اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

عملکرد دولت در تامین واکسن درخشان است/ نیمی از مردم دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند

عملکرد دولت در تامین واکسن درخشان است/ نیمی از مردم دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: عملکرد دولت سیزدهم در تامین واکسن و واکسیناسیون عمومی و ایمنی‌زایی در کشور درخشان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایون سامه‌یح نجف‌آبادی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: دولت سیزدهم به وعده خود در خصوص واکسیناسیون عمومی با هدف مقابله با ویروس کرونا عمل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
 
,
وی گفت: با روی کار آمدن دولت روند واردات و تامین واکسن برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی شتاب گرفته و دولت در اقدامی درست و منطقی تنها منتظر تامین واکسن تولید داخل نشد.
,
 
,
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه تاکنون نیمی از جمعیت کشور دو دُز واکسن را دریافت کرده‌اند، بیان کرد: اکنون واکسن به میزان نیاز و حتی وفور موجود بوده و مراکز واکسیناسیون فعال و در عین حال خلوت هستند.
,
 
,
نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد مردم دو و بخش قابل توجهی نیز یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و اینها نشان‌دهنده آن است که دولت به وعده خود در زمینه تامین واکسن و ایمنی‌زایی اجتماعی در بازه زمانی کوتاه و منطقی عمل کرده است.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه واکسینه شدن ۸۰ درصد جمعیت کشور می‌تواند امنیت سلامت مردم را تامین کند، افزود: متاسفانه برخی‌ها با وجودیکه کاستی و کمبودی در زمینه تزریق و عرضه واکسن وجود ندارد، به دلیل واهی از تزریق آن خودداری می‌کنند.
,
 
,
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با نادرست خواندن تفکراتی که موجب مقاومت برخی افراد در برابر تزریق واکسن می‎شود، ادامه داد: در شرایطی که دولت توانسته در بازه زمانی معقولی حجم واکسن مورد نیاز را تامین کند، باید این مهم محقق شود.
,
 
,
نجف‌آبادی تاکید کرد: نکته مهم در تامین واکسن کرونا این بوده که بازه زمانی صرف شده برای واکسیناسیون جامعه بیش از حد طولانی نبوده و به گونه‌ای باشد که ایمنی نسبی را رقم بزند و دولت به خوبی به تکلیف خود در این باره عمل کرد.
,
 
,
وی تصریح کرد: خالی شدن بخش‌های زیادی از تخت‌های بیمارستانی، کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا و شروع روند بازگشت زندگی‌های به حالت عادی همگی حکایت از موثر بودن واکسیناسیون عمومی در برابر بیماری بوده و این رویه باید به طور کامل تداوم یافته و اجرایی شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه