اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

حضور دولت رئیسی در بین مردم امید را به جامعه برگردانده است/ واردات ۸۰ میلیون دوز واکسن در ۱۰۰ روز حرکت بزرگی بود

حضور دولت رئیسی در بین مردم امید را به جامعه برگردانده است/ واردات ۸۰ میلیون دوز واکسن در ۱۰۰ روز حرکت بزرگی بود
حجت الاسلام سالاری گفت: صبح های جمعه های سخت دولت روحانی به روزهای خدمت در دولت رئیسی تبدیل شده و دولت در کف خیابان و دور افتاده ترین نقاط همراه مردم است که این موضوع امید را به جامعه برگردانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدعلی سالاری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با عملکرد دولت سیزدهم در مدت 100 روز گذشته اظهار داشت: در ابتدا باید دید دولت در چه شرایطی تحویل گرفته شد و کار شروع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: زمان تحویل دولت به آقای رئیسی، میزان بدهی های دولت بیش از 6 برابر شده بود، علاوه بر این تورم  50 درصدی و استقراض روزانه برای اداره کردن اوضاع کشور بر جامعه حاکم بود.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه در حوزه سیاست خارجه، برجام به حالت منفعلانه ای در آمده بود، ادامه داد: علاوه بر این با شیوع ویروس کرونا، مسائل فرهنگی، دانشگاه ها، مدارس، سینماها و مراکز فرهنگی به صورت کامل تعطیل شده بودند.

,

وی گفت: همچنین در کنار کرونا، تورم های بالای 50 درصد باعث شده بود که مراکز کسب و تجارت با زیان های زیادی همراه باشند.

,

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و نبود مدیریت صحیح بخش های زیادی از کشور متحمل زیان و تعطیلی های دائم شدند، گفت: دولت در زمانی تحویل گرفته شد که به بهانه عدم تایید 

,

Fatf حتی اجازه واردات واکسن هم نداشتند، در حالی که در دولت اقای رئیسی با گذشت 100 روز، بیش از 80 میلیون دوز واکسن وارد کشور شد و هم اکنون هیچ مشکلی در زمینه واکسیناسیون وجود ندارد.

,

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، دولت استقراض روزانه و ماهانه اش را از بانک مرکزی به صفر رساند و تورم چند دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه عده ای فروش نفت را دچار مشکل کرده بودند، افزود: در دولت جدید افزایش فروش نفت در دستور کار قرار دارد  و طی هفته های اخیر فروش میعانات نفتی را آغاز خواهیم کرد، در حالی که این  مبادله اقتصادی پیش از این صفر شده بود.

,

وی یادآور شد: با مدیریت صحیح دولت در زمان 100 روزه ،مراکز فرهنگی، مدارس ،دانشگاه ها، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  و استانداردهای بین المللی، باز شدند و واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است.

,

حجت الاسلام سالاری گفت: امروز شرایطی فراهم شده که کسبه و بازاریان با وجود  مشکلاتی که همچنان وجود دارد اما با تحرکاتی که در جامعه ایجاد شده، نسبت به آینده امید پیدا کردند.

,

وی افزود: ایجاد ناامیدی در دو دولت قبلی فضای زندگی را برای مردم سخت و دشوار کرده بود، در حالی که امروزه صبح های جمعه ای که باعث آزار مردم شده بود، به روزهای خدمت تبدیل شده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اکنون دولت در پاستور مستقر نیست، بلکه در کف خیابان و همراه مردم در دور افتاده ترین نقاط است و این موضوع امید را به جامعه برگردانده است.

,

حجت الاسلام سالاری اظهار داشت: در دو دولت قبلی انتصابات به صورت سفارشی و گاهی اوقات فامیلی بود و براساس لیاقت افراد انجام نمی شد، اما در دولت سیزدهم جوانگرایی مورد هدف است و علاوه بر این روحیه جوانی، انتخابات به جا و شایسته در دستور کار قرار دارد و براساس صلاحیت ها در حال انجام است.

,

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که بارها فرمودند مردم با سختی کنار خواهد آمد اما با تبعیض، دوگانگی، فساد کنار نخواهند آمد، گفت: حجت الاسلام رئیسی با حضور در میدان، به مردم آرامش و امید را برگردانده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه