اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه استان همدان مطرح شد؛

در حال حاضر کاهش التهابات بازار و قیمت ها مهم تر از جراحی اقتصادی است/لزوم مشخص شدن طرح جامع شهری همدان

در حال حاضر کاهش التهابات بازار و قیمت ها مهم تر از جراحی اقتصادی است/لزوم مشخص شدن طرح جامع شهری همدان
شماری از ائمه جماعت استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفتند: ترویج فرهنگ علم آموزی و مطالعه کتاب بسیار مهم است و خانواده ها باید فرزندان خود را به سوی این امر سوق دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرهای مختلف استان همدان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نمازجمعه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

همدان

, همدان, همدان,

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به مجلس ارائه شده است اظهار کرد: دولت قبل برای اینکه تأمین کالاهای اساسی مانند دارو، روغن، گندم مدیریت کند، برنامه ارزی را تدارک دید تا به واردکنندگان اختصاص یابد و بهای کالاهای مصرفی برای مردم کاهش یابد.

, بهای,

وی افزود: دولت گذشته به دنبال این بود بودجه را اختصاص دهد تا نهاده‌های دامی با قیمت پایین‌ترین تهیه شود تا قیمت محصول نهایی در بازار کاهش یابد و به این ترتیب در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸ هزار میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان اختصاص یافته و در ۶ ماهه دوم تا پایان سال بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار دولت باید به واردکنندگان پرداخت کند.

,

آمار کتابخوانی در جامعه ما مطلوب نیست

, آمار کتابخوانی در جامعه ما مطلوب نیست,

امام جمعه همدان با بیان اینکه بنابراین ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در ۶ ماه اول سال پرداخت شده است، تصریح کرد: این برنامه به دنبال کنترل قیمت کالاهای اساسی بود به چند دلیل درست اجرا نشد، دلیل اول آن تساهل خود دولت بود، دلیل دوم ایجاد مشکلات پیش‌بینی نشده بود به طوری که هم ارز پرداخت می‌شد هم قیمت کالاها مانند مرغ افزایش پیدا می‌کرد و امروز هم شاهد همین مسأله هستیم.

,

وی ادامه داد: اتفاقاتی چون تحریم‌ها و بیماری کرونا هم تأثیر گذاشت تا این یارانه بی‌تأثیر شد و یارانه‌ها به جیب برخی رانت‌خواران رفت و مردم منتفع نشدند.

, کرونا,

شعبانی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به دنبال حذف این یارانه است خاطرنشان کرد: کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند یکی از مسائلی که باعث رانت شده همین ارز ترجیحی است و امضاهای طلایی فساد را به دنبال داشته است، به طوری که پول آن به جیب دیگران رفت و مشکلاتش نصیب مردم شد.

,

وی گفت: امروز نهادهای دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود اما قیمت کالاهایی مانند مرغ افزایش می‌یابد و شاهد گرانی کالاهای اساسی هستیم بنابراین یک جای کار از نظر اقتصادی مشکل دارد.

,

امام جمعه همدان اظهار کرد: ابتدا باید به تبعات اقتصادی این طرح نیز توجه کرد چراکه ممکن است موج روانی آن اثر سوء بر بازار به جای بگذارد و تورم شدید به دنبال داشته باشد و دولت باید برنامه‌های قوی‌تر تعریف کند.

,

وی با اشاره به اینکه اغلب کارشناسان اقتصادی حذف این یارانه را به نفع کشور می‌دانند افزود: این اتفاق یک جراحی اقتصادی است و باید در شرایط خاصی انجام شود و باید سه مسأله را رعایت کرد، البته همراهی مردم به عنوان سرمایه اجتماعی امری مهم است.

,

شعبانی با بیان اینکه دولت باید ۴۲۵ هزار میلیارد تومان به واردکنندگان در ۶ ماه دوم سال پرداخت کند تصریح کرد: زیرساخت‌های اقتصادی باید آماده شود و حذف تدریجی در دستور کار قرار گیرد و ثبات اقتصادی را در نظر گرفت تا به شوک تورمی دچار نشویم.

,

وی با اشاره به اینکه اقناع‌سازی باید صورت گیرد و دولتمردان و اقتصاددانان مردم را توجیه کنند ادامه داد: این ۱۷ میلیارد دلاری که باید به واردکنندگان پرداخت شود جز فساد و رانت چیزی به دنبال ندارد و مشکلات آن هم گریبان مردم را می‌گیرد.

, دانان, توجیه,

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز متأسفانه آمارهای کتابخوانی در جامعه ما مطلوب نیست خاطرنشان کرد: یک ملت متدین، یک ملت فرهنگی ریشه‌دار مانند ما نباید آمار پایینی در حوزه کتابخوانی داشته باشد.

, دار مانند,

وی با اشاره به اینکه امروز کتابخوانی باید به فرهنگی عمومی بدل شود گفت: طبیعتاً هرچه مطالعه در جامعه افزایش یابد، توسعه فرهنگی بیشتری هم به دنبال دارد.

,

وضعیت طرح جامع شهری مشخص شود

, وضعیت طرح جامع شهری مشخص شود,

شعبانی با بیان اینکه هرچه قدر اهل مطالعه باشیم کیفیت زندگی هم افزایش می‌یابد اظهار کرد: گاهی مطالعه یک کتاب مسیر زندگی یک انسان یا یک جوان را تغییر می‌دهد و مسأله ارتباط با کتاب را باید جدی گرفت.

,

وی با اشاره به اینکه مردم به یکدیگر کتاب هدیه بدهند افزود: در خانواده درباره کتاب بحث کنید و کتاب مفید را معرفی و آموخته‌های خود را به دیگران منتقل کنید.

, خانواده,

امام جمعه همدان با بیان اینکه ارتقای اندیشه و تفکر محصول مطالعه است تصریح کرد: شب‌ها به جای تماشای تلویزیون نیم ساعت به مطالعه اختصاص دهیم و کتاب‌های مرتبط را مطالعه کنیم.

, تلویزیون,

وی با اشاره به اینکه دولت نیز باید در حوزه فرهنگی و ارتقای آن حمایت کند ادامه داد: قیمت کتاب با توجه به شرایط روز جامعه گران است و یک طلبه یا دانشجو سخت می‌تواند کتابی تهیه کند.

,

شعبانی با بیان اینکه شهرداری‌ها و نهادهای دولتی به یاری کتاب بیایند خاطرنشان کرد: البته باید مراقب بود هر کتابی چاپ نشود، به ویژه کتاب‌های ضد فرهنگ که باعث فساد در جامعه می‌شود بنابراین باید کتاب‌های فرهنگی و منطبق با موازین انسانی و اسلامی چاپ شود.

,

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری در مناطق کمتر برخوردار شهری هستیم گفت: باید برنامه بلندمدت در نظر گرفت و قانون بودجه‌ای شهرداری‌ها تغییر کند تا به مناطق‌ کمتر برخوردار توجه بیشتری صورت گیرد.

,

امام جمعه همدان با بیان اینکه در آموزش و پرورش هم با کمبود معلم مواجه هستیم اظهار کرد: امیدواریم هرچه سریعتر وضعیت وزیر آموزش و پرورش مشخص شود زیرا مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

,

وی با اشاره به اینکه در همدان ثبت مسکن ملی آغاز شده است افزود: البته باید زمین مسکن‌ها مشخص شود و مشکلات گذشته مانند وجود معارض را نداشته باشد، بنابراین باید با شناسایی مناسب این مشکلات را برطرف کنیم، ضمن اینکه وضعیت طرح جامع شهری نیز به زودی مشخص شود.

,

نهاوند

, نهاوند, نهاوند,

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس مولوی امام جمعه موقت نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: ترویج فرهنگ علم آموزی و مطالعه کتاب بسیار مهم است و خانواده ها باید فرزندان خود را به سوی این امر سوق دهند.

,

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها به اهمیت مطالعه و کتاب خوانی تاکید دارند و در دین مبین اسلام نیز بر اهمیت علم آموزی بسیار تاکید شده است و در هفته کتاب خوانی باید به این مهم توجه داشته باشیم.

,

امام جمعه موقت نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به شروع دور جدید مذاکرات هسته ای افزود: دولت جدید رویکرد خود را مذاکره برای رفع تحریم اعلام کرده است.

,

وی ادامه داد: نقشه راه دولت جدید در مذاکرات نتیجه محور بودن و برای لغو تحریم ها اعلام شده که این‌ مهم الزاماتی دارد که باید به آنها توجه شود که شامل جداسازی اقتصاد از مذاکره است چون همیشه تحریم ها یک اثر روانی دارد یه اثر میدانی که باید با اقداماتی که انجام می‌شود این آثار به حداقل برسد.

,

حجت الاسلام مولوی اظهار داشت: نکته دیگر این است که اگر می خواهیم در عرصه مذاکره دست ما پر باشد باید در زمینه پیشرفت های هسته ای دست ما پر باشد.

,

وی افزود: نمی شود ما بایستیم و پیشرفت نکنیم و آنها از این موضوع سو استفاده کنند و پیشرفت هسته ای هم یکی از الزامات مذاکرات است.

,

امام جمعه موقت نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها گفت: دولت طرحی را به مجلس ارائه داده به عنوان ترمیم قدرت خرید مردم که دولت باید مراقبت کند و شرایط زمانی را در اجرا مدنظر داشته باشد و صادقانه با مردم سخن بگوید.

,

وی در پایان گفت: هماهنگی قوای سه گانه و حضور مسئولانه مسئولان در بین جامعه و آرام کردن التهابات بازار برای آرامش مردم بسیار مهم است.

,

تویسرکان

, تویسرکان, تویسرکان,

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه برای ساخت شهری آباد وحدت و یک دستی باید باشد، گفت: با بی دقتی، سهل انگاری، کار غیر کارشناسی و نیز برنامه ها و رویه‌های غلط آن هم با افراط و تفریط، بافت باغ شهر تویسرکان را خراب نکنیم.

,

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه 21 آبان ماه در تویسرکان، گفت: تویسرکان به عنوان باغ شهری زیبا محسوب می شود و می طلب برای ساخت آن از برنامه های کارشناسانه بهره برد.

,

وی اظهاکرد: اینجا همه باید دست در دست یکدیگر و با توجه ویژه در تلاشی مضاعف، این باغ شهر را خوب بسازند.

,

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: نباید با بی دقتی، سهل انگاری، کار غیر کارشناسی و نیز برنامه ها و رویه‌های غلط آن هم با افراط و تفریط، بافت شهر را خراب کرد.

,

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی گفته که برای ساخت و ساز بخش های مرکزی شهر باید اظهارنظر کند، تصریح کرد: این موضوع مستلزم چارچوب روشنی باید باشد و ارکان مربوطه ضروری است تا استعلام های لازم را شفاف و به موقع پاسخ دهد نه آن که برای علام یک اظهار نظر ماه ها مردم را معطل نگه دارند.

,

وی در ادامه با سفارس مردم به تقوتای الهی، از دنیا به عنوان پلی برای گذر راه آخرت یاد کرد و گفت: مطابق با آموزه های دینی ما شرط شیرینی دنیا عدم دلبستگی به دنیاست چرا که گذرا است و دلبستگان همواره نالان هستند.

,

امام جمعه تویسرکان همچنین با اشاره به اینکه در اسلام رفع کدورت بین مردم سفارش شده، عنوان کرد: اصلاح بین مردم، رفع خصومت ها و برطرف کردن اختلافات از وظایف مؤمنان است.

,

اسدآباد

, اسدآباد, اسدآباد,

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تأکید بر رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان، اظهار کرد: کسانی که مرتکب گناه می‌شوند به سزای عملشان خواهند رسید.

,

وی بااشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، از علما ، فرهیختگان و دانشجویان و اساتید خواست با مرور فضائل شیعه ، آن را به دیگران منتقل کنند.

,

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در بین مادران و پدران، خانواده‌ها، معلمان و مدیران، گفت: این فرهنگ بر امور اجتماعی، فرهنگی، تربیتی اثرگذار است.

,

وی بااشاره به فضای کتابخوانی در شهرستان، گفت: مسئولان قدم خوبی در ساخت کتابخانه استاندارد برداشتند و با توجه به فضای دانشگاهی این شهر می‌طلبد که به ساخت کتابخانه سرعت ببخشند.

,

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد شیطنتهای آمریکا، اسرائیل و امارات در منطقه ، گفت: آمریکا باید بداند که در کجا دیگر سیلی از رزمندگان اسلام نخورده، دیگر ابهتش پوشالی و شکسته شده است.

,

وی خطاب به دولت سیزدهم کفت: روز به روز قیمت اقلام و کالاهای اساسی مردم روبه افزایش است و متأسفانه مدیریتی بر بازار نیست، مردم از دولت و مجلس با تمام صبوری انتظار دارند که جلوی افراد سود جو و فرصت طلب بایستند و مدیریت کنند.

,

بهار

, بهار, بهار,

حجت السلام والمسلمین محمدعلی ارزنده: تفکر انسان را به نکویی و عمل صالح دعوت میکند، اندیشیدن درست هم اثر وضعی دارد و تبدیل به فعل میشود و انسان را سعادتمند و رستگار میکند و همانطور که اندیشه درست در رابطه با خدا باعث تواضع و بندگی انسان در مقابل خدا میشود و باعث صلاح و فلاح انسان میشود اندیشه غلط انسان را گمراه میکند

,

خطیب جمعه شهر بهار با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: معیار، ارزش و کرامت انسانی در نزد خدا اندیشه و تفکر است انسان هر چه قدر تفکر کند قطعا آینده درخشان تری در پیش رو خواهد داشت و کسی که دارای اندیشه است قطعا راه صلاح و فلاح را از راه تباهی و فساد تشخیص میدهد و باعث موفقیت و رستگاری وی میشود.

,

حجت الاسلام محمد علی ارزنده در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر بهار عنوان کرد: اندیشه به قدری مهم است که خداوند تعالی در قرآن کریم از آن به عنوان بینایی نام برده، درحقیقت بینایی حقیقی اندیشیدن است در حقیقت کسی که مادر زاد چشم سر نابیناست رنگ، اطراف و اجسام را نمی بیند، اما به خاطر اندیشیدن درست بینا میباشد و چه بسا کسی از نظر ظاهری بیناست اما ۱۰۰سال عمر کرده اما بویی از بینایی حقیقی نبرده است.
لذا قرآن کریم میفرماید:"آیا نابینا و بینا یکسان اند، پس چرا نمی اندیشید و تفکر نمیکنید" در حقیقت کسی که در ظاهر چشم سر دارد و نمی اندیشد در حقیقت این شخص نابیناست.

,
,

حجت الاسلام ارزنده افزود: در روایات داریم که تفکر انسان را به نکویی و عمل صالح دعوت میکند، اندیشیدن درست هم اثر وضعی دارد و تبدیل به فعل میشود و انسان را سعادتمند و رستگار میکند و همانطور که اندیشه درست در رابطه با خدا باعث تواضع و بندگی انسان در مقابل خدا میشود و باعث صلاح و فلاح انسان میشود اندیشه غلط انسان را گمراه میکند.

,

امام جمعه شهر بهار با اشاره به اینکه زرق و برق دنیایی از بین میرود و اندیشه و عمل است که باقی میماند گفت: اگر کسی به معنای واقعی به سرانجام انسانهای بی تقوا و با تقوا بیندیشد به این نتیجه میرسد که دنیا تمام شدنی است و باید از همه دنیا عبرت بگیریم تا رستگار از دنیا رویم و در آخرت ابدی خسران زده نشویم.

,

حجت السلام محمد علی ارزنده نیز در خطبه های نماز عبادی_سیاسی جمعه شهر بهار تصریح کرد: از آنجا که دشمن بزرگ ما آمریکاست و قدرت نظامی، سیاسی، اقتصادی و نوع برخورد آمریکا با کشورهای دیگر به دست صهیونیستی ها و یهودی هاست که مسلط به آمریکا هستند،به همین دلیل مهم است بدانیم دشمن در مورد ما چه میگوید، چه نقشه ای برای ما میکشد و چه تفکراتی در رابطه با ما دارد و چگونه با ما برخورد خواهد کرد تا ما هم بتوانیم تدافعی و تهاجمی در مقابل آنها بایستیم.

,

حجت السلام ارزنده با اشاره به جامعه اطلاعاتی آمریکا گفت: نهاد اطلاعاتی آمریکا توسط این جامعه اطلاعاتی مدیریت میشود و تمام سازمانهای اطلاعاتی ضدجاسوسی آمریکا زیر نظر جامعه اطلاعاتی میباشد و سالانه گزارش هایی در رابطه با نوع عملکرد کشورهای دیگر با آمریکا را ارزیابی میکند و به کنگره میدهد، در فروردین امسال که گزارش سال۲۰۲۲ را تهیه و به کنگره داده اند در بررسی گزارش به این نتیجه رسیده اند که، یکی از دشمنان آمریکا که جزو بزرگترین تهدیدات این کشور است ایران اسلامی است که با پنج سرفصل ایران سعی میکند مزاحم آمریکا شود که از جمله آن؛ "تلاش ایران برای ازبین بردن نفوذ آمریکا، حمایت ایران از جمعیت شیعه خارج از مرزهای خود ، تحکیم نفوذ ایران درمنطقه وگسترش قدرت ایران در کشورهای همسایه، انحراف فشار بین الملی نسبت به خود و به حداقل رساندن تهدیدات علیه ثبات ایران" میباشد که اینها همه از برکت وجود امام و شهدا و نیروهای انتظامی و امنیتی، اطلاعاتی و پشتیبانی ملت همیشه در صحنه و مقاوم ایران اسلامی است که عزتی به مملکت شیعه داده شده است که در مقابل همه هجمه ها استوار مانده است.

,

وی درپایان نیز با اشاره به فرارسیدن ۲۴ تا۳۰ آبان هفته کتابخوانی عنوان کرد: متاسفانه آمار کتابخوانی درکشور ما بسیار پایین است که معضل شده چراکه علم از طریق تعلیم بدست می آید و بایدبرای کسب علم به دنبال کتابخوانی رفت و در مقابل استاد و اهل علم زانو زد و امیدواریم که از این هفته نهایت استفاده را ببریم و قطره ای به دانسته هایمان بیافزائیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه