اخبار داغ

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد؛

اشغال فضای مجازی نیاز به وضع قوانین دارد

اشغال فضای مجازی نیاز به وضع قوانین دارد
یزدی خواه گفت: با گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، شاهد افزایش اشتغال در این گونه شبکه ها هستیم و اینگونه فضاها نیاز به وضع قوانینی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس با اشاره به جزئیات بررسی طرح صیانت از کابران فضای مجازی در مجلس اظهار داشت: از همان روزهای ابتدایی که موضوع طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی مطرح شد، عده ای در داخل کشور و همچنین رسانه های ضدانقلاب، با ضدمردمی دانستن این طرح، آن را عاملی برای فیلترینگ فضای مجازی توصیف کردند و به همین دلیل این موضوع باعث نگرانی مردم شد اما به مرور زمان اطلاع رسانی شد که نه مجلس و نه وزارت ارتباطات به دنبال فیلترینگ فضای مجازی نیستند.

وی ادامه داد: طرح صیانت از حقوق کاربران در تلاش بوده تا از حقوق حداقلی کاربران حمایت کند و امیدواریم که نتیجه اش تا قبل از نوروز ۱۴۰۱ اطلاع رسانی شود.

یزدی خواه تاکید کرد: در حال حاضر کمیسیون مشترک برای بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی تشکیل شده است و تا به امروز چندین جلسه برای بررسی این طرح تشکیل شده و امیدواریم که طرحی به تصویب نهایی برسد که هم به نفع مردم و در راستای خواسته آنان باشد و هم اینکه بتواند از حقوق آنان حمایت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: با گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، شاهد افزایش اشتغال در این گونه شبکه ها هستیم اما متاسفانه عدم وجود قوانین در فضای مجازی باعث شده که برخی از اعتماد مردم در این گونه فضاها سواستفاده کنند و یا اینکه چه تضمینی برای حفظ اطلاعات کاربران شبکه های اجتماعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال تسهیل فعالیت‌ها در فضای مجازی است و این گونه فضا نیاز به وضع قوانینی دارد، تاکید کرد: فضای مجازی گسترده زیادی دارد و امیدواریم که دولت و مجلس بتوانند با هکاری هم قانون جامعی را در این خصوص وضع کنند که در نهایت کاربری نتواند از اعتماد کاربر دیگری سواستفاده نماید.

انتهای پیام/بهزاد شهبازی
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه