اخبار داغ

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

انبوه‌سازی مشکل مسکن را حل می‌کند

انبوه‌سازی مشکل مسکن را حل می‌کند
ابوالفضل ابوترابی گفت: برای رفع مشکل مسکن باید از حالت شعار و وعده خارج شد، حتماً باید انبوه‌سازی مسکن را مدنظر قرار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان این‌که بخش مسکن مولد سایر بخش‌های اقتصادی است، اظهار داشت: رکود بازار مسکن به معنای رکود غالب بخش‌های اقتصادی است. هر زمان بخش مسکن رونق یابد، بخش‌های اقتصادی دیگر هم رونق پیدا می‌کند.
مسکن؛ موتور محرک اقتصاد

وی افزود: تمرکز دولت سیزدهم بر خلاف دولت دوازدهم و یازدهم برروی رونق بازار مسکن است و این دولت به خوبی به این موضوع پی برده که گره حل مشکلات اقتصادی کشور و زدودن رکود از اقتصاد، توسط بازار مسکن باز می‌شود؛ لذا به همین دلیل دولت سیزدهم برای تحقق وعده‌های اقتصادی خود نگاه ویژه‌ای ایجاد گشایش‌ها در بخش مسکن دارد.
انبوه‌سازی را باید جدی گرفت

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در راستای حمایت از برنامه‌های دولت در حوزه مسکن طرح جهش تولید مسکن را به تصویب رسانده است، گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه مسکن، یکایک برنامه‌های دولت با موفقیت پیش برود و از حالت شعار و وعده خارج شود، حتماً باید انبوه‌سازی مسکن را مدنظر قرار داد؛ زیرا بدون انبوه‌سازی و بدون حمایت از بخش خصوصی نمی‌توان مشکل مسکن و رکود بازار مسکن را حل کرد.

ابوترابی معتقد است که سیاست‌های دولت قبل سبب شد تا انبوه‌سازی مسکن به شدت افت پیدا کند و تعادل میان عرضه و تقاضا را با اختلال مواجه سازد.

وی با بیان اینکه انبوه‌سازی در بسیاری از کشورها نتیجه مثبتی داشته است، گفت: به عنوان مثال در ترکیه، چین و مالزی سیاست انبوه‌سازی مسکن نتیجه مثبتی را رقم زده؛ طوری‌که علاوه بر ثبات بازار مسکن، نظر سرمایه‌گذاران خارجی را هم به خود جلب کرده است؛ بنابراین ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت انبوه‌سازی گام برداریم و باید دولت به خوبی این نکته را مدنظر قرار دهد که انبوه‌سازی یک علم است.
ضرورت بهره بردن از دانش روز در راستای انبوه‌سازی

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بر این موضوع تأکید کرد که برای انبوه‌سازی باید از فناوری‌ و دانش روز استفاده کرد و اگر ضرورت دارد باید دانش و فناوری را وارد کشور کرد و همچنین مدنظر قرار دادن این مهم خالی از لطف نیست که به صورت سنتی و با افکار و شیوه فکری گذشته نمی‌توان به بازار مسکن رونق بخشید.

ابوترابی ادامه داد: می‌توان با کشورهای چین، ترکیه و مالزی قراردادهایی منعقد کرد که از دانش و تجربیات آنها در حوزه انبوه‌سازی مسکن بهره برد تا شعار ساخت یک میلیون مسکن در سال عینیت پیدا کند.
بانک‌ها باید ۲۰ درصد نقدینگی را وارد انبوه‌سازی کنند

وی به نقش بانک مرکزی و بانک‌های کشور در انبوه‌سازی مسکن و رونق دوباره بازار مسکن اشاره کرد و در این رابطه اظهار داشت: در قانون وظایف بانک‌ها به خصوص بانک مرکزی شرح داده شده است. طبق قانون بانک‌ها باید ۲۰ درصد از اعتبارات یا سرمایه‌هایشان را به بخش مسکن وارد کنند و اگر بانکی از قوانین تخطی کند، برخورد قوه قضائیه امری مهم و ضروری به حساب می‌آید و فرقی هم نمی‌کند که مدیرعامل بانک باشد یا معاون وی.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بانک‌ها نقش مهمی در تزریق تسهیلات و اعتبارات به بخش مسکن برعهده دارند و قطعاً برای بانک تزریق ۲۰ درصد از نقدینگی خود به بخش مسکن خیلی مشکل نیست و به راحتی می‌توانند چنین اقدامی را انجام دهند.

ابوترابی ادامه داد: اگر بانک‌ها از انبوه‌سازی مسکن حمایت جدی انجام دهند به قطع شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی و ایجاد مشاغل بسیاری خواهیم بود.

وی با موفق خواندن پروژه مسکن مهر در دولت احمدی‌نژاد گفت: این پروژه بسیاری را خانه‌دار کرد و اگر مسکن مهر توسط دولت روحانی ادامه می‌یافت امروز اتفاقات ناگوار در حوزه مسکن رخ نمی‌داد و خانه‌دار شدن به یک رویا برای مردم تبدیل نمی‌شد. متأسفانه نفوذ در دولت روحانی اجازه نداد که دولت یازدهم و دوازدهم در بخش مسکن موفق باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه