهرا جزو زمین‌های بنیاد مسکن نبوده و متعلق به محیط زیست یا اراضی ملی است.

,

این فرد گفت: افرادی که سال‌های قبل متقاضی زمین بودند از روستا مهاجرت کردند و جوانان فعلی که ازدواج می‌کنند و قصد سکونت در روستا را دارند و متقاضی زمین هستند، زمینی به آنها واگذار نمی‌شود.

,

وی افزود: وقتی از دهیار روستا خواستار پاسخگویی هستیم می‌گوید من به این دسته از افرادی که زمینها را تصرف کردند گفتم که نباید این گونه باشد و تذکر داده ام اما آنها کار خود را انجام دادند و به تذکر دهیار توجهی نکردند. ضمن این‌که دهیار فقط به تذکر شفاهی اکتفا کرده و اقدام عملی انجام نداده و نمی‌دهد.

,

این فرد بیان کرد: وضعیت شورا در روستای بشگز به گونه‌ای بوده که رئیس شورا به واسطه این‌که مهر شورا را داشته متاسفانه آخر دوره صاحب زمین شده است و متاسفانه رئیس شورای فعلی هم ادامه دهنده مسیر رئیس شورای قبل به ویژه در بحث زمین است و به همین دلیل به افرادی که خواستار پیگیری موضوع هستند می‌گوید که بحث زمین‌ها را مطرح نکنید.

,

یکی دیگر از اهالی روستای بشگز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: متاسفانه در دوره قبل شورای روستای بشگز متراژ قابل توجهی زمین تصرف شده است.

,

وی افزود: یکی از اعضای شورای دوره قبل اقدام به خاک ریزی در متراژ قابل توجهی زمین کرد و به حساب زمین را تصرف کرده و عده ای از اهالی به تبعیت از او این اقدام را انجام و مقدار قابل توجهی زمین را تصرف کردند.

,

این فرد بیان کرد: نفر سوم شورای فعلی روستا قبل از اینکه شورا شود دو هزار متر زمین را تصرف و دیوار کرده در حالی که هیچ سند و مدرکی ندارد.

,

وی عنوان کرد: یکی از اعضای شورای قبل روستا نیز خانه‌ای داشته که تخریب کرده و نخاله را در قسمتی از روستا که بیش از هزار متر می‌شود گذاشته و این هم به معنای تصرف زمین است.

,

این فرد گفت: عده‌ای که سالها شده متقاضی دریافت زمین هستند نتوانستند زمین دریافت کننده اما برخی از اعضای شورای دوره قبل و عده‌ای که قدرت داشتند مقدار قابل توجهی زمین تصرف کردند.

,

علی بشگزی رئیس شورای اسلامی دوره قبل روستای بشگز در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: من طی چهار سال شورا هیچ زمینی تصرف نکردم.

,

وی افزود: در حال حاضر در خانه پدری زندگی کرده و حتی امتیازهای خانه به نام پدرم است.

,

رئیس شورای اسلامی دوره قبل روستای بشگز عنوان کرد: اگر افرادی که ادعا میکنند من زمین تصرف کردم با سند و مدرک حرفشان را ثابت کنند من حاضر هستم ۵۰ هزار متر زمین به اهالی بدهم.

,

بشگزی عنوان کرد: دوره قبل شورا هر سه نفر شورا اسم و فامیل مشترکی داشتیم یعنی هر سه نفر علی بشگزی بودیم شاید منظور مردم یکی دیگر از همکاران باشد من نمیدانم ضمن اینکه بعید میدانم همکاران هم اقدام به تصرف زمین کرده باشند.

,

وی اظهار کرد: دور قبل شورا هر ۶ ماه یکبار بین اعضای شورا رای گیری کرده و برای مدت زمان مشخصی مهر شورا در دست یک نفر از اعضا بوده است.

,

رئیس شورای اسلامی دوره قبل روستای بشگز گفت: همین طور الکی که نمیتوان صرف داشتن مهر شورا برای خود یا اطرافیان سند نوشت مهر زد و زمین را تصرف کرد. فردی که مهر شورا در دست اوست اگر این اقدام را انجام داده باید پاسخگو باشد.

,

علی بشگزی رئیس شورای اسلامی روستای بشگز (شورای فعلی) در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: در دوره قبل، شورای روستای بشگز شورا زمین‌ها را رها کرده و هر فردی توانسته با زور برای خود زمین تصرف کرده و شورای هیچ جلوگیری در این خصوص نداشته است. افرادی که زمین‌ها را تصرف کردند هم هیچ سند و مدرکی در مورد زمینها ندارند.

,

وی افزود: بنیاد مسکن باید زمینها را قطعه بندی و به مردم واگذار کند و اگر افرادی که زمینها را تصرف کردند سند و مدرکی دارند ارائه دهند برخی از افرادی که زمین تصرف کردند ادعا دارند زمینها در طرح بنیاد مسکن بوده است.

,

رئیس شورای اسلامی روستای بشگز بیان کرد: حدود دو هفته گذشته تعدادی از شمال کشور و نه بیرجند برای نقشه برداری به روستا آمده و گفتند قرار است نقشه برداری از اراضی انجام و بر اساس قطعه بندی به مردم واگذار شود.

,

بشگزی عنوان کرد: افرادی که زمینها را تصرف کردند اطراف زمین سنگ و خاک ریخته‌اند و به جز تعداد محدودی که ساخت و ساز را آغاز کردند مابقی اقدامی برای ساخت انجام ندادند.

,

وی در مورد ادعای اهالی مبنی بر تصرف زمین توسط رئیس شورای قبل روستا، اظهار کرد: رئیس شورای سابق نه، فرزند نایب رئیس شورای قبل اقدام به گرفتن متراژ قابل توجهی زمین کرده است.

,

رئیس شورای اسلامی روستای بشگز گفت: واگذاری زمین بر عهده بنیاد مسکن است و شورا هیچ دخالتی در بحث واگذاری زمین در روستا ندارد.

,

بشگزی بیان کرد: طی جلسه‌ای که با حضور دهیار روستا در محل بنیاد مسکن سربیشه داشتیم مقرر شد بنیاد مسکن زمین‌ها را قطعه بندی و به متقاضیانی که ثبتنام کردند که حدود ۸۵ نفر می‌شوند و مدارک آنها کامل ارائه شده واگذار کند؛ اگر زمین برای همه وجود داشته باشد به همه واگذار خواهد شد در غیر اینصورت به صورت قرعه کشی به متقاضیان واگذار می‌شود اما بعد از جلسه خبری از بنیاد مسکن نشده است.

,

قدرت الله عبادی یکی از اعضای شورای اسلامی فعلی روستای بشگز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب زمینهای روستای بشگز در دست شوراها بوده و با توجه به تغییر شوراها طی سالهای گذشته برخی از افرادی که شورا بودند اقدام به مالک شدن زمین‌ها گرفتند.

,

وی افزود: بخشی از زمین‌های منطقه که تا مرز افغانستان هم می‌رسد و متعلق به مردم منطقه است در اختیار عده ای زورگو بوده است.

,

عضو شورای اسلامی روستای بشگز بیان کرد: در دوره شواری قبل روستا مقداری زیادی زمین توسط عده‌ای از اهالی خرید و فروش شده و ظاهرا گفتند ما هزینه زمینها را برای قنات روستا صرف و خرج خواهیم کرد در صورتی که این اقدام انجام نشده است.

,

تصرف عدوانی زمین‌ها

, تصرف عدوانی زمین‌ها, تصرف عدوانی زمین‌ها,

عبادی عنوان کرد: افرادی که در دوره قبل شورای روستا زمین گرفتند زمینها را به صورت عدوانی تصرف کردند و متراژ زمینهای تصرف شده از هزار متر تا پنج، هفت و ۱۰ هزار متر متفاوت است و برخی از افرادی که زمینها را تصرف کردند هیچ سند و مدرکی ندارند.

,

وی اظهار کرد: عده‌ای که سالها شده متقاضی دریافت زمین هستند، ثبتنام کرده و مدارک تحویل دادند نیز زمینی دریافت نکردند.

,

عضو شورای اسلامی روستای بشگز گفت: قرار بوده از بنیاد مسکن برای مشخص کردن مالکیت زمینها به این روستا بیایند تا مشخص شود اراضی ملی است، متعلق به محیط زیست است یا بنیاد مسکن اما این اقدام انجام نشده و متاسفانه از وقتی روستای بشگز زیر نظر بخش مود شهرستان سربیشه قرار گرفته است مسئولان شهرستان هیچ توجهی به این روستا ندارند.

,

بخشی دهیار روستای بشگز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: بنیاد مسکن در دوره شورای قبل روستای بشگز حدود دو هکتار زمین را وارد طرح هادی کرد.

,

وی افزود: این زمینها زمینهایی بود که شوراهای ۲۰ سال قبل از آن سند داشتند و همه مالک داشت و به جز یک تا دو زمین که بدون مالک بود مابقی مالک داشت.

,

دهیار روستای بشگز بیان کرد: بنیاد مسکن زمینهایی که وارد طرح شد را به متقاضیان داد.

,

مشکل زمین و متقاضی بودن ۸۵ نفر

, مشکل زمین و متقاضی بودن ۸۵ نفر, مشکل زمین و متقاضی بودن ۸۵ نفر,

بخشی با بیان این‌که در روستای بشگز مشکل زمین داریم، عنوان کرد: در حال حاضر در روستا ۸۵ نفر متقاضی دریافت زمین هستند.

,

وی اظهار کرد: در سالهای گذشته کسی زمینها را تصرف نکرده است شاید افرادی از زمان قدیم سند و نوشته ای داشتند و مالکین قنات، زمینها را فروخته و هزینه را صرف و خرج قنات کردند.

,

دهیار روستای بشگز گفت: از سالهای ۱۳۷۰ به بعد کسی در این روستا زمین نفروخته است.

,

بخشی با بیان این‌که تعدادی از اهالی مقداری زمین در روستا تصرف کردند، بیان کرد: من به این تعداد اخطار کتبی داده و به بخشداری ارسال کردم.

,

وی افزود: بخشداری نیز به نیروی انتظامی منطقه اعلام کرده و نیروی انتظامی برای اخطار به روستا آمده اما روز بعد دوباره افراد اقدام به ساخت و ساز کردند.

,

دهیار روستای بشگز عنوان کرد: حدود سه چهار نفر در روستا بدون سند زمین تصرف کردند.

,

بخشی اظهار کرد: اصلا دهیار و شورا در روستا پشتیبان ندارند. ما به عنوان مسئولان روستا برای پیگیری کارها و تذکرات لازم با مردم درگیر می‌شویم و علی‌رغم انجام مسئولیت توسط بخشداری و نیروی انتظامی منطقه اما باز هم افراد کار ساخت و ساز را ادامه می‌دهند.

,

۸۵ درصد زمینها در روستای بشگز جزو مستثنیات است

, ۸۵ درصد زمینها در روستای بشگز جزو مستثنیات است, ۸۵ درصد زمینها در روستای بشگز جزو مستثنیات است,

وی عنوان کرد: حدود ۸۵ درصد زمینها در روستای بشگز جزو مستثنیات است و متعلق به بنیاد مسکن نیست.

,

دهیار روستای بشگز در مورد واگذاری زمین‌ها به بنیاد مسکن و قطعه بندی توسط بنیاد و واگذاری به متقاضیان بر اساس قرعه کشی، اظهار کرد: بنیاد مسکن شهرستان سربیشه گفته است که زمینهای روستا را به نام بنیاد مسکن سند قطعی بزنیم که بنیاد مسکن بتواند زمین را واگذار کند.

,

بخشی عنوان کرد: اما شورای فعلی معتقد است که چرا باید زمینهایی که متعلق به خود مردم روستا و مالکان است را به نام بنیاد مسکن سند بزنیم که بنیاد مسکن قطعه بندی و با قیمت تعیین شده از سوی بنیاد به مردم واگذار شود؟

,

وی گفت: بنیاد مسکن هزینه‌ای که برای زمینها از مردم روستا بگیرد را در روستا هزینه نکرده و در سطح شهرستان سربیشه هزینه می‌شود؛ یعنی مردم روستای بشگز زمیهای خود را باید از بنیاد مسکن خریداری کرده و هزینه‌ای که پرداخت می‌کنند نیز در روستا هزینه نمی‌شود و آورده حاصل از فروش زمین به روستا باز نمی‌گردد.

,

دهیار روستای بشگز تصریح کرد: شورای فعلی با این اقدام موافق نیست و می‌گوید منصفانه نیست زمین روستا را به بنیاد بدهیم که بنیاد با دریافت پول به مردم ما واگذار کند.

,

بخشی عنوان کرد: برای واگذاری اراضی در روستا استعلامات حدود پنج هکتار زمین توسط دهیاری انجام شده و پیشنهاد من به عنوان دهیار برای واگذاری زمین این است که بنیاد مسکن از روی نقشه طرح هادی قطعه بندی درست و حسابی داشته و اراضی را واگذار کند و هزینه قطعه بندی و واگذاری را از مردم بگیرد و هزینه دریافت شده از متقاضیان را برای قنات روستا هزینه کند.

,

وی با بیان این‌که وضعیت قناتهای روستا خراب است، افزود: از یک طرف از جهاد کشاورزی برای مرمت قنوات گدایی می‌کنیم و از طرف دیگر زمین‌ها را رایگان به بنیاد مسکن می‌دهیم.

,

دهیار روستای بشگز گفت: افرادی که زمینها را تصرف کردند هیچ هزینه‌ای برای زمینها پرداخت نکردند و سر به خود برای تصرف زمین اقدام کرده و برخی اطراف زمینها سنگ ریخته و به حساب خود زمین ها را گرفته‌اند.

,

افراد را مالک زمینها نمی‌دانیم

, افراد را مالک زمینها نمی‌دانیم, افراد را مالک زمینها نمی‌دانیم,

بخشی تاکید کرد: دهیاری این افراد را مالک زمینها نمی‌دانیم چراکه اگر اینگونه باشد یعنی دهیاری روستا فرد را به عنوان مالک زمین پذیرفته که نباید اینگونه باشد و عدالت برای واگذاری زمین بین متقاضیان رعایت شود.

,

وی افزود: سه نفر از افرادی که زمینها را تصرف کردند بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز کردند و زمینهای این سه نفر جزو زمینهایی که قرار است داخل طرح بیاید نیست و از قبل یک زمین داخل طرح بوده، یک زمین در طرح تاسیساتی خورده و زمین دیگر داخل طرح هادی مسکونی بوده که این افراد اقدام به ساخت کردند.

,

دهیار روستای بشگز گفت: نامه های لازم در این خصوص ارسال شده، چندین بار کار تعطیل و موضوع به دادگاه رسیده است.

,

بخشی خاطرنشان کرد: مابقی افرادی که زمین گرفتند سند داشتند شاید ساخت و ساز غیر مجاز کردند اما چون داخل روستا هستند و نیاز به مکانی برای نگهداری دام، آذوقه، کاه و … دارند چه بگویم به آنها؟ اینها را هم اگر قرار باشد با مجوز بسازند که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و باید دائم با مردم درگیر باشیم.

,

وی در مورد تصرف زمین توسط رئیس شورای سابق روستای بشگز، افزود: رئیس شورا نبوده بلکه فرزند نائب رئیس شورای دوره قبل اقدام به تصرف زمین کرده که اخطارهای لازم به این فرد نیز داده شده است.

,

دهیار روستای بشگز در مورد حضور عده‌ای از شمال کشور در این روستا گفت: گمان کنم این افراد از طرف بنیاد مسکن استان و برای بازنگری و توسعه طرح هادی به روستا آمدند نه برای قطعه بندی و واگذاری زمین. همراهی دهیاری با این افراد هم با هماهنگی بنیاد مسکن استان بود با من تماس گرفتند که نقاطی از روستا که نیاز است را به اینها نشان داده و همراه آنها باشم.

,

روستای بشگز اراضی ملی ندارد

, روستای بشگز اراضی ملی ندارد, روستای بشگز اراضی ملی ندارد,

حاجی زاده مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: روستای بشگز اراضی ملی ندارد و اراضی روستا مستثنیات است یعنی یا متعلق به مردم یا متعلق به شخص خاصی است.

,

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن تملک ندارد، افزود: روی زمینهای بنیاد مسکن که کسی نمی‌تواند ساخت و ساز کند چراکه اگر اینگونه باشد واحد حقوقی بنیاد مسکن بلافاصله پیگیر شده و جلوی ساخت و ساز گرفته می‌شود.

,

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه بیان کرد: اراضی که مردم اعلام کردند ملی است و ساخت و ساز شده اگر خارج از محدوده روستا است که به بنیاد مسکن ارتباط نداشته و منابع طبیعی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

,

حاجی زاده عنوان کرد: اگر ساخت و ساز انجام شده در محدوده روستا است به احتمال زیاد در اراضی مستثنیات و متعلق به مردم روستا است.

,

وی اظهار کرد: بنیاد مسکن نمی‌تواند مالکیت اراضی مستثنیات مردم را تصرف و تصاحب کند مگر این‌که متقاضی و صاحب ملک مستثنی با بنیاد مسکن برای تملک زمین توافق کند.

,

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه گفت: در روستای بشگز با شورای روستا صحبت شده و گفتیم اراضی مستثنیات را تحویل بنیاد بدهید تا بنیاد به مردم واگذلر کند.

,

حاجی زاده با بیان اینکه این روستا اراضی ملی هم ندارد که بنیاد مسکن واگذار کند، افزود: باید مردم با بنیاد مسکن همکاری کنند و زمینهایی که در اختیار دارند را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند تا ما بتوانیم به مردم واگذار کنیم.

,

وی در مورد عنوان کردن ساخت و ساز غیر مجاز در این روستا، گفت: مسئولیت کنترل ساخت و ساز در روستاها بر عهده دهیاری است و در صورت تخلف و ساخت و ساز غیر مجاز دهیاری باید ابتدا به مالک به صورت کتبی اخطار بدهد و اخطار را به بخشداری گزارش دهد و بخشداری نیز اخطار لازم را صادر و صورتجلسه ای با پاسگاه انتظامی دارد و بعد موضوع را به کمیسیون ماده ۹۹ که در استانداری تشکیل میشود و فرمانداری ها باعث و بانی این کمیسیون هستند، مطرح کرده و تصمیم گیری می‌شود.

,

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه عنوان کرد: نظارت و کنترل بر ساخت و ساز غیر مجاز خارج از محدوده روستا بر عهده بخشداری و فرمانداری است.

,

حاجی زاده گفت: بنیاد مسکن در روستای بشگز زمین ندارد و برای اینکه به متقاضیان زمین واگذار شود باید شورا و اهالی روستا اراضی مستثنیات روستا را به بنیاد مسکن تحویل دهند تا بنیاد روی اراضی طرح تفکیکی بزند، قطعه بندی کند و به صورت قرعه کشی به متقاضیان واگذار شود.

,

وی اظهار کرد: اراضی ملی در روستای بشگز نیست و مقداری از اراضی در محدوده حفاظت شده محیط زیست بوده و تمام اراضی روستا مستثنیات است.

,

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه گفت: احتمال دارد سالهای قبل در روستای بشگز مقداری از زمینها را به بنیاد مسکن داده باشند و بنیاد مسکن واگذار کرده باشد.

,

حاجی زاده بیان کرد: بنیاد مسکن این آمادگی را دارد اگر شورا و دهیار اراضی مستثنیات که داخل محدوده روستا است را به بنیاد مسکن تحویل دهند ما اراضی را تفکیک، قطعه بندی و به مردم واگذار کنیم و این آمادگی را به بخشداری، دهیار و شورای روستا اعلام کرده و همه اطلاع دارند.

,

وی افزود: با شورای دوره قبل روستا در بحث واگذاری اراضی مستثنی به بنیاد مسکن توافق کردیم اما شورای فعلی موافق این کار نیست و اراضی را به بنیاد مسکن واگذار نمی‌کند. اگر شورای فعلی اراضی را واگذار کند بنیاد مسکن زمین دارد و به متقاضیان واگذار می‌کند.

,

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه گفت: در بحث عواید حاصل از فروش زمین، قانونگذار ما را مکلف کرده که ۷۰ درصد عواید را در روستا هزینه کنیم.

,

حاجی زاده با بیان این‌که اگر برای مثال سالی دو قطعه زمین در روستا واگذار شود چون عواید حاصل از فروش مبلغ اندکی است و نمی‌توان برای انجام کاری در روستا به مناقصه گذاشت و پیمانکار مشخص کرد، اظهار کرد: عواید حاصل از فروش زمین طی چند سال ذخیره شده و وقتی به مبلغی رسید که بتوان برای روستا طرح هادی، جدول کشی، سنگ فرش و … اجرا کرد، قطعا در روستا هزینه خواهد شد چون نمی‌توان این عواید را در جای دیگری هزینه کرد.

,

وی بیان کرد: وقتی متقاضی فیش واریزی دارد مبلغ مربوط به عواید حاصل از فروش را به صورت جداگانه واریز می‌کند و بنیاد مسکن هیچ دخل و تصرفی در مورد این مبلغ ندارد.

,

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه در مورد ۳۰ درصد دیگر عواید حاصل از فروش، گفت: این ۳۰ درصد در زمینه‌های دیگری از جمله این‌که همکار بنیاد مسکن که برای انجام امور به روستا مراجعه می‌کند، مشاوری که همکاری دارد، تمام اراضی که قرار است واگذار شود که کاربری مسکونی ندارد و ممکن است کاربری دولتی و عمومی داشته باشد و لذا به جهت تامین سایر اراضی با کاربری عمومی، بنیاد مسکن مجبور است برای تامین این اراضی به صورت رایگان این ۳۰ درصد در این قسمتها هزینه کند.

,

حاجی زاده عنوان کرد: واگذاری زمین هیچ سودی برای بنیاد مسکن ندارد و هدف ما رفع مشکل مردم و واگذاری زمین به متقاضیان است و حتی ما حاضر هستیم قیمت زمینها را از قیمتی که مردم بگویند ارزانتر به مردم واگذار کنیم.

,

وی افزود: عواید حاصل از فروش زمین فقط در زمینه اجرای طرح هادی روستا هزینه میشود و ارتباطی به هزینه شدن موارد خواسته شده ازجمله احیای قنات، لوله گذاری و بخش کشاورزی ندارد.

,

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه در مورد حضور افرادی از شمال کشور در این روستا برای نقشه برداری و سایر امور، بیان کرد: من از این موضوع اطلاعی ندارم ضمن اینکه تمام کارهای مربوط به واگذاری زمین توسط مشاوران و پیمانکاران بومی استان انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه