اخبار داغ

در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران مطرح شد؛

دولت از بین‌المللی‌شدن جشنواره تئاتر ارسباران حمایت می‌کند/ نبود هتل در اهر حل می‌شود

دولت از بین‌المللی‌شدن جشنواره تئاتر ارسباران حمایت می‌کند/ نبود هتل در اهر حل می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز تئاتر کوتاه در ایران به نام ارسباران شناخته می شود. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام توان و سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا این جشنواره سال آینده با گستره بین‌المللی برگزار و دبیرخانه دائمی آن ایجاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران گفت: در دولت مردمی نگاه ما تمرکز زدایی در حوزه فرهنگ و هنر است و بایستی استعدادهای شهرستان ها را دید و به آنها توجه کرد در این خصوص متاسفانه در دهه های گذشته اتفاقاتی افتاده که منابع عمده ما در مرکز جمع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: در این راستا اگر هنرمندی بخواهد دیده شود و بدرخشد بایستی به مرکز سفر کند که این درست نیست و این مسئله را تلاش داریم در طول این دوره جدید متوقف کنیم و تغییر داده و به اصل خود برگردانیم.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید هنرمند استان ها و شهرستان ها  در خود این مناطق باشند و برای مردم خودشان بدرخشند و افتخار آفرینی کنند و ما نیز در برنامه آتی این مسئله را در اولویت کاری خود قرار می دهیم.

,

اسماعیلی در ادامه منطقه ارسباران را مهد فرهنگ و هنر و پایتخت تئاتر کوتاه ایران برشمرد و افزود: با توجه به ظرفیت ها و علاقه ای که در این منطقه است شاهد ارتقای جدی فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی هستیم و این استعدادها به جد مشاهده می شود و باید به خوبی رسانه های ملی و منطقه ای بازتاب این شور و نشاط را انتقال دهند و نشان دهند زنان و مردان هنرمند و سخت پوش کنار همدیگر توانسته اند چنین اتفاق بزرگی را خلق کرده و پانزده ساله شدن جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران جای تبریک دارد.

,

وی گفت: با توجه به این استقبال و شوری که در این جشنواره مشاهده کردم این قول را می دهیم تمام تلاش را برای بین المللی کردن این جشنواره و ایجاد دبیرخانه دائمی و اختصاص بودجه انجام داده و با تمام وجود در توسعه این جشنواره تلاش کنیم و امیدواریم سال بعد این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود.

,

اسماعیلی افزود: منطقه ارسباران در طور سالهای طولانی محل ورود عرصه های جدید و هنرهای جدید از جمله تئاتر بوده که به خاطر رفت و آمدهای فرهنگ اصیل در این منطقه در ۲۰۰ سال اخیر شاهد ورود هنرهای مدرن بودیم که در فرهنگ اصیل منطقه استحاله پیدا کرده و رنگ و بوی این مردم،  فرهنگ، ایرانی و اهر را پیدا کرده و باید افتخار کنیم.

,

وی همچنین گفت: منطقه ارسباران دروازه ورود هنرهای جدید به همه ایران بوده و باید در تقویت آن تلاش کنیم و در این راستا تقویت هنر تئاتر مهم بوده و هر کاری که لازم باشد برای ارتقای این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت و این حضور در کنار هنرمندان اهری یک حرکت نوینی را برای ارتقای فعالیت های فرهنگی و هنری منطقه رقم خواهد زد.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت جدی و تقویت زیرساخت ها در حوزه فرهنگ و هنر منطقه ارسباران و شهرستان های اهر و هریس تاکید کرد و گفت: انشالله در سفر آینده رئیس جمهور به این استان سعی خواهیم کرد به پروژه های ناتمام ردیف بودجه اختصاص داده و قدم بزرگی برای پیشرفت فرهنگ و هنر در منطقه و استان برداریم.

,

وی در پایان گفت: امیدواریم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران جرقه برای پیشرفت هنرهای سایر مناطق کشور بوده و همچنین الگو و نمونه ای برای ترویح هنرهای اصیل ایرانی در کشور باشد.

,

اجراهای تئاتر را به میان مردم کشیده‌ایم/ تبریز خاستگاه هنر تئاتر ایران

, اجراهای تئاتر را به میان مردم کشیده‌ایم/ تبریز خاستگاه هنر تئاتر ایران,

سید قاسم ناظمی نیز در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با تجلیل از عوامل برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در پانزدهمین سال برگزاری این جشنواره را افتخاری برای منطقه و استان برشمرد و گفت: امیدواریم این جشنواره در سال های آینده نیز استمرار داشته و همچنان برای این استان بدرخشد.

,

وی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با کمک مسئولان ذیربط تمام دغدغه ها و مشکلات هنرمندان و دست اندرکاران جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران رفع و شاهد پیشرفت و موفقیت های بیشتر در این زمینه باشیم.

,

وی سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را دومین سفر وی به استان آذربایجان شرقی ذکر کرد و از توجه ویژه وزیر و رئیس جمهور به هنر شهرستان ها تقدیر و تشکر نمود.

,

اهر توان برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر را دارد/ انتقاد از نبود محل اسکان مناسب در اهر 

, اهر توان برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر را دارد/ انتقاد از نبود محل اسکان مناسب در اهر ,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر هم در حاشیه این مراسم از گلایه هنرمندان و مهمانان جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران بخاطر نبود مکانی مناسب برای اسکان در این شهرستان خبر داد.

,

الیاس ممی پور با انتقاد از عدم وجود هتل برای اسکان میهمانان جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در شهرستان اهر، یکی از مشکلات اساسی در این جشنواره را نبود محل اسکان هنرمندان برشمرد و افزود: امیدواریم با پیگیری مسئولان و برابر قولی که مدیرعامل مجتمع مس انجرد در خصوص احداث هتل در این شهرستان داده اند هرچه سریع تر این مهم انجام شود تا حداقل در جشنواره های سالهای دیگر شاهد این معضل در این شهرستان هنرپرور نباشیم.

,

وی نقش جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را در معرفی و توسعه صنعت گردشگری این شهرستان و منطقه ارسباران بسیار مهم و تاثیرگذار برشمرد و از جمله اهداف برگزاری این جشنواره را رشد و اعتلای استعدادهای هنرهای نمایشی، توسعه و معرفی پتانسیل های گردشگری شهرستان اهر و منطقه ارسباران می باشد که امیدواریم با حضور ۱۶۰ نفر مهمان هنرمندی که از ۱۵ استان کشور در این شهرستان حضور دارند این امر تحقق یابد.

,

ممی پور گفت: افتخار داریم که در سطح استان جزو سه نفر اول شهرستان هایی هستیم که در آن شورای نظارت نمایشی وجود دارد و این در سایه برگزاری منظم جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران است.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر، برگزاری جشنواره تئاتر سراسری ارسباران در سطح بین المللی را از خواسته های بحق مردم و هنرمندان منطقه برشمرد.

,

وی افزود: خوشبختانه در این خصوص تمام زیرساخت های و برنامه های مناسب برای بین المللی شدن این رویداد فرهنگی و هنری با حمایت و استقبال مردم مهیاست و امیدواریم این امر هرچه سریع تر تحقق پیدا کند.

,

ممی پور در پایان از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در کنار جشنواره تئاتر کوتاه نیز خبر داد و گفت: این جشنواره از ابتکار اداره میراث فرهنگی و گردشگری برای معرفی بیشتر پتانسیل های غذاهای سنتی این منطقه می باشد که برای بالا بردن سطح کیفی این جشنواره همکاری نمایند.

,

بر اساس این گزارش، در این دوره از جشنواره هنرمندانی از ۶۳ شهرستان کشور حضور داشتند و در مجموع ۱۹۶ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده ۳۵ اثر در بخش آیینی سنتی، ۸۵ اثر در بخش خیابانی و ۷۶ اثر در بخش صحنه‌ای با هم رقابت پرداختند.

,

جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه در شهرستان اهر برگزار شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه