اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد؛

آمریکا و اروپا نمی توانند شرط جدید در مذاکرات تعیین کنند

آمریکا و اروپا نمی توانند شرط جدید در مذاکرات تعیین کنند
کوثری گفت: امریکا و اروپا نمی توانند شرط جدیدی در مذاکرات برای ایران تعیین کنند چرا که نسبت به عمل به برجام، بدعهدی کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به درخواست های آمریکا برای احیای برجام و بازگشت ایران به میز مذاکرات گفت: امریکا و اروپا در موضوع برجام بدعهدی کردند و الان در مقامی نیستند که برای ایران تعیین تکلیف کنند چرا که نسبت به یک عهدنامه بین المللی، بی تفاوت بوده اند و بدون لغو تحریم ها، از ایران می خواهند که دوباره وارد مذاکرات شود و از سوی دیگر، هیچ تضمینی برای لغو تحریم ها نمی دهند.

 وی ادامه داد: اگر قرار است که آمریکا و اروپایی ها همچون برجام، مذاکره دیگری با ایران داشته باشند، کارشان به نتیجه نخواهد رسید چرا که بدون راستی آزمایی و تضمین، نمی توانند مورد اعتماد باشند و یقینا ایران موضعی سخت در برابر چنین رفتارهایی خواهد داشت.

کوثری تاکید کرد: مقامات اروپایی و آمریکایی مدام در سخنرانی هایشان از خارج شدن ایران از برجام انتقاد می کنند، در حالی که ابتدا آنان بودند که از برجام خارج شدند و نسبت به هیچ کدام از بندهای برجام عمل کننده و متعهد نبودند و واقعا مذاکره کردن با کشورهایی که نسبت به انجام تعهدات بین المللی، هیچ اصراری ندارند و در مقابل می خواهند که از ایران فقط امتیازگیری کنند، سخت است و باید تمام احتیاطات در نظر گرفته شود.

 نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امریکا و اروپا نمی توانند شرط جدیدی در مذاکرات برای ایران تعیین کنند، افزود: ایران به جهان ثابت کرد که نسبت به تعهدهای بین المللی، ارزش قائل است و بارها به جهانیان به اثبات رسانده که به دنبال صلح آمیز بودن صنعت هسته ای است و در مقابل، کشورهایی که مدام با ایران هراسی در تلاش برای امتیازگیری از ایران هستند، باید بدانند که فریب نیرنگ های آنان را نخواهیم خورد و در مقابل تضمین، با آنان مذاکره خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی کم کاری ها و ضعف ها از سوی دولت قبلی باعث شد که امروز با برجامی مواجه باشیم که طرف مقابل هیچ تضمینی برای عمل به آن ندارد.

 
انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه