اخبار داغ

واکسن هراسی چالش ایمنی جمعی؛

استقبال از واکسن کووید در سیستان وبلوچستان پایین است/ واکسیناسیون مهم ترین سلاح برای مقابله با کرونا

استقبال از واکسن کووید در سیستان وبلوچستان پایین است/ واکسیناسیون مهم ترین سلاح برای مقابله با کرونا
با وجود همه اقدامات انجام شده برای گسترش واکسیناسیون وکاهش سن جامعه هدف اما هنوز عده ای هستند که نسبت به تزریق واکسن بی توجه بوده و تحت تاثیر تبلیغات سوء گروه های ضدواکسن در فضای مجازی قرار گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، کرونا ویروس ناشناخته ای که تاکنون 127 هزار و 551 نفر قربانی گرفته این در حالیست که تنها راه نجات از آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون است.

تا همین چند ماه گذشته که واردات واکسن به هر دلیل و بهانه‌ای با کندی پیش می‌رفت بسیاری از مردم نگران تأمین واکسن بودند اما با سرعت گرفتن واردات واکسن و تولید داخلی نزدیک به نیمی از جمعیت جامعه واکسن کرونا را دریافت کردند.

با وجود همه اقدامات انجام شده برای گسترش واکسیناسیون وکاهش سن جامعه هدف اما هنوز عده ای هستند که نسبت به تزریق واکسن بی توجه بوده که اگر نگاهی به تخت های بیمارستانی و بیماران مبتلا بیاندازند در می یابند انتقال این بیماری حکایت از پایین آمدن سن بیماران دارد؛ در صورتی که اگر تبلیغات سوء گروه های ضدواکسن در فضای مجازی برای ایجاد ترس و هراس بین شهروندان وجود نداشته باشد شاهد فوت حتی یک نفر هم نخواهیم بود.

واکسن گریزی و واکسن ستیزی تهدید نگران کننده‌ای برای سلامت

مجید سرتیپی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه واکسن کرونا ابزاری موثر، در دسترس و ارزان برای کاهش موارد ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا است، بیان کرد: واکسن هراسی سابقه تاریخی دارد از زمانی که واکسیناسیون در دنیا شروع شد این موضوع هم وجود داشت چرا که گروه های ضدواکسن نیز به شدت فعال هستند و علیه واکسن ها اقدام و تبلیغ می کنند.

به گفته وی، اقدامات گروه های مخالف واکسن تنها سبب تشویش اذهان عمومی شده و مشارکت غیر مستقیم در قتل افراد محسوب شده و پسندیده نیست.

این مسئول افزود: ترسیدن از واکسن کاملا بی معنا بوده چرا که شواهد موجود در طول تاریخ بیانگر آن است واکسن ها موثر هستند، و اگر موارد مرگ و میر کم و رشد جمعیت بالا است به علت تزریق واکسن می باشد.

وی با اشاره به اینکه در سیستان وبلوچستان استقبال از واکسن کووید پایین است، ادامه داد: مردم می توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون تجمیعی یا مراکزی که واکسن سرخک تلقیح می شود اقدام به تزریق واکسن کرونا کنند.
 
با تزریق واکسن در مقابل مرگ ناشی از کرونا بیمه خواهیم شد

سرتیپی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند تزریق واکسن کووید منجر به عقیم سازی مردان می شود، گفت: این ها شایعه ای بیش نیست که توسط گروه های ضد واکسن ایجاد می شود، با تزریق واکسن قطعا در مقابل مرگ ناشی از کرونا بیمه خواهیم شد.

وی اظهار کرد: پوشش کرونا در استان خیلی بالا نیست، تاکنون افراد بالای 18 سال سن در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان حدود 65 درصد واکسینه شده اند که این عدد قابل قبول نیست و باید حدود 80-70 درصد کل جمعیت واکسن تزریق کنند تا در واقع بتوانیم پاندمی را کنترل و یا پایان دهیم.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر این مطلب که مردم باید با مراجعه به مراکز واکسیناسیون به تزریق هرگونه واکسن کرونا که در دسترس است اقدام کنند، گفت: به سودجویان و گروه‌های ضد واکسن با تبلیغات منفی، اجازه نخواهیم داد جان عزیزانمان را به خطر بیندازند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, واکسن گریزی و واکسن ستیزی تهدید نگران کننده‌ای برای سلامت , واکسن گریزی و واکسن ستیزی تهدید نگران کننده‌ای برای سلامت ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, با تزریق واکسن در مقابل مرگ ناشی از کرونا بیمه خواهیم شد, با تزریق واکسن در مقابل مرگ ناشی از کرونا بیمه خواهیم شد,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه