اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

۱۰۰ روز دولت رئیسی با یک سال دولت روحانی برابر است/سفر‌های استانی رئیسی برای باز کردن گره‌های کور است

۱۰۰ روز دولت رئیسی با یک سال دولت روحانی برابر است/سفر‌های استانی رئیسی برای باز کردن گره‌های کور است
قدیری ابیانه با اشاره به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت گفت: زمان کمتر از ۱۰۰ روز برای ارزیابی دولت بسیار کم است اما با همین اوصاف ۱۰۰ روز دولت رئیسی با ۱ سال دولت روحانی برابری می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به زمان کوتاه گذشته از آغاز دولت سیزدهم گفت: کمتر از ۱۰۰ روز از آغاز رسمی دولت سیزدهم گذشته و فرصت بسیار کمی برای ارزیابی و اظهار نظر از عملکرد دولت است اما با تمام این اوصاف فعالیت هایی که دولت رئیسی طی ۱۰۰ روز انجام داده دولت روحانی در طی ۱ سال هم انجام نداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
قدیری ابیانه با بیان اینکه ما باید عملکرد دولت را با شرایط و وضع موجود بسنجیم خاطر نشان کرد: در شرایط امروز باید عملکرد دولت را با امکانات، شرایط و وضع موجود بسنجیم و ارزیابی دولت با توقعات و مطالباتی که بدون توجه به واقعیات کشور کار درستی نیست.
,
 
,
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت دولت منتقل شده با رئیسی تصریح کرد: دولت روحانی با بدهی بسیار سنگین، خزانه خالی و آثار پرداخت حقوق با چاپ پول بدون پشتوانه به رئیسی منتقل شد و این شرایط بسیار سختی را برای دولت ایجاد کرده است.
,
 
,
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه آثار چاپ پول بدون پشتوانه پس از مدتی خود را نشان می دهد عنوان کرد: دولت روحانی تا روز آخر دولت برای پرداخت حقوق پول بدون پشتوانه چاپ کرد و بر اساس نظر کارشناسان پس از ۶ ماه اثر خود را نشان می دهد و مهمترین اثر آن کاهش ارزش پول ملی و در نتیجه آن گرنی های ناشی از کاهش ارزش پول ملی است.
,
 
,
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره افزایش حقوق های بی اساس دولت قبل بیان کرد: یکی از خیانت های دولت روحانی، افزایش بی اساس حقوق ها در روز های آخر دولت بود که هدفش بستن دست دولت رئیسی بود و این افزایش حقوق ها در صورتی بود که دولت قبل در تامین حقوق نیز پول چاپ می کرد و توان تامین این افزایش حقوق ها را نداشت.
,
 
,
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی های دولت جلوگیری از اختلاس و بروز فساد مالی است اظهار کرد: رئیسی سعی کرد تا افراد سالم را در بدنه دولت بگمارد تا از بروز هرگونه فساد مالی جلوگیری کند و برخلاف دولت روحانی که فاسدترین دولت تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده است و رئیسی جزء سالم ترین رئیس جمهور و دولتش نیز جز پاک دست ترین دولت هاست.
,
 
,
وی افزود: رئیسی مجبور است حقوق های افزایش یافته که ارثیه دولت قبل است را پرداخت کند و برای این کار یا باید مانند دولت قبل به چاپ پول بپردازد که کاری اشتباه است و دولت چنین اقدامی نخواهد کرد و یا به فروش املاک مازاد دولت که در دستور کار این دولت نیز قرار گرفته بپردازد که امری مثبت است اما فروش اموال و پرداخت مستقیم آن بعنوان حقوق امری خطرناک است.
,
 
,
قدیری ابیانه با بیان اینکه کشور ایران دچار یک خودتحریمی است تاکید کرد: تحریم ها ۱۵ الی ۲۰  درصد در کشور تاثیرگذاربوده اما مشکل اصلی ما خودتحریمی و فساد گسترده در کشور است مانند نگهداری نامناسب املاک تملیکی، ماندن اجناس در گمرک و یا پایین بودن ساعت مفید کاری در ایران که ۲۲ دقیقه است از مهمترین عوامل وجود مشکلات در کشور خواهد بود.
,
 
,
این عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در برابر تحریم ها تشریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات مثبت دولت رئیسی گره نزدن اقتصاد کشور به مذاکرات بوده است و مذاکره را نیز مانند دولت روحانی با جلب ترحم غربی ها و از موضع ضعف انجام نمی دهد و سیاست های وزارت امورخارجه در حفظ عزت ایران اسلامی بسیار مثبت بوده است.
,
 
,
وی ادامه داد: سفر های استانی رئیسی و پیگیری مشکلات در محل بسیار تاثیرگذار است و این اقدام بر خلاف دولت قبل که در همه مقاطع حساس حضور نداشته رئیسی تمام روز های تعطیل را در سفر های استانی به محروم ترین مناطق به سر می برد.
,
 
,
قدیری ابیانه با بیان اینکه عملکرد دولت رئیسی را در این مدت کوتاه مثبت میبینم گفت: متاسفانه برخی افراد بر توقعات غیرواقعی در این شرایط دامن می زنند و گذاشتن برخی ضعف هایی که به علت شرایط موجود است بر عملکرد ضعیف شخص رئیسی خباثت این افراد است.
,
 
,
این کارشناس سیاسی در پایان یادآور شد: موفقیت این دولت مستلزم همراهی تمام کشور و مردم است و تا زمانی که راندمان کاری در کشور پایین و اسراف زیاد باشد تورم مهار نمی شود پس برای موفقیت این دولت تمام کشور باید حامی دولت و یکی از بازوان مهم دولت باشند تا پیشرفت مورد توقع صورت گیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه