اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

دولت؛ در مسیر تقویت و تعمیق روابط سیاسی/ مراودات دیپلماتیک اساس روابط کشورها است

دولت؛ در مسیر تقویت و تعمیق روابط سیاسی/ مراودات دیپلماتیک اساس روابط کشورها است
حیدری گفت: دولت سیزدهم در مسیر تقویت و تعمیق روابط سیاسی حرکت کرده و امیدواریم این رویه تداوم یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با تهران نیوز اظهار کرد: هر اندازه دولت‌ها در حوزه دیپلماسی سیاسی فعال و موفق باشند، به همان میزان روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن‌ها توسعه می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تهران نیوز,
وی گفت: عایدی مراودات دیپلماتیک تنها به دستاوردهای سیاسی خلاصه و ختم نمی‌شود، چراکه تقویت، تعمیق و توسعه پایدار روابط سیاسی آورده‌های بسیاری در همه حوزه‌ها برای کشورها دارد.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مراودات سیاسی را پایه و اساس دیگر روابط بین کشورها دانست و عنوان کرد: به این ترتیب هر اندازه روابط در این حوزه تنگاتنگ و موثرتر باشد، دستاوردهای اقتصادی نیز به‌همراه داشته و موجب پایداری روابط می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به برخی نوسانات در برقراری روابط سیاسی با دیگر کشورها افزود: برخی دولت‌های کشورمان در این زمینه ضعیف و برخی دیگر قوی عمل کرده‌اند، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با تنشی در اصول روابط دیپلماسی با برخی کشورها مواجه بودیم.
,
 
,
حیدری بیان داشت: این در حالی است که پس از برگزاری انتخابات و به دلایل مختلفی مانند روی کار آمدن دولت جدید و رویکرد آن در استقبال از کشورها، روابط سیاسی ایران با کشورهای دیگر تقویت شده و دولت سیزدهم به دنبال حاکمیت رویکرد جدیدی در اصول دیپلماسی است.
,
 
,
وی یادآور شد: نگاه دولت سیزدهم در وهله اول برقراری مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه و سپس کشورهایی است که با ایران روابط دیپلماتیک دارند، از سویی وزیر امور خارجه دولت فردی باتحربه و آشنا با اصول دیپلماتیک است.
,
 
,
حیدری اظهار کرد: با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد روابط سیاسی ایران با کشورهای دیگر به سمت بهبود اوضاع و تقویت مرادوات پیش رود، البته برای بررسی و ارزیابی عملکرد دولت در این زمینه به بازه زمانی چند ماهه نیاز است.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اما به هر حال آنچه در ابتدای عمر کاری دولت مشاهده می‎شود این است که حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده و امید است همچنان با قوت استمرار و تداوم یابد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه