اخبار داغ

عملکرد ضعیف دولت روحانی در بحران های طبیعی/ حضور میدانی معاون اول دولت رئیسی در مناطق زلزله زده هرمزگان

عملکرد ضعیف دولت روحانی در بحران های طبیعی/ حضور میدانی معاون اول دولت رئیسی در مناطق زلزله زده هرمزگان
در پی زلزله استان هرمزگان، حجت الاسلام رئیسی معاون اول خود را جهت بررسی و کمک عازم مناطق زلزله زده این استان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران پرس؛  ۲۳ آبان دو زمین لرزه‌ متوالی به بزرگای ۶ ریشتر و ۶.۵ ریشتر در شمال بندر عباس رخ داد و از همان ساعات اولیه، حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد که همه دستگاه‌های امدادی و وزارتخانه‌های مسئول در اسرع وقت به کمک مردم مناطق زلزله‌زده بشتابند و این در حالی است که در مورد مشابه در نوروز ۹۸ شاهد بحران سیلاب در استان های شمال کشور به ویژه استان های گلستان و مازندران بودیم که باعث باعث بروز مشکلات زیادی برای هم میهنان شد و در آن شرایط که نیاز مبرم به حضور رئیس جمهور بر سر کار خود حس می شد، اما خبری از حسن روحانی نبود و او در سفر تفریحی جنوب کشور (کیش) به سر می برد.
پس از ضعف عملکرد مدیریت استان گلستان در مهار بحران سیل، و نبود استاندار در میانه میدان و ترجیح وی بر سفر به خارج از کشور به جای در کنار مردم بودن، مناف هاشمی استاندار وقت استان گلستان برکنار شد اما این برکناری باز هم نتوانست مشکلی از مشکلات مردم استان گلستان بکاهد و نیاز بود که رئیس دولت سکان مدیریت بحران را در دست گیرد که این کار صورت نگرفت.

بررسی ها نشان می دهد پیشینه عملکردی هشت ساله روحانی در بحران‌ها ضعیف بوده است و در زلزله کرمانشاه نیز شاهد همین رویه اشتباه و کند بودن اقدامات دولت تحت اختیار رئیس جمهور بودیم؛ رویه‌ای که در آن روحانی تنها به چند تماس تلفنی و دادن تذکرات کلیشه‌ای بسنده می کرد.

در ساعت ۱۵ و ۳۶ دقیقه (یکشنبه) ۲۳ آبان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۶ در شمال بندر عباس رخ داد و یک دقیقه بعد یعنی در ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه زلزله دیگری با بزرگای ۶.۵ در این منطقه به ثبت رسید و این زلزله، باعث فوت یک هموطن و مجروحیت تعدادی گردیده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استانهای جنوبی کشور از تمام دستگاه‌های مسئول استان هرمزگان و همچنین در صورت نیاز استان‌های همجوار و نیز وزارتخانه‌های مسئول خواست در اسرع وقت و با اولویت امدادرسانی، رسیدگی به وضعیت منطقه را پیگیری کنند.

رئیس جمهور همچنین از معاون اول خود خواست در سریع‌ترین زمان ممکن با حضور در محل وقوع زلزله از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از آن را بررسی کند تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و اطمینان پیدا کنند که امدادرسانی به موقع و به خوبی انجام می‌شود.

گفتنی است معاون اول رئیس جمهور با دستور رئیس جمهور راهی بندرعباس شده است و امشب در نشست ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان حضور پیدا خواهد کرد و صبح فردا نیز راهی مناطق کانونی زلزله خواهد شد. مقایسه عملکردی دولت فعلی و سابق نشان می دهد که دولت سیزدهم، تلاش می کند که در بحران ها با سریعترین اقدامات، مانع از نگرانی مردم شود.

انتهای پیام/ محمودرضا زارع
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه