اخبار داغ

مدیرکل فرهرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد:

ارسال ۲۰۰ اثر از ۲۷ استان کشور یه دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد

ارسال ۲۰۰ اثر از ۲۷ استان کشور یه دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد
بهرام فاضلی زاد از ارسال 200 اثر از 27 استان کشور به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام فاضلی زاد رئیس جشنواره ملی تئاتر در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز با ابراز خرسندی از آثار ارسال شده به این جشنواره ، اظهار داشت: جشنواره ملی تئاتر مرصاد در چهار بخش نمایش خیابانی، نمایش صحنه ای و نمایشنامه نویسی و نمایش نامه خوانی برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

فاضلی زاد تعداد آثار ارسال شده به جشنواره را  200 اثر ذکر کرد و در ادامه  افزود: در بخش نمایشنمامه نویسی 65 اثر، در بخش نمایش های خیابانی ۶۳ اثر و در بخش تئاتر صحنه ای ۷۲ اثر به دبیرخانه جشنواره از 27 استان ارسال آثار صورت گرفته است. 

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: به نظر می رسد با وجود شرایط خاص کرونایی حاکم بر جامعه از یک طرف و شرایط خاص جشنواره در خصوص ارسال آثار، تقاضا برای حضور در جشنواره در سطح بالایی قرار داشته  و این نشان دهنده آن است که جشنواره جایگاه ملی خود را پیدا کرده است.

,

فاضلی زاد افزود: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره در سطح اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان و شهرستان و ستاد اجرایی جشنواره در حال انجام است و امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که بتوانیم از همه ظرفیت های جشنواره به درستی استفاده کنیم.

,

وی بیان داشت: بخش نمایش نامه نویسی داوری شده و گروهذهایی که باید بخش نمایش نامه خوانی را انجام دهند توسط دبیرخانه مشخص شده اند و در حال تمرین هستند و ابلاغ داوران بخش نمایش صحنه ای و نمایش خیابانی توسط دبیر جشنواره صادر شده و بزودی گروه های نمایشی این دو بخش نیز معرفی می شوند.

,

رئیس جشنواره تئاتر مرصاد خاطرنشان کرد: تئاتر مرصاد همیشه یکی از اولویت های برنامه ریزی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان بوده است و تا کنون جلسات متعددی را به این جشنواره هم در سطح استان و هم در سطح شهرستان اختصاص داده ایم.

,

فاضلی زاد همچنین به بحث مرصاد و منافقین و  تلاش های دشمنان برای تطهیر چهره منافقین اشاره کرد و گفت:  امروز جریان رسانه ای منافقین به دنبال تطهیر چهره نفاق است، اما واقعیت این است که چهره نفاق قابل تطهیر نیست و مردم ایران هنوز جنایت های منافقین را در ذهن خود دارند و این جشنواره  می تواند نقشه های پلید دشمن را نقش بر آب کند و چهره منافقین را به درستی  به جوانان و آیندگان معرفی کند.

,

رئیس دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد بعد دیگر جشنواره را انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل های فعلی و نسل آینده دانست و افزود: یکی از تکالیف و اهداف این جشنواره انتقال مفاهیم هشت سال دفاع مقدس از جمله فرهنگ ایثار و شهدات  و فداکاری مردم استان کرمانشاه و به ویژه شهرستان اسلام آبادغرب است و لذا ستاد اجرایی و شورای سیاستگذاری باید متناسب با این اهداف گام بردارند.

,

فاضلی زاد در ادامه به نگاه کلان به جشنواره ملی تئاتر مرصاد اشاره کرد و افزود: تئاتر مرصاد متعلق به شهرستان اسلام آبادغرب است اما نباید آن را در اسلام آبادغرب محصور کرد بلکه جشنواره ملی،  نیازمند نگاه و افکار ملی است و لذا باید از همه ظرفیت ها برای ارتقاء و کیفیت بخشی به جشنواره استفاده کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه