اخبار داغ

یک جشن تولد متفاوت؛

ابتکار مراکز نیکوکاری تبریز برای نشاندن لبخند بر چهره کودکان

ابتکار مراکز نیکوکاری تبریز برای نشاندن لبخند بر چهره کودکان
جمعی از مراکز نیکوکاری تبریز در ابتکاری جالب برای ایتام و کودکان محسنین تحت پوشش خود جشن تولد گروهی برگزار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، جشن تولد برای بچه‌ها شیرینی خاصی دارد؛ شادی جشن و بودن کنار دوستان و کسانی که دوستشان دارند این شیرینی را دوچندان می‌کند تا آنها هرسال منتظر روز تولدشان باشند. اما در این شهر کودکانی هستند که به این روز با حسرت نگاه می‌کنند؛ نه کسی برایشان جشن می‌گیرد و نه خبری از کادو دادن و کادو گرفتن است، کودکانی که محروم از داشتن پدر هستند اما مهرِ خیّرین آنها را تنها نگذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

عصر روز گذشته چندین مرکز نیکوکاری تبریز با همکاری یکدیگر جشن تولد دسته جمعی برای کودکان تحت پوشش خود در سالن کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار کردند تا نه تنها این کودکان از لذتِ جشن تولد محروم نشوند بلکه یادشان باشد که خیّرین زیادی در این شهر در کنار آنها هستند.

,

برکتِ رسیدگی به ایتام و کودکان محسنین

, برکتِ رسیدگی به ایتام و کودکان محسنین,

بابازاده یکی از خیّرین این مراکز نیکوکاری در خصوص این جشن گفت: ان‌شاالله ماه به ماه این تولد را برگزار می‌کنیم و سعی می‌کنیم همه بچه ها را مثل بچه های خودمان بدانیم و تا جایی که از دستمان برمی آید تا زمان دانشگاه آنها را پشتیبانی کنیم.

,

وی ادامه داد: کم و کاستی داریم و حتما می‌خواهیم که مراکز دیگر هم به ما کمک کنند. من یک روز زندگی‌ام را بدون بچه‌ها نمی‌توانم تصور کنم؛ دوبار زندگی‌ام مالی‌ام را برای رسیدگی به بچه‌ها صفر کردم اما خداوند بازهم عنایت کرد و از نو شروع کردیم.

,

شادی حق تمام کودکان است

, شادی حق تمام کودکان است,

در ادامه دکتر حسین خانی، رئیس مرکز نیکوکاری نسیم طلایی زندگی در گفت‌وگو با آناج با اشاره به آغاز به کار این مرکز از سال ۹۸ اظهار داشت: خدمات دهی این مرکز برای قشر آسیب پذیر در حوزه مشاوره‌های اجتماعی است؛ مددجویان کمیته امداد و کسانیکه توانایی مالی برای مراجعه به مشاور در خصوص آسیب‌های اجتماعی ندارند، در مراکز ما به صورت رایگان مشاوره دریافت می‌کنند.

,

وی ادامه داد: در راستای همین کارها برای مددجویان تمام مراکز خیّریه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌کنیم تا این عزیزان بدانند که تنها نیستند و کل مراکز استان حامی این خانواده‌ها هستند.

,

رئیس مرکز نیکوکاری نسیم طلایی زندگی با بیان اینکه نمی‌خواهیم کودکان این مراکز حسرت چیزی را در دل داشته باشند، عنوان کرد:ما خادم این مددجویانیم و هرآنچه که از دستمان بر بیاید برای این عزیزان انجام خواهیم داد زیرا شادی حق تمام کودکان است.

,

۱۵۰ مددجو تحت پوشش خیریه نسیم طلایی

, ۱۵۰ مددجو تحت پوشش خیریه نسیم طلایی,

وی با بیان اینکه اولویت اول ما در مرکز نسیم طلایی درمان و سپس معیشت است، ابراز داشت: ما در کل ۱۵۰ نفر مددجو داریم که برای این افراد وام های اشتغالزایی آماده و معرفی کمیته امداد شدند که خوشبختانه بسیاری از این افراد به درآمد پایدار رسیده‌اند.

,

حسین خانی در خصوص بحث آموزش هم توضیح داد: قراردادی که با فنی حرفه ای داریم برای اشتغالزایی بعد از تحصیل آنها را به کارخانجات معرفی می‌کنیم حتی در خصوص دانش آموزانی که توان تحصیل به دلیل مشکلات مالی را ندارند با آموزش‌وپرورش هماهنگ کرده‌ایم و تمام هزینه‌های این دانش آموزان را از طریق خیّرین تامین می‌کنیم.

,

۱۳۰۰ کودک یتیم با دریافتی زیر ۴۰۰ هزار تومان

, ۱۳۰۰ کودک یتیم با دریافتی زیر ۴۰۰ هزار تومان,

در ادامه اسمعیلی، رئیس مرکز نیکوکاری اکرام ایتام و محسنین امیرالمونین(ع) تبریز با بیان اینکه این مرکز از ۱۳۰۰ کودک حمایت می‌کند، گفت: از طریق خیّرین ماهانه ۳۶ میلیون تومان به صورت نقدی به حساب این عزیزان واریز می‌شود و همچنین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان ماهانه صرف جهزیه، درمان و یا دیگر نیازهای متفاوت می‌شود، همچنین ماهانه برای ۱۰۰ کودکان جشن تولد می‌گیریم و در کنار این کارها پیگیر تمام ایتام و محسنین هستیم.

,

وی ادامه داد: علت اینکه این ۱۳۰۰ نفر را انتخاب کردیم دریافتی پایین آنها بود و کسانی بودند که واقعا تحت فشار مالی قرار داشتند و تلاش داریم به جامعه نشان دهیم که در تبریز مبالغ زیادی خرج می‌شود اما ۱۳۰۰ کودکی که با مادرشان زندگی می‌کنند زیر ۴۰۰ هزار تومان دریافتی دارند ؛ کدام خانواده با این مبالغ زندگی می‌کنند که اینها زندگی کنند؟

,

رئیس مرکز نیکوکاری اکرام ایتام و محسنین امیرالمونین(ع) با اشاره به این جسن عنوان کرد: کنار هم قرار گرفتن پنج مرکز نیکوکاری این شور و حال را ایجاد کرده و شما تصور کنید تمام مراکز در کنار هم باشند چه اتفاق بزرگی رخ می‌دهد؟ ما اینجا بچه‌ها را شاد می‌بینیم اما در خانه‌هایشان که می‌رویم هرکسی افسرده یک گوشه نشسته است گناه این بچه‌ها چیست که نباید شاد باشند؟

,

وی با بیان اینکه اسلام و قرآن تاکید بر رسیدگی بر ایتام دارند، اظهار داشت: از خیّرین و کسانیکه توان کمک به این کودکان را دارند خواهش می‌کنم که پای کار بیایند؛ درخواست ما تنها مالی نیست بلکه خودشان هم با ما همراه شوند و زندگی و حال این بچه‌ها را ببیند و از روند رسیدگی به بچه‌ها با خبر شوند.

,

ساخت و تعمیر منازل مددجویان مراکز نیکوکاری

, ساخت و تعمیر منازل مددجویان مراکز نیکوکاری,

قاسمی رئیس مرکز نیکوکاری آریا هم در گفت‌وگو با آناج در خصوص اقدامات این مرکز گفت: ما سه سال است که آغاز به کار کردیم و کار ما مربوط به ساخت و ساز و ایجاد سازه و بازسازی خانه‌های تخریب شده است و تقریبا ۱۱ خانواده در حال حاضر تحت پوشش ما هستند.

,

وی ادامه داد: در خصوصو تامین جهیزیه و معیشت هم تلاش می‌کنیم اما بیشترین گرایش ما برای ساخت و تعمیر منزل مسکونی برای مددجویانی است که در روستاها و حاشیه تبریز توان مالی مناسب ندارند.

,

درخواست از مردم و خیّرین برای حمایت از ایتام

, درخواست از مردم و خیّرین برای حمایت از ایتام,

رئیس مرکز نیکوکاری معین الزهرا هم با بیان اینکه این مرکز مانند دیگر مراکز برای ایتام و محسنین فعالیت می‌کند، ابراز داشت: ما در بحث درمان، تحصیل، تهیه جهزیه و اشتغال تلاش می‌کنیم و کسانیکه علاقمند به کار خیّر هستند به کمک مراکز ما بیایند تا بیشتر حامی کودکان ایتام باشیم.

,

وی ادامه داد: بسیاری از کودکان در این ایام کرونا خانواده خودشان را از دست دادند و حامی به جز مردم و این مراکز ندارند و با کمک بیشتر مردم می‌توان به این کودکان خدمات بهتر و بیشتری ارائه داد.

,

اینجا شادی برای کودکان رایگان است

, اینجا شادی برای کودکان رایگان است,

یعقوب دلاکی مدیر گروه هنری گونش در این برنامه هم با اشاره به اینکه این گروه زیر نظر ستاد مبارزه با مواد مخدر نزدیک چهار سال است در بحث آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کند، اظهار داشت: ما با کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز نیکوکاری به صورت رایگان کار می‌کنیم و هرجا برنامه‌ای باشد ما بدون هیچ مبلغی در کنار این عزیزان هستیم.

,

وی خاطرنشان کرد: اکیپ ما متشکل از ۳۶ نفر اعم از خواننده، مجری، بازیگر طنز و عوامل دیگر هستند که بیشتر به صورت عام المنفعه با مراکز نیکوکاری همکاری می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه