اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی در سیستان و بلوچستان/جشنواره کتاب عشایر در سیستان و بلوچستان برپا می شود

برگزاری سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی در سیستان و بلوچستان/جشنواره کتاب عشایر در سیستان و بلوچستان برپا می شود
حسین مسگرانی گفت: سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه در زاهدان، زابل، سراوان و کنارک برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب عشایر در سیستان و بلوچستان، افزود: همچنین همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی شاهد برپایی جشن کتاب به عنوان یکی از مهم ترین محورهای این هفته خواهیم بود، امیدوارم همیشه مانوس با کتاب باشیم و به صورت کاربردی از این کالای مهم استفاده کنیم.

این مقام مسئول با گرامیداشت روز فرهنگ عمومی از آن به عنوان یکی از ابعاد مهم و رکین حوزه فرهنگ یاد کرد و گفت: در سال ۶۴ پیشنهاد ایجاد شورای فرهنگ عمومی از سوی مقام معظم رهبری اعلام و ساختار آن مشخص و این شورا تشکیل شد که در استان سابقه ای بیش از ۲۰ سال دارد.

به گفته وی، شورای فرهنگ عمومی می تواند در سیاست گذاری، تصمیم گیری و تصمیم سازی خیلی موثر باشد. تغییر در حوزه فرهنگ با بخشنامه و باید و نباید ممکن نمی شود، بلکه باید همه مسئولان و ائمه جمعه به آن اهتمام داشته باشند و با هماهنگی اقدام های موثرتری در جامعه صورت بگیرد.

 برگزاری جشنواره کتاب عشایر در سیستان و بلوچستان

عباس باقری، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: برنامه های این هفته از ۲۴ آبان تا اول آذر ماه برگزار می شود و هر روز با اهدای کتاب به جامعه کتاب همراه خواهد بود.

وی با بیان این که فرهنگ اسلامی همواره با احترام از کتاب و کتابخوانی یاد کرده است، گفت:  مشاهیر و مفاخر زیادی از سیستان و بلوچستان برخواستند و در سرانه کتاب و کتابخوانی نقش مهمی داشتند.

این مقام مسئول گفت: امسال شاهد برپایی بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی هستیم که در همین راستا برنامه های متعددی برنامه ریزی شده است، تجدید میثاق با آرمان های شهدای قلم، آغازین برنامه این هفته خواهد بود.

وی افزود: برگزاری آیین رونمایی از نمایشگاه کتاب اهل قلم استان، بازدید از کتاب فروشی ها، اهدای کتاب به مردم مناطق حاشیه شهر، برپایی آیین بزرگداشت زنده یاد رئیس الذاکرین، سرمایه ای که از دست دادیم اما تفکر وی در این استان ساری و جاری خواهد بود، نقد و بررسی کتاب، جشنواره عشایر و جشن کتاب در خاش، دیدار با بزرگان عرصه قلم و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر یک کتاب از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

ارسال ۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی

عبدالسلام بلوچ زاده، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر استانی بر خلاف سال گذشته که به صورت مجازی برگزار شد، امسال با توجه به واکسیناسیون و وضعیت مطلوب کرونایی به صورت حضوری برگزار می شود.

وی افزود: آثار هر شهرستان در همان شهرستان با ۵۰ درصد ظرفیت سالن برگزار و داوری می شود که ۳۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال و ۹ اثر برای اجرای نمایش پذیرفته شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: هنرمندان در قالب پنج اثر از زاهدان، ۲ نمایش از زابل، یک اثر از سراوان و یک نمایش از کنارک به اجرای نمایش نخواهند پرداخت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,  برگزاری جشنواره کتاب عشایر در سیستان و بلوچستان,  برگزاری جشنواره کتاب عشایر در سیستان و بلوچستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ارسال ۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی, ارسال ۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه