اخبار داغ

دبیر انجمن سینماداران در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

رونق دوباره سینماها با اکران فیلم‌های عامه پسند/ عدم تدبیر دولت گذشته برای حضور مردم در سینماها

رونق دوباره سینماها با اکران فیلم‌های عامه پسند/ عدم تدبیر دولت گذشته برای حضور مردم در سینماها
محمدرضا صابری، دبیر انجمن سینماداران اکران فیلم‌های عامه پسند را شرط اصلی رونق مجدد سینماها عنوان کرد و گفت: با وجود حمایت‌های مالی اندک دولت گذشته، تدبیری برای اکران فیلم‌هایی که مردم را به سینما بکشانند، وجود نداشت.
[

محمدرضا صابری، دبیر انجمن سینماداران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره اوضاع و احوال این روزهای سینما گفت: کرونا به اعتقاد بسیاری از اهالی هنر و رسانه بیشترین آسیب را به سینما و مخصوصا به سالن های سینما و حوزه توزیع ونمایش زده است. برخلاف این حوزه، ماجرای تولید همچنان ادامه دارد و اوضاعشان خوب است. با وجود پلتفرم های شبکه نمایش خانگی، تهیه کنندگان نه تنها آسیب جدی ندیدند بلکه گاها سود بیشتری حتی قبل از کرونا نصیب آنها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: خوشبختانه در این چند سال اخیر با تلاش بخش دولتی و خصوصی، سالن های مجهز بسیاری در سراسر کشور ساخته شد و طبیعتا هزینه های فراوانی در این خصوص انجام شده است اما متاسفانه با شیوع این بیماری عملا ما در این حوزه به حالت تعطیلی فرو رفتیم.

,

سخنگوی انجمن سینماداران درخصوص حمایت های رئیس سازمان سینمایی از مساله اکران و مهمترین خواسته آنها از این سازمان گفت: در اولین دیداری که ما با سایر دوستان خدمت آقای خزاعی رسیدیم، ایشان با اشرافی که بر ماجرای اکران و سینما داشتند، حمایت قاطع خود را از سالن های سینما و مساله توزیع و اکران اعلام کردند و ما نیز به شکل واضح و روشن از ایشان خواستیم که اگر قصد حمایت دارید، باید به سمت اکران فیلم های عامه پسند حرکت کنید. فیلمی که مردم با آن ارتباط برقرار کنند.

,

صابری از عدم حمایت های صدا و سیما از تبلیغات گسترده فیلم های در حال اکران گلایه کرد و گفت: در حال حاضر 90 درصد مردم ما از باز بودن سینماها اطلاع چندانی ندارند و یکی از بزرگترین مشکلات ما در حوزه سالن داری این است که مراکزی همچون شهرداری ها و صدا و سیما که می توانند در این باره با تبلیغات و اطلاع رسانی های خود به ما کمک کنند، دست ما را خالی گذاشته اند و کمک حال ما نبوده اند و نبود امکان اطلاع رسانی گسترده در سراسر کشور ما را رنج می دهد.

,

وی ادامه داد: مخاطب باید به این باور برسد که در حال حاضر سینما یکی از امن ترین مکان های فرهنگی و سرگرمی است و بیشترین پروتکل های بهداشتی در سالن های سینما رعایت می شود و خانواده ها با خیال راحت می توانند به تماشای فیلم های محبوب خود بنشینند.

,

, ,

دبیر انجمن سینماداران گفت: با وجود حمیات های مالی اندک سازمان سینمایی در دولت گذشته، این تدبیر وجود نداشت تا مردم قانع شوند و با خیال راحت به سینماها بیایند؛ چون این کمک ها اگر با اکران فیلم های پرفروش همراه نباشد، نتیجه ای دلخواه ندارد.

,

وی در خصوص اکران فیلم پرفروشی نظیر دینامیت در دوران سخت کرونا گفت: آقای عامریان تهیه کننده فیلم «دینامیت» با از خود گذشتگی در دورانی که کمتر تهیه کننده ای حاضر به اکران فیلم خود بود، قبول کرد تا چراغ سینما را روشن کند و الان با فروش 20 میلیاردی در صدر گیشه ها قرار دارد و این جرات را به سایر تهیه کنندگان داد تا فیلم خود را به سینماها بیاورند.

,

صابری ادامه داد: مردم نیز در این روزها با همراهی و آمدن خود به سینماها ثابت کردند که لذت دیدن فیلم در سینما را با هیچ چیزی عوض نمی کنند و برخلاف بسیاری که معتقد بودند در زمان کرونا ذائقه فیلم دیدن مردم عوض شده، فیلم های عامه پسندی همچون دینامیت، قهرمان، درخت گردو و حالا منصور ثابت کرده که فیلم خوب می تواند مردم را به سینما بکشاند و در چند روز آینده با شروع اکران «گشت ارشاد3» امیدوارم سینماها به رونق گذشته و قبل از دوران کرونا بازگردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه