اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

اقدامات دولت سیزدهم، اعتماد مردم را افزایش داد/ جلب همراهی مردم، سرمایه ی عظیم اجتماعی

اقدامات دولت سیزدهم، اعتماد مردم را افزایش داد/ جلب همراهی مردم، سرمایه ی عظیم اجتماعی
عبدالمجید شیخی گفت: بالاترین آثاری که از اقدامات دولت سیزدهم می بینیم، احیای مجدد با ارزش ترین ثروت ملی یعنی همان سرمایه های اجتماعی مثل اعتماد، کارجهادی، دلسوزی، عدالت، خودباوری، مباهات به توانمندیها، ارتقای ارتباط مردم با دولت و دولت با مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، عبدالمجید شیخی، کارشناس اقتصادی با اشاره به عملکرد صد روزه ابتدایی دولت سیزدهم گفت: خوشبختانه دولت در بازه زمانی صد روزه توانسته اعتماد مردم را جلب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی ادامه داد: بعد از گذشت 42 سال،( البته به استثنای اوایل دولت نهم، که بارقه امیدی برای مردم ایجاد شد و دولت با عزم خوبی روی کار آمد، اما بعدا با نفوذ نیروهای غرب زده و لیبرالیست، این امید از بین رفت و رئیس جمهور و دولت هر دو خراب شدند. ) دولت سیزدهم سرمایه های عظیم اجتماعی از جمله اعتماد را دارد احیاء می کند.

,

شیخی عنوان کرد: دولت دهم هیچ فرقی با دولت های فتنه و فساد طلب نداشت.

,

این استاد دانشگاه افزود: دولت آیت الله رئیسی برای اولین بار است که شعار و عملش یکی است و قصد خدمت دارد، خالصانه برای خدا قدم برمی دارد و هدفش پیاده سازی عدالت، صیانت از حقوق داخلی و خارجی و مبارزه با فساد است.

,

عبدالمجید شیخی گفت: این دولت آشنایی کامل به مبادی فساد دارد و دارای اشراف کامل به مشکلات اقتصادی و همچنین به دنبال شایسته سالاری است.

,

وی با بیان اینکه صد روز از عمر دولت می گذرد؛ افزود: در این مدت کوتاه اقدامات خوبی صورت گرفته که کاملا موجّه و موثر بوده و برنامه هایی که در صدد اجرا هست نیز در صورتی که طبق همان برنامه ها پیش روند خوب و مورد قبول هستند.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: کم کم با روی کار آمدن دولت مردمی سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به دولت بیشتر می شود چرا که در طول تاریخ کشور ما دولتها پایگاه اجتماعی نداشته و اکثرا" از طریق سلطه و لشکر کشی و غلبه طوایفی روی کار آمده اند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین حاکمیتی که با انتخابات مردم و اقبال عمومی روی کار آمده جمهوری اسلامی با رهبری سلاله پاک رسول اکرم و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی سلام الله علیه بود. اما متاسفانه قوات مجریه درست امانت داری نکردند.

,

وی ادامه داد: البته در دهه اول با اقدامات نهادهای مردمی و انقلابی اعتماد اجتماعی تقویت شد اما متاسفانه دولتهایی که سرکار آمدند مثل سازندگی ،میرحسین موسوی، خاتمی و احمدی نژاد ،حسن روحانی سرمایه اجتماعی مردم را ضایع و به سقوط کشاندند و تضعیف کردند. بالاترین آثاری که اقدامات دولت سیزدهم دارد، احیای مجدد با ارزش ترین ثروت ملی یعنی سرمایه های اجتماعی مثل اعتماد، کارجهادی، دلسوزی، عدالت، خودباوری، مباهات به توانمندیها، ارتقای ارتباط مردم با دولت و دولت با مردم است.

,

شیخی در پایان تاکید کرد: اگر هر موسسه حقیقی یا حقوقی یک همه پرسی انجام دهد متوجه می شود که مردم به دولت جدید اعتماد و اقبال دارند و رسیدگی به مشکلات مناطق،تسریع در واکنش به اتفاقات غیر مترقبه مثل تهاجم سایبری به سامانه سوخت و مقابله با پدیده زلزله، دخالت در تنظیم بازار اقلام ضروری، نشان می دهد که این عملکرد خالصانه بازگرداندن و احیا سرمایه اجتماعی را به دنبال دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه