اخبار داغ

پل حادثه ساز را دریابید؛

گلایه شهروندان مهرستان از غیراستاندارد بودن سرعت‌گیرهای پل ماشکید/ شهردار: ایمن سازی پل باید اصولی انجام شود

گلایه شهروندان مهرستان از غیراستاندارد بودن سرعت‌گیرهای پل ماشکید/ شهردار: ایمن سازی پل باید اصولی انجام شود
پل ماشکید در شهرستان مهرستان که با هدف پیشگیری از گرفتار شدن مردم منطقه در سیلاب ها احداث شده بود این روزها به علت طراحی غیراصولی و ایجاد ‏سرعتگیر بر روی آن منجر به بروز تصادفات و گلایه هایی در بین اهالی شده است.‏
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، پل "ماشکید" یکی از طرح های مهم عمرانی در سیستان وبلوچستان و ‏از راه‌های ارتباطی شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران، سرباز و مهرستان به چابهار است.‏

ساخت این پل که با هدف پیشگیری از گرفتار شدن مردم منطقه در سیلاب ها از چند سال پیش ‏آغاز شده بود اما به علت مشکل اعتباری راکد ماند و طی یک سال اخیر این پروژه با پیشرفت ‏فیزیکی بسیار خوبی آغاز به کار کرده است.

به گفته اکبری، مدیر کل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان این پل با اعتبار صرف ‏شده بیش از 10 میلیارد تومان،به طول 200 متر و ارتفاع چهار متر ساخته شد تا از قطع ارتباط مسیر ‏هنگام سیلابی شدن رودخانه ها، جلوگیری کند.

در این بین اما آنچه گلایه مردم از ساخت این پل را به دنبال داشته طراحی غیراصولی و ایجاد ‏سرعتگیر بر روی آن است که منجر به بروز تصادفات زیادی شده است.‏

ایراداتی به طراحی پل وارد است

محمد عارف اربابی، شهردار مهرستان ‏در این باره بیان کرد: مشکل موجود طراحی پل است که ایراداتی به آن وارد بوده و هنوز به شهرداری تحویل داده نشده است.

وی تصریح کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی اقدام به احداث پل کرده و شهرداری نیز طبق مصوبات مطرح شده در شورای ترافیک اقدام به ایجاد دو سرعتگیر در این محور کرده است.

این مسئول ادامه داد: علائم استاندارد برای سرعتگیرها نصب شده است، اما چون منطقه مسکونی بوده انتظار می رود رانندگان طبق قوانین و مقررات اصولِ شهری رانندگی کرده؛ که متاسفانه برخی همشهریان با سرعت غیرمطمئنه رانندگی کرده و این مهم باعث شده تا شاهد بروز حوادث تلخ و ناگوار باشیم.

وی افزود: به محض تحویل پل به شهرداری اقدام به روشنایی و نصب پرچم در دستور کار قرار دارد، اکنون به علت وجود مدارس موجود در این مسیر و تامین جان دانش آموزان اقدام به تعبیه دو سرعتگیر کرده ایم که رنگ آمیزی آنها نیز در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

شهردار مهرستان اذعان کرد: ایمن سازی پل باید به شکل اصولی انجام شود که به نظر هنوز جای کار دارد و در حیطه اختیارات شهرداری نیست، اما در این راستا رایزنی کرده ایم.

وی گفت: احداث زیرگذر یکی دیگر از اقدامات در دستور کار است که با احداث آن تا حدودی مشکل تردد رفع و شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود، همچنین با اداره حمل و نقل جاده ای در این خصوص نیز تبادلاتی صورت گرفته که اگر نیوجرسی در اختیار شهرداری بگذارند ما این اقدام را برای زیرگذر نوک آباد انجام خواهیم داد؛ اگر موانع رفع شود فعلا به عنوان خاکریز می توانیم آن را احداث و بکارگیری کنیم.

اربابی تاکید کرد: اگر چه جاده در بروز تصادفات اثر گذار است اما شهروندان نیز باید رعایت کرده تا این معضل اساسی در خصوص نحوه رانندگی در سطح استان برطرف شود؛ امید که با همکاری پلیس راهور بتوانیم مشکلات را در این راستا حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, ایراداتی به طراحی پل وارد است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه