اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران مطرح کرد؛

فاطمه معصومه(س) مظهر عصمت و اخلاق کریمه

فاطمه معصومه(س) مظهر عصمت و اخلاق کریمه
محسن موسوی گفت: حضرت معصومه(س) در محل عبادتش در قم به مقام ستیه شهرت دارد، ایشان صفات والا و عُلیایش شایسته بهترین توصیف‌ها بوده که از چهار امام معصوم ذکر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ؛ هم‌زمان با دهم ربیع‌الثانی، سال‌روز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن اشاره به حدیث امام جعفرصادق(ع) مبنی بر این‌که به‌زودی بانویی از فرزندان من با نام فاطمه در قم به خاک سپرده خواهد شد، اظهار کرد: حضرت معصومه(س) دختری از آل رسول(ص) و چون مادرش زهرای بتول بود، بانویی که جدش پیش از ولادتش وصف فضل و کمالش و جایگاه بی‌مثالش را بیان داشته است.

وی افزود: شهری به قدوم حضرت معصومه(س) برکت یافته و حرمش را نه فقط حرم او بلکه حرم همه اهل‌بیت است و امام صادق(ع) زیارتش را سزاوار وجوب بهشت برای زائر دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به حدیث دیگری از امام صادق(ع) تصریح کرد: امام می‌فرماید اگر فاطمه معصومه شفاعت کند، همه شیعیان من می‌توانند با شفاعتش به بهشت درآیند.

موسوی قدرت معنوی و جایگاه این بانوی پاکی‌ها را بسیار والا برشمرد و گفت: بی‌جهت نیست که دوست‌داران و پیروان خاندان نبوت، از سرتاسر دنیا به زیارت حضرت معصومه(س) می‌شتابند، وقتی که امام رضا(ع) زیارت خواهرش در قم را هم‌سنگ زیارت خودش معرفی کرده و امام جواد(ع) زیارت مزار عمه‌اش را در قم، جواز ورود به بهشت خوانده، باید که چنین باشد.

وی خاطرنشان کرد: چندان که برادرش امام رضا(ع) به شناخت مقام والایش(عارفا بحقها) رهنمون می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) هم‌چون جده‌ اطهرش فاطمه(س)، معصومه است و همانند زینب کبری عالمه؛ راوی احادیث پدرانش و راوی حدیث مشهور فواطم است، او کریمه اهل‌بیت است و چه نیکو کریمه‌‍‌اش خوانده‌اند.

موسوی حضرت فاطمه معصومه(س) را چشم اهل‌بیت خواند و در تشریح این توصیف افزود: از آن رو که چشم انسان شرافتی ستودنی در میان اعضا دارد، ایشان را به‌عنوان کریمه اهل‌بیت می‌شناسند.

وی بیان کرد: اهل‌بیت چه به‌جا، رسا و زیبا برایش سنگ تمام گذاشتند و زیارت‌نامه مأثور با مضامین شگرف و شگفت که حیرت بر حیرت می‌افزاید، برای اظهار ادب شیعیان به درگاهش فراهم کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در پایان گفت: چه خوش است که در عالم معنا خود را روبه‌روی حرم زیبایش تصور کنیم و دست ادب بر سینه گذاشته، چکیده زیارت‌نامه‌اش را مترنم شویم که‌ای بانو! جز درگه تو جای دگر ما را نه! یا فاطمه! اشفعی لنا فی‌الجنه!

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه