اخبار داغ

امام جمعه بندرگز؛

دولت آیت‌الله رئیسی میراث دار یک دولت ورشکسته اقتصادی است

دولت آیت‌الله رئیسی میراث دار یک دولت ورشکسته اقتصادی است
حجت الاسلام حسینی گفت: دولت آیت الله رئیسی میراث‌دار یک دولت ورشکسته اقتصادی است، چیزی به نام ساختار و سازمان و منابع دولت که براساس آن دولت جدید بتواند کشور را اداره کند باقی نمانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما؛ از روز تنفیذ حکم رئیس‌جمهور، ۱۰۰ روز سپری شده و اگرچه ممکن است بازه زمانی کافی برای ارزیابی بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های دولت و مشخص شدن نتیجه این سیاست های جدید این بازده زمانی نباشد ولی اقدامات قابل توجه ای در این مدت صورت گرفته است.

مهمترین مسئله ای که شاید بتوانیم به عنوان دستاورد دولت از آن یاد کنیم برگشت امید به دل جامعه است، همه مردم ایران امید دارند که دولت سیزدهم فاجعه های صورت گرفته در هشت سال گذشته را آواربرداری کند و کشور را در مسیر اعتلای انقلاب اسلامی بسازد و جمهوری اسلامی ایران از بحران های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیش رو خارج شود.

در این راستا با حجت الاسلام سید ابوالفضل حسینی، امام جمعه انقلابی استان گلستان در شهر بندرگز گفتگو کردیم تا با دستاوردهای ۱۰۰ روزه دولت در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی بیشتر آشنا شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,
,
,
,
,

, ,

مهمترین دستاورد دولت در حوزه اجتماعی را در چه می بینید؟

موفقیت دولت در سه گانه سلامت- امنیت – معیشت باعث افزایش میزان محبوبیت  آیت الله رئیسی به ۷۲ درصد شده و شاخص امید به آینده در کشور دوباره احیا شده است.

شما اگر به نظرسنجی های قبل از انتخابات ریاست جمهوری و سال آخر دولت آقای روحانی مراجعه و داده ها را بررسی کنید، متوجه می شوید که براساس داده های ناشی از  عملکرد سه سال آخر دولت آقای روحانی، سرمایه های اجتماعی در ایران شیب قابل توجهی داشته است.

سرمایه اجتماعی یعنی اعتماد مردم، انسجام- انسجام به معنای این که جامعه گروه های خود را برای تحقق اهداف خود به اشتراک بگذارد و مشارکت. یعنی جامعه احساس کند خود در  حل مشکلات مشارکت دارد، این تعریف سرمایه اجتماعی است، اما سرمایه اجتماعی در ایران عمیقا رو به زوال بود.

در دولت گذشته ما با نامحبوبترین رئیس جمهور تاریخ ایران از زمانی که در این کشور انتخابات برگزار شده  مواجه شدیم، البته اعداد حیرت انگیزی بود. بالغ بر ۷۰ درصد از کسی که در کشور اسلامی رئیس جمهور بود نارضی بودند و این در ایران بی سابقه بود.

شاخص امید در سال هفتم و هشتم دولت آقای روحانی به قعر جدول رسیده بود، شاخص امید را این طور تعریف می کنند که در نظرسنجی از افراد می پرسند، آینده چقدر خوب است و چقدر بد است؟ یک عده می گویند خوب است یک عده می گویند  بد است، بعد پرسیده می شود که به نظر شما با گذشت زمان وضعیت چگونه خواهد شد؟ بهتر خواهد شد یا بدتر؟ به این داده های آماری  شاخص امید گفته می شود، اصلا چیزی از امید را در داخل نمی توانستید ببینید بیش از ۷۰ درصد جامعه معتقد بودند وضعیت بد و رو به بدتر شدن است و بعد از این هم بدتر خواهد شد.

اما  امروز این وضعیت تغییر کرده و براساس داده های جمع آوری شده انتظار توأم با امید وجود دارد، جامعه از آن وضعیت ناامیدی محض بیرون آمده و یک انتظاری برای این که وضعیت بهبود پیدا کند، شکل گرفته است.

مهمترین برنامه دولت باید این باشد که این دوره امید را شکوفا کند، به عبارتی بهتردولتمردان باید به جامعه زمان بدهند و این شاخص یک شبه خراب نشده که یک شبه درست شود،  قطع امید جامعه از نظام یکی از مهمترین برنامه های دشمن است که آن ها برای این که پیوندهای بین مردم با حکومت را قطع کنند، از هیچ اقدامی دریغ نکردند.

مردم دغدغه های زیادی در حوزه اقتصادی دارند که شاید در طول این ۱۰۰ روز دولت سیزدهم نتوانسته باشد این دغدغه ها را حل کند، اقدامات دولت را در حوزه اقتصادی چگونه ارزیابی می کنید؟

آقای رئیسی اقتدار دولت را هماهنگ با خدمتگزاری دولت به تصویر بکشد، دولت باید یک تصویر جدیدی از خود ارائه کرده و ناکارآمدی‌های دولت قبل را به کارآمدی تبدیل کند.

, مهمترین دستاورد دولت در حوزه اجتماعی را در چه می بینید؟,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

دولت آیت الله رئیسی میراث دار یک دولت ورشکسته اقتصادی است

دولت آیت الله رئیسی میراث دار یک دولت ورشکسته اقتصادی است،چیزی به نام ساختار و سازمان و منابع دولت  که براساس آن دولت جدید بتواند کشور را اداره کند باقی نمانده و نامه آقای روحانی به آقای نوبخت منتشر شده که نوشته ما پول نداریم بدهیم، دفعه قبلی که شما فرمودید پول بدهید ما خزانه را خالی کردیم.

یعنی آن توهم خزانه خالی که خودشان دولت را تحویل گرفتند و ادعا می کردند امروز واقعیتی است که به دولت بعدی تحویل دادند.

تا دیروز دولت غربگرا به بهانه های واهی واکسن وارد نمیکرد ولی امروز بیشتر از ۱۵۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده و تزریق بیش از ۹۰ میلیون دز واکسن در کشور انجام شده است.

در حالی که در دولت قبل  اقلام اصلی در  انبارهای گمرک ترخیص نمی شد و حتی برخی اوقات خراب وفاسد می شد ولی امروز شاهد ترخیص ده ها میلیون تن کالا از گمرکات کشور هستیم.

تعیین تکلیف اموال تملیکی، عضویت در پیمان شانگهای، حضور در جلساتی که رئیس جمهور قبل شرکت نمی کرد، عدم خلق پول تورم ‌زا در دولت رئیسی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم به شمار می رود، در کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.

روزگاری رئیس جمهوری از داخل خودرو از حال مردم با خبر می شد!، مهمترین دستاورد ۱۰۰ روز اول دولت رئیسی، ارائه تصویر دولتی است  که دردهای مردم رو فهمیده و در کنار آنها ایستاده است و حتی اگه در کوتاه مدت و به سرعت امکان حل مشکلات وجود نداشته حداقل آن این است که با حرف های خود نمکی به زخم مردم نمی زند.

در حوزه بین المللی دولت را چگونه ارزیابی می کنید؟

دست دشمن برای اقدام علیه ایران بسته است باید از این فرصت طلایی استفاده شود، امروز دولت آقای رئیسی، مجلس و جاهای دیگر که دوستان انقلابی ما مسئولیت دارند، می دانند چون دشمن دستش بسته تر از همیشه است به ما اجازه می دهد خطر کنیم، بنابراین باید خطر کنیم یعنی باید از این فرصت طلائی که امروز در اختیار داریم استفاده کنیم و قدم های بلند به جلو برداریم.

سه شرط ایران برای ادامه مذاکرات ۴+۱ بیانگر استراتژی ایران در مذاکرات پیش رو است، برگزاری مذاکرات هسته‌ای اولویت اصلی ایران نیست، استراتژی جدید تهران این است که دیگر روی برجام حساب نکند و ایران روی چیزی سرمایه گذاری نمی کند که یک بار با بد عهدی طرف مقابل مواجه شده است.

تحریم شورای امنیت، قرار گرفتن در لیست محور شرارت  و نابودی صنعت هسته ای و راضی شدن به ۲۰ عدد سانتریفیوژ از مضرات اقدامات دولت در برجام بود وانسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود.

به نظر شما مهمترین دستاورد دولت در حوزه سیاسی چیست؟

در دولت سیزدهم دوران جدیدی از دموکراسی را تمرین می کنیم وجریان انقلابی باید با یکپارچگی، همراهی و هم افزایی طی مسیر کند.

مقام معظم رهبری می فرماید«اخلاق تشکیلاتی طوری باشد که انسان منیت های خودش را خود محوریها را در قبال جمع کنار بگذارد»، ما به یک دوران جدید تمرین دموکراسی رسیدیم و باید به میزانی که بتوانیم از خود گذشت کنیم، کوتاه بیاییم و صرف نظر کنیم و نظر برادران دیگر دینی و انقلابی خود را بپذیریم و مصالح آنها را بر مصالح خود ترجیح دهیم، اگر این اتفاق شکل گیرد می توانیم از این موقعیت ها استفاده کنیم و در شرایط فعلی این یک ضابطه مهمی است که البته یک روزه هم  ایجاد نمی شود.

اگر جریان انقلابی به صورت سنجیده و حساب شده کار کند، با وحدت، یکپارچگی، همراهی و هم افزایی پیش برود،  قطعا پیروز این میدان خواهد بود و حیات سیاسی این جریانات وابسته و جریانات غربگرا پایان خواهد یافت.اما اگر جریان انقلابی بخواهد مسیر دیگری را طی کند، قطعا خطر بازگشت انها وجود دارد.

, دولت آیت الله رئیسی میراث دار یک دولت ورشکسته اقتصادی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در حوزه بین المللی دولت را چگونه ارزیابی می کنید؟,
,
,
,
,
,
,
,
, به نظر شما مهمترین دستاورد دولت در حوزه سیاسی چیست؟,
,
,
,
,
,
,

, ,

مهمترین علت ترور شهید سلیمانی به قلم مشاور جان بولتون

مثلا چرا در ان مقطع سپهبد قاسم سلیمانی شهید شد؟ حاج قاسم سلیمانی در این اواخر پنهانی رفت و آمد نمی کرد، آن سفری که ایشان به بغداد رفت و به شهادت رسید، سفری کاملا رسمی بود. یعنی به دعوت نخست وزیر عراق رفته بود. مامور فرودگاه هم می داند چه کسی دارد می آید، اما بالاخره آنها در تاریخ معین تصمیم گرفتند برنامه ترور او را اجرا کنند و این سئوال مهمی است که چرا آن زمان انتخاب شد.

فردی به نام دیوید ونسر مشاور جان بولتون بود وی بعدها که به آمریکا رفت یادداشت های خود را منتشر کرد و بخشی از یادداشت های او براساس آن مقطعی است که تصمیم گرفته شد او را کنار بگذارند.

این مقام امنیتی آمریکایی درباره دلیل تصمیم گیری بر ترور حاج قاسم سلیمانی توضیح می دهد که لبنان، عراق و ایران به هم ریخته بود، یعنی آشوب های سال ۹۸ - ژنرال سلیمانی به تعبیر او به عنوان یکی از آخرین رشته های اتصال بین مردم و حکومت بود نه به عنوان فرمانده نیروی قدس. آن چه سبب شد که ما این تصمیم را بگیریم این که احساس کردیم یک بحرانی در روابط مردم ایران با حاکمیت ایجاد شده و در این بحران این روابط به یک رشته هایی بند است، یک رشته های محدودی وجود دارد که این روابط را نگه داشته است. یکی از آنها محبوبیت این فرد است. ما این رشته را به موقع قطع کردیم. چون فکر کردیم حکومت بی ثبات شده است.

بنابراین دقت کنید که وقتی اشتراکات قدر دانسته نمی شود، اختلافات داخلی به شهادت حاج قاسم سلیمانی منجر می شود، این واقعیتی است که دشمن ما می گوید، آنها تصورشان این بود که می توانند یک ضربه کاری به نظام بزنند و وقتی مردم در خیابان هستند و معترض هستند حکومت نمی تواند پاسخ قوی به اقدام آن ها بدهد و واقعا در این آشوب ها توان پاسخگویی ما چقدر است؟

شهید سلیمانی ممکن است ما در مدیریت معجزه نکنیم اما می‌توانیم رضایت‌مندی، عدالت محوری و اخوت و برادری را و همراهی و هم‌پایی و هم زیستی، مثل هم بودن را در جامعه خودمون ایجاد کنیم و آنچه که در سفرهای های استانی رئیسی نمود دارد همین عبارت است.

, مهمترین علت ترور شهید سلیمانی به قلم مشاور جان بولتون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه