اخبار داغ

کارشناس دینی هرمزگان:

امام هادی(ع) در اخلاق و تحول آفرینی سرآمد بود

امام هادی(ع) در اخلاق و تحول آفرینی سرآمد بود
حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در اخلاق و تحول آفرینی، سرآمد است، گفت: آن حضرت حتی بعد از فوت پدر بزرگوارشان، مدت زمان طولانی را در زندان و اسارت دشمن بودند به رغم همه دشمنی های دشمنان، در بحث فضایل اخلاقی، سرآمد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد غلامی کارشناس دینی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز ضمن تبریک میلاد خجسته امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: از نقش های برجسته امام اخلاق سرآمد و تحول آفرینی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی ادامه داد: امام هادی علیه السلام حتی بعد از فوت پدر بزرگوارشان، مدت زمان طولانی را در زندان و اسارت دشمن بودند علی رغم همه دشمنی های دشمنان، در بحث فضایل اخلاقی، سرآمد بود.

,

این کارشناس دینی در خصوص تاثیر گذار بودن اخلاق حسنه امام حسن عسکری(ع) خاطر نشان کرد: آن حضرت نه تنها مورد احترام شیعیان مسلمان بلکه همه مردم بودند و همگان به دستگیری و کمک به مستمندان، سخاوت و بخشندگی اقرار داشتند.

,

غلامی به ویژگی خاص امام حسن عسکری علیه السلام اشاره و تصریح کرد: در بحث ترغیب خدمت رسانی که امروزه جامعه ما نیاز به خدمت رسانی دارد عده ای مستمند و تهی دست وجود دارند اگر افراد خیر به آنها کمک نکنند زیر بار مشکلات از بین می روند

,

وی ادامه داد: خدمت رسانی که امروز در جامعه عرف شده است الگوهایی است که از اهل بیت علیهم السلام به ارث برده ایم.

,

این کارشناس دینی تصریح کرد: کسانی که در این جهان به مردم کمک می‌کنند در جهان دیگر نیز سربلند و جایگاه آنان برجسته است و امام برای کسی که به یاری مردم می شتابد دعا می‌کند.

,

غلامی به خدمت رسانی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه در جامعه ما مشکلات اقتصادی عدیده ای وجود دارد که کمر شکن است خانواده های تهیدست در جامعه ما بسیار است و افرادی هستند که وضع آنها خوب است وظیفه دارند به افراد مستمند خدمت رسانی کنند.

,

وی با اشاره به عام بودن کمک رسانی به دیگران گفت: امروزه در بحث کرونا خیلی ها شغل و کسب و کار خود را از دست داده اند و بیکار و مستمند شده اند پس خدمت به این گروه ارزش دارد.

,

این کارشناس دینی در ادامه بیان داشت: کسی که وام می‌دهد یا اشتغالی را به وجود می آورد و در اقتصاد، معیشت و مسکن مردم دستگیری می کند جایگاه بسیار رفیع دارد.

,

غلامی با اشاره به دعای امام حسن عسکری علیه السلام در حق چنین انسان هایی که رحمت خدا شامل حالشان شده است،اضافه کرد: ما هم باید در خدمت رسانی و کمک به مردم پیش قدم باشیم تا مشمول دعای آن حضرت باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه