اخبار داغ

کارشناس پوشاک:

صنعت مد و لباس، از صنایع پول‌ساز است/ تحقق تولید پوشاک بومی نیازمند حمایت و فرهنگ‌سازی است

صنعت مد و لباس، از صنایع پول‌ساز است/ تحقق تولید پوشاک بومی نیازمند حمایت و فرهنگ‌سازی است
مریم هاشمی گفت: صنعت مد و لباس یکی از صنایع پول ساز است که سرمایه‌گذاری در آن برگشت‌پذیر است، اما طراحان پوشش ایرانی چون در کشور قدرت ظهور و بروز ندارند معمولا در کشورهای دیگر هنر خود را عرضه می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک کارشناس صنعت پوشاک در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امروزه مد به عنوان وسیله ای مناسب در جهت تعارضات فرهنگی به کار گرفته شده و در تهاجم فرهنگی غرب، لباس نیز به عنوان بهترین وسیله مورد استفاده قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مریم هاشمی ادامه داد: واردات بی رویه مدهای جهانی به مرور زمان پوشش مردم و در راستای آن فرهنگ جامعه را تغییر می دهد و با تغییر فرهنگ آرمان های جامعه نیز تغییر می کنند.
,
 
,
وی افزود: هر جامعه ای نیازمند طراحانی است که لباس هایی تولید کنند که علاوه بر حس سرزندگی هم راستا با اهداف و عقاید جامعه بوده و هم چنین رسانه ای که بتواند به خوبی این پوشش ها را تبلیغ کند.
,
 
,
این کارشناس تصریح کرد: طراحان مد باید سلیقه های قشر جوان را در نظر بگیریند تا این رده سنی بتوانند آن پوشش های ایرانی را بپسندند و بیانگر فرهنگ خود آن جامعه باشند و این امر نیازمند حمایت دسته جمعی مردم و مسئولین است.
,
 
,
هاشمی افزود: هر چه پوشش مردم همسوتر با فرهنگ باشد، جامعه بیشتر به آرمان هایی که فرهنگ آن در خود می پروراند، می رسد.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: صنعت مد و لباس یکی از صنایع پول ساز است که سرمایه گذاری در آن برگشت پذیر است اما طراحان پوشش ایرانی چون در کشور قدرت ظهور و بروز ندارند معمولا در کشورهای دیگر هنر خود را عرضه می کنند.
,
 
,
این کارشناس در خاتمه گفت: متولیان فرهنگی، از جامعه طراحان مد و لباس بومی حمایت کنند تا کار ایده پردازان ایرانی در کشور خودمان ثبت و ارایه شود.
,
 
,
انتهای پیام/

 
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه