اخبار داغ

مداح پیشکسوت تبریزی:

حاج "بیوک آقا" هیچگاه برای گرم‌کردن مجلس، روضه بی‌سند نخواند

حاج "بیوک آقا" هیچگاه برای گرم‌کردن مجلس، روضه بی‌سند نخواند
حاج تقی جابری ضمن اشاره به سجایای اخلاقی پیرغلام اهل بیت(ع) زنده یاد حاج بیوک آسایش گفت: روضه‌های او مستند به روایات بود و هر مطلب سخیف و سبکی را نمی‌خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تقی جابری در گفت‌وگو با تبریز بیدار ضمن تسلیت فقدان حاج بیوک آسایش به جامعه حسینی اظهار داشت: فقدان او ضایعه بزرگی برای جامعه حسینی و قاطبه ذاکرین و مداحان اهل بیت(ع) بده و حقیقتا جبران‌ناپذیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار,

وی افزود: وقتی خادم حسین(ع) از دنیا برود جمعی از حسینیان در محدوده خودشان عزادار می‌شوند اما مقام و منزلت حاج بیوک آسایش در تشکیلات سیدالشهدا(ع) به قدری است که تمام تشکل های حسینی و قاطبه هیئات حسینی و ذاکرین به عزا برخاسته اند.

,

کمّیت مجلس در حال او اثری نداشت

, کمّیت مجلس در حال او اثری نداشت,

این مداح اهل بیت(ع) دلیل رسیدن حاج بیوک آسایش به این درجه را اخلاص او دانسته و گفت: او به گونه ای نوکری اهل بیت(ع) را کرده بود که در هر مجلسی چه با ده نفر چه هزار نفر جوری مداحی می کرد که انگار مخاطب او حضرت صدیقه طاهره(س) و حضرت ولیعصر(عج) است.

,

این مداح تبریزی تصریح کرد: روضه های حاج بیوک آسایش مستند به روایات بود و به خاطر گرم کردن مجلس هر مطلب سخیف و سبک را نمی‌خواند. 

,

وی، تواضع را از ویژگی های بارز حاج بیوک آسایش برشمرد و گفت: اگر در مجلسی ده نفر مداح حضور داشت، او سعی می کرد که همه آنها ذکر مصیبت کنند و اگر در پایان وقتی باقی می‌ماند خودش مداحی می‌کرد.

,

جابری بر تقوا و صفای باطن زنده یاد آسایش تاکید کرده و افزود: دائم الجماعه بودن، دائم الوضو بودن و اقامه نماز اول وقت از جمله ویژگی های مهم اخلاقی او بود. نه غیبت کسی را می‌کرد و نه به غیبت کردن کسی گوش می‌داد. کسی جرات نمی کرد در حضور حاج بیوک آقا غیبت کسی را کند و به فرد غیبت کننده مجال غیبت نمی داد و فورا تذکر می داد.

,

به عزاداری سنتی پایبند بود / پدری پیر برای مادحین جوان

, به عزاداری سنتی پایبند بود / پدری پیر برای مادحین جوان,

این مداح پیشکسوت بیان داشت: او به مداحان جوان تاکید می کرد که وضعیت آنها طوری باشد که هر کسی مداحی را ببیند یاد اهل بیت(ع) بیفتد و به آنها می گفت سعی کنید عزاداری هایتان برای امام حسین عزاداری سنتی باشد. حاج بیوک آسایش به عزاداری سنتی پایبند بوده و به آن سفارش می‌کرد.

,

جابری افزود: از دیگر توصیه های او به مداحان جوان حفظ احترام بزرگان و پیشکسوتان بود. 

,

حمد الهی برای نعمت شهادت فرزندش

, حمد الهی برای نعمت شهادت فرزندش,

وی به مراسم شییع پیکر فرزند شهید حاج بیوک آسایش در دوران دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: من در تشییع پیکر فرزند شهیدش حضور داشتم. زمانی که تابوت پسر جوان شهیدش را در دوش خود گرفت، تبسم از چشم ها و لب هایش نمایان بود. دست هایش را بالا برده و گفت خدایا خودت این نعمت را داده بودی؛ این قربانی را در راه دین از من قبول بنما.

,

گفتنی است زنده یاد بیوک آسایش مداح تبریزی و پیرغلام اهل بیت(ع) عصر جمعه بر اثر تحمل یک دوره بیماری کلیوی دعوت حق را لبیک گفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه