اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

مدیریت میدانی و جهادی دولت سیزدهم برای همه مردم ملموس است/ موفقیت دولت در واردات واکسن و پیوستن به پیمان شانگهای

مدیریت میدانی و جهادی دولت سیزدهم برای همه مردم ملموس است/ موفقیت دولت در واردات واکسن و پیوستن به پیمان شانگهای
حسین خسروی گفت: مدیریت میدانی و جهادی دولت سیزدهم در بخش های مختلف برای همه مردم ملموس است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد سه ماهه دولت سیزدهم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: بررسی عملکرد دولت سیزدهم از ابعاد مختلف، نیازمند وقت بیشتر و حضور کارشناسان در عرصه های متعدد است و شاید در یک فرصت کوتاه نتوان به خوبی به این موضوع پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: به نظر بنده بررسی عملکرد دولت در ۱۰۰ روز اول، کمی زود است، چرا که دولت باید مدیران خود علاوه بر وزرا، معاونان و مدیران ارشد استان را تثبیت کند و برای برنامه ریزی دقیق تر؛ فرصت بیشتری داشته باشد تا مورد قضاوت قرار بگیرد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اما اگر ارزیابی نسبی از این سه ماه فعالیت داشته باشم، به نظر بنده وجه مثبت دولت سیزدهم که برای اکثریت مردم، دوست و دشمن و همه جناح های سیاسی ملموس و محسوس است، مدیریت میدانی و جهادی است، بطوری که دولت از همان روز بعد از رأی اعتماد به وزرا، اولین جلسه را تشکیل و اولین سفر استانی را هم انجام داد.

,

خسروی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور و همچنین حضور مستقیم دربین مردم از داروخانه تا غسالخانه، از آسایشگاه سالندان تا پمپ بنزین و …، افزود: این ارتباط بی واسطه با مردم به نوعی مایه امید شده و برخی باور نمی کنند که رئیس جمهور در بین آنها حاضر شده است.

,

وی بیان کرد: این مدیریت میدانی که یادگار شهید سلمیانی و توصیه مقام معظم رهبری است، ستودنی است که امیدواریم این شیوه مدیریت و سفرها، تداوم و تکامل پیدا کند و آثار محسوس و ملموس تری داشته باشد.

,

اثر مثبت در واردات و تولید واکسن

, اثر مثبت در واردات و تولید واکسن, اثر مثبت در واردات و تولید واکسن,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم دو موضوع واکسینه کردن و سلامتی مردم و موضوع معیشت را به عنوان دو اولویت اول تعیین کرده است، گفت: در بحث واکسینه شدن برخلاف سالهای گذشته بخصوص دو سال اخیر که دولت سابق همه چیزرا به fatf و … گره می زد که اگر این قرارداد امضا نشود به مشکل برمی خوریم، اما امروز همه معترفند که در واردات و تولیدات داخلی یک اثر مثبتی ایجاد شده است. در حالی که رئیس جمهور قبل مطرح کرده بود که اگر برجام حل شود، موضوع آب خوردن هم حل می شود؛ که مفهوم مخالف آن این است که اگر برجام حل نشود، هیچ چیز حتی آب خوردن هم حل نمی شود.

,

خسروی با اشاره به موفقیت نسبی دولت در عرصه سلامت، افزود: برای واکسینه کردم مردم، دولت واکسن را وارد می کند و بسیج هم طرح شهید سلیمانی را در حال اجرا دارد، اما برخی از مردم و همچنین شخص رئیس جمهور، اعتقاد دارند که واکسینه کردن باید اقناعی باشد نه اجباری.

,

وی با اشاره به موضوع معیشت به عنوان اولویت دوم دولت، اظهارکرد: دولت باید در بحث معیشت و کنترل بازار و قیمت ها، تحرک و تلاش مضاعفی داشته باشد، البته خیلی از خرابی ها از دولت گذشته وجود دارد و از طرف دیگر هنوز هم مدیریت ها در دولت جدید تثبیت نشده و دولت زمان و برنامه ریزی می خواهد.

,

لزوم مدیریت بازار و کنترل قیمت ها

, لزوم مدیریت بازار و کنترل قیمت ها, لزوم مدیریت بازار و کنترل قیمت ها,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوعی که اهمیت دارد و مورد تاکید خود رئیس جمهور هم هست، این است که باید به جای افزایش قیمت ها، به تثبیت قیمت کمک کرد، چرا که همه مردم که حقوق بگیر نیستند و اگر قیمت ها ثبات پیدا کند، همه مردم و همچنین کارمندان، منتفع خواهند شد.

,

خسروی با اشاره به اینکه بحث گرانی موضوعی است که همه مردم بخصوص قشر محروم را زمین گیر کرده و قیمت ها قابل تحمل نیست، گفت: گرانی برخی از محصولات به دلیل گرانی مواد اولیه است و محصول هم گران است، اما از طرف دیگر عده ای از این وضعیت سوء استفاده می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه به دولت توصیه می کنم که در بحث کنترل بازار و تثبیت قیمت ها تلاش بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: اگر دولت سیزدهم هر چه سریعتر بازار را کنترل و قیمت ها را تثبیت نکند، بنا به تجربه گذشته، ممکن است فتنه اقتصادی شکل بگیرد و باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد.

,

کنترل موفق فتنه بنزین ۱۴۰۰

, کنترل موفق فتنه بنزین ۱۴۰۰, کنترل موفق فتنه بنزین ۱۴۰۰,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: با توجه به جریانات پیش آمده در افغانستان و روی کار آمدن گروهی که هنوز از سوی دولت ها به رسمیت شناخته نشده اند و همچنین مرز مشترک ما با این کشور، خوشبختانه دولت در بعد امنیت ملی و امنیت داخلی، کنترل مرزها و مدیریت و ساماندهی مهاجرین افغانستان موفق بوده است.

,

خسروی با اشاره به کنترل موفق فتنه بنزین ۱۴۰۰ ، در مقایسه این فتنه با فتنه بنزین ۱۳۹۸، گفت: رئیس جمهور قبلی در فتنه سال ۱۳۹۸ گفت که خودم هم صبح جمعه خبردار شدم، اما آقای رئیسی در حالی که در تهران میزبان کشورهای متعدد برای جلسه و تصمیم گیری در مورد مسائل افغانستان بود، بجای شرکت در این جلسه، معاون اولش را فرستاد و خودش مستقیم وارد میدان بررسی موضوع بنزین شد و با حضور در پمپ بنزین ها، صحنه را دید و مستقیما مدیریت کرد که خوشبختانه این فتنه در کمتر از یک هفته کور شد و دشمن به اهداف خود نرسید.

,

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در بعد سیاست خارجی هم تا الان موفق بوده است که در این خصوص می توان به نطق محکم و حساب شده رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد. رئیس جمهور در این نطق علنا و صراحتا تاکید کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکرات ما نه برای مذاکره؛ بلکه برای رفع تحریم ها خواهد بود. در حالی که رفتار رئیس جمهور قبلی در این زمینه از جمله تلفن چند دقیقه ای با اوباما، مورد نکوهش صریح مقام معظم رهبری قرار گرفت.

,

دولت به دنبال رفع تحریم است نه مذاکره

, دولت به دنبال رفع تحریم است نه مذاکره, دولت به دنبال رفع تحریم است نه مذاکره,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روند مذاکراتی که در پیش است، یک روند فعالانه است نه منفعلانه، گفت: در بحث مذاکرات چه شخص رئیس جمهور، چه وزیر امور خارجه و چه آقای باقری معاون وزارتخانه که در حال پیگیری است، بر این باورند که مذاکرات بر اساس بحث های هسته ای نیست، این مذاکرات قبلا انجام شده و آمریکایی ها فقط به دنبال گرفتن فرصت و هدر دادن وقت هستند.

,

خسروی افزود: آمریکا قول داده که تحریم ها را لغو کند، مقام معظم رهبری هم به عنوان سیاستگذار اصلی جمهوری اسلامی تاکید کردند که تحریم ها باید یکجا لغو شود تا آمریکایی ها و اروپایی ها راستی آزمایی شوند، پس دولت هم به دنبال همین موضوع است.

,

وی ادامه داد: دولت به دنبال مطالبات جمهوری اسلامی از دولت های خارجی است که یکی از این مطالبات از انگلیس و مربوط به زمان قبل از انقلاب و رژیم پهلوی برای خرید نظامی است که دولت انگلیس پول را یکجا تحویل گرفت، اما از دادن تجهیزات خودداری کرد. اکنون دولت سیزدهم به دنبال طلب خود از این کشورها است.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعال بودن سیاست خارجی نسبت به دولت قبل، گفت: یکی از این موارد پیوستن ایران به پیمان شانگهای بود. در حالی که ایران از سال ۲۰۰۵ و دولت احمدی نژاد عضو ناظر بود، اما علی رغم بهانه تراشی ها برای اینکه عدم امضای fatf باعث قطع ارتباط می شود، اما در این دولت جمهوری اسلامی به عنوان عضو رسمی شانگهای پذیرفته شد که مزایای متعددی دارد.

,

خسروی با اشاره به اینکه دولت طی این سه ماه ابتدایی شکل گیری ارکان دولت بوده و تازه دارد خودش را پیدا می کند، یادآور شد: از آرزوهای امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲ پیروزی انقلاب، استقرار جمهوری اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) بود که تاکنون دو مورد از این آرزو ها که همان پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی بود، رقم خورده که امیدواریم دولت سیزدهم با کمک مردم و با برگشت به فضای معنوی و پایبندی به ارزش های اسلامی، آرزوی دیگر امام راحل هم محقق شود و جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت حجت شود.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه