اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

اگر نهاده‌های دامی با ارز آزاد تامین شود وضعیت تولید گوشت مرغ مطمئن‌تر خواهد شد

اگر نهاده‌های دامی با ارز آزاد تامین شود وضعیت تولید گوشت مرغ مطمئن‌تر خواهد شد
جعفر قادری گفت: اگر نهاده های دامی با ارز آزاد تامین شود درست است تورم ایجاد می شود اما شاید قدری وضعیت تولید گوشت مرغ مطمئن تر و هزینه های تولید کاهش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: دولت بنا داشت مجوز استفاده از ارز ترجیحی را از هشت میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار افزایش دهد و قیمت برخی از حامل‌های انرژی را آزاد کند و مابه التفاوت آن را در قالب مالیات مستقیم پرداخت کند.

وی افزود: ظاهرا دولت لایحه مذکور را پس گرفته و اکنون نمی دانم چه تصمیمی دارد.

قادری تصریح کرد:  اگر نهاده های دامی با ارز آزاد تامین شود درست است تورم ایجاد می شود اما شاید قدری وضعیت تولید گوشت مرغ مطمئن تر و هزینه های تولید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از اقلام یارانه ای حیف و میل می شوند، عنوان کرد: از طرف دیگر از آنجا که منابع ارزی ما محدود است در این شرایط اختصاص ارز می تواند مشکل آفرین  باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت ارز نهاده های دامی را حذف کند و پول آن را به صورت یارانه مستقیم بپردازد شاید توجیه پذیرتر باشد.

قادری خاطرنشان کرد: تا زمانی که تولید راه نیفتد و به عنوان اولویت اول کشور تعریف نشود و قدرت خرید مردم افزایش نیابد گروه ها و اقشار فراوانی از مردم نیازمند حمایت های یارانه ای هستند و افزایش قیمت کالاهای اساسی می تواند بار مالی را بر مردم تحمیل کند.

وی افزود: باید تلاش کنیم که تولید و اشتغال در کشور افزایش یابد که به دنبال آن درآمد سرانه و قدرت خرید مردم نیز افزایش خواهد یافت در غیر این صورت مردم همچنان نیازمند حمایت‌های یارانه ای هستند و کار برای ما قدری سخت می شود.

قادری گفت: باید تلاش شود موانع موجود بر سر راه تولید برطرف و تولید در کشور تقویت شود زیرا در این صورت درآمدهای مالیاتی بیشتر می شود و مردم هم نیاز کمتری به دریافت یارانه خواهند داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه